دایی : دخترم من را با تجربه تر کرد

آرزوی دایی برا ی بازگشت به تیم ملی!

نقدی بر انتخاب دایی به عنوان بهترین بازیکن

سبقت شهریار

رقبای علی دایی در این نظرسنجی هرکدام در فاکتوری برتر از او بودند ولی در مجموع این شهریار بود که بیشترین اقبال مردم را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۵۵۴۸۶۳
سبقت شهریار


سایت گل- علی دایی در نظرسنجی دوشنبه شب برنامه نود به عنوان بهترین بازیکن فوتبال ایران در دو دهه گذشته انتخاب شد و توانست کریم باقری، احمد رضا عابدزاده، خداداد عزیزی و مهدی مهدوی کیا را پشت سر بگذارد. دایی عنوان آقای گل ملی تاریخ فوتبال جهان را به نام خود و ایران سند زد و شاید تا سالهای متمادی کسی نتواند به این عنوان او نگاه چپ بکند ولی به جرات می توان گفت که شهریار در هر یک از فاکتورهای بهترین بودن نسبت به رقبای خود کاستی هایی دارد.
دایی بهترین بازیکن شد ولی آیا کسی می تواند مدعی شود که او از کریم باقری کامل تر و کارآمدتر بود؟ مردی که در تمام پست های دفاع و هافبک برای تیم ملی بازی کرد و عنوان گلزن ترین هافبک تاریخ فوتبال ایران را به خود اختصاص داد.
دایی بهترین بازیکن شد ولی آیا از بابت محبوبیت او با احمدرضا عابدزاده قابل مقایسه است؟ احمدرضا بی شک محبوب ترین بازیکن فوتبال ایران بعد از پیروزی انقلاب است و کاریزمای بی نظیر و هنر نمایی هایش در پکن و ملبورن او را از این بابت دست نیافتنی می کند.
دایی بهترین بازیکن شد ولی آیا در مورد تاثیرگذاری می توان او را برتر از خداداد عزیزی دانست؟ خداداد در همان مقطع کوتاه حضورش در تیم ملی بهترین بازیکن جام ملت های آسیا شد و گل تاریخی صعود ایران به جام جهانی 98 را البته با پاس علی دایی به ثمر رساند و کلا هروقت خداداد سرحال بود تیم ملی هم روز درخشانی داشت.
دایی بهترین بازیکن شد ولی آیا می توان او را موثرتر از مهدی مهدوی کیا دانست؟ مهدی در بیشتر پست های هافبک و حمله برای تیم ملی در اوج بازی کرد، بیشترین تداوم را بین لژیونرهای ایرانی در اروپا داشت و در هر دو صعود ایران به جام جهانی درخشان و موثر بود و بالاخره این که با آن گل تاریخی برابر آمریکا البته با پاس دایی توانست خود را در صف مشاهیر فوتبال ایران جاودانه کند.
ولی با تمام این اوصاف علی دایی به حق به عنوان بهترین بازیکن دو دهه گذشته فوتبال ایران انتخاب شد چون هم در حد خود کارآمد بود، هم با گل های فراوانش به جز سالهای آخر دوران بازیگری دارای محبوبیت خوبی هم بود، پاسور و طراح نبود ولی طلائی ترین پاس های تاریخ ساز فوتبال ایران را به خداداد و مهدوی کیا داد و بالاخره این که وظیفه سازمانی خود یعنی گل زدن را به بهترین نحو ممکن برای تیم ملی انجام داد. به همه این ها بیافزائید شجاعت های دایی در لباس تیم ملی ، مصدومیت های متعددی که هیچ وقت او را دلسرد نکرد و عزم و اراده آهنینش که تمام درهای بسته را بر روی خود باز کرد تا به حق عنوان بهترین بازیکن دو دهه گذشته فوتبال ایران را به خود اختصاص دهد.  مردی که با جمع بندی نمرات در فاکتورهای مختلف می تواند در تاریخ فوتبال ایران هم کاندیدایی جدی برای کسب عنوان بهترین بازیکن تمام ادوار باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رامین
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
۰
۰
كدوم یك ازبازیكنانی كه نام بردید توانست درلیگ های معتبربازی كنه احمدرضاباگرفتن پنالتی كجاتوانست دروازبانی كنه یاخدادادكجا بازی كرد بازم برگشت مشهدی شد لطفا درست قضاوت كنید

نیازمندی ها