نمی‌خواهند تیمداری کنند به ما بگویند

عمران زاده: در لیگ یک بازی می کردم بیشتر پول می گرفتم

حنیف عمران‌زاده یکی از مدافعان استقلال است که با عملکرد خوبش در کنار دیگر مدافعان باعث شد خط دفاع این تیم در میان تیم‌های لیگ برتر از شرایط بهتری برخوردار شده و کمترین گل خورده را به نام خودش ثبت کند. عمران‌زاده که اکنون یکی از مهره‌های مورد اعتماد امیر قلعه‌نویی است در کنار همه دغدغه‌هایی که برای تیم محبوبش دارد دعا می‌کند به آخرین آرزوی فوتبالی‌اش برسد؛ بازی در جام جهانی. وی در شرایطی که استقلال از سه جامی که برای تصاحب آنها برنامه‌ریزی کرده بود اکنون فقط دو جام پیش روی خود می‌بیند، امیدوار است تیمش بهترین فصل را پشت سر بگذارد وبا کسب دو جام، یکی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا شیرین‌ترین سال استقلال را در 20 سال اخیر رقم بزند. او در گفت‌وگو با جام‌جم از امیدهای استقلال برای رقم زدن یک فصل رویایی و قهرمانی در آسیا می‌گوید، البته در این میان تیم ملی را هم از یاد نمی‌برد.
کد خبر: ۵۵۴۷۹۰
تیم ملی را نباید فدای قهرمانی آسیا کرد

با توجه به عملکرد استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و نتایجی که تا امروز به دست آورده اید چقدر می‌توانید با اطمینان از قهرمانی در آسیا صحبت کنید؟

به نظر من الان زمان مناسبی برای صحبت کردن درباره قهرمان شدن استقلال در لیگ قهرمانان آسیا نیست، هر‌چند هدف ما همین است. استقلال تا اینجا در مرحله گروهی نتیجه گرقته و اگر فقط کمی هوشیارتر بودیم نتایجی که برای ما حاصل شد خیلی بهتر هم می‌توانست باشد. ما برای این‌که به فینال برسیم خیلی کار داریم و باید پیش از فکر کردن به قهرمانی در آسیا، تمرکزمان را بر روی مراحل بعدی قرار بدهیم تا در این مراحل هم موفق باشیم.

فکر می‌کنید چه سرنوشتی در انتظار استقلال در مراحل بعدی باشد؟

هیچ کس نمی‌خواهد اتفاق فصل‌های گذشته برای استقلال تکرار شود و ما از رسیدن به نیمه نهایی و فینال محروم شویم. استقلال این فصل تفاوت‌های زیادی با استقلال فصل‌های گذشته دارد، تیم با تجربه‌تر است و با توجه به ناکامی‌های فصل‌های اخیر در لیگ قهرمانان، همه انگیزه بسیار زیادی دارند. استقلال تیم قدرتمندی است چون تجربه، انگیزه و مهارت و تاکتیک را با هم دارد. هر تیمی چنین ویژگی‌هایی ندارد و ما باید قدر خودمان را بدانیم.

قهرمان شدن برای استقلال یک رویاست یا هدف؟

برای تیمی مثل استقلال خیلی بد است که فقط رویای قهرمان شدن در آسیا را داشته باشد. البته کتمان نمی‌کنم که با توجه به ناکامی‌های استقلال در لیگ قهرمانان آسیا قهرمانی برای این تیم به یک رویا تبدیل شده است اما باید دید که چه احساسی نسبت به این رویا وجود دارد. برخی فقط به این رویا فکر می‌کنند و اصلا به عملی شدن آن اطمینان ندارند. اما حداقل برای خود من در کنار این‌که قهرمانی استقلال در آسیا برایم یک رویا است یک هدف بزرگ هم به شمار می‌رود. این هدف برای تمام استقلالی‌ها مشترک است. اگر قهرمانی در آسیا برایمان یک رویا باشد معلوم می‌شود که خیلی ضعیف هستیم.

حریفان همگروهتان در لیگ قهرمانان آسیا را چطور ارزیابی می‌کنید؟

العین، الهلال و الریان حریفان سرسختی برای ما بودند اما من تیم‌های همگروهمان را دوست ندارم چون بعضا برای نتیجه‌گیری به هر روشی متوسل می‌شوند. ان‌شاء الله و در مراحل بعدی لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌هایی بازی می‌کنیم که فوتبال زیباتری را به نمایش می‌گذارند. اگر تیم مقابل ما زیبا بازی کند ما هم فوتبال زیباتری را به نمایش می‌گذاریم.

خود استقلال چندان زیبا بازی نمی‌کند، قبول دارید؟

استقلال اگر بخواهد می‌تواند زیباترین فوتبال ممکن را در ایران به نمایش بگذارد، اما مشکل اینجاست که ما تحت‌فشار هستیم. ما باید در دو جبهه بجنگیم و این گاهی اوقات چنان ما را تحت فشار قرار می‌دهد که نمی‌توانیم آنطور که باید زیبا بازی کنیم.

استقلال لیگ برتر بهتر بازی می‌کند یا استقلال لیگ قهرمانان آسیا؟

اصلا نمی‌توان مقایسه‌ای انجام داد چون اوضاع در هر دو جام متفاوت است. ما لزوما نباید سبک و شیوه بازی مان را در دو جام تغییر بدهیم. گاهی باید متفاوت با آنچه در لیگ برتر هستیم در آسیا به میدان برویم چون حریفان ما در آسیا با تیم‌هایی که در ایران با آنها بازی می‌کنیم تفاوت‌های زیادی دارند. استقلال تلاش کرده در هر دو لیگ ایران و آسیا بازی‌های بسیار خوبی به نمایش بگذارد.

قهرمانی استقلال در لیگ برتر را قطعی می‌دانید؟

ما برای قهرمانی تلاش می‌کنیم اما از الان آن را قطعی نمی‌دانم. قطعی دانستن این موضوع یعنی این‌که از همین الان جنگ و کورس قهرمانی را ترک کرده ایم و این بسیار خطرناک است. ما برای قهرمانی تمام تلاش خود را می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم زحماتمان به همین راحتی به باد برود.

در مورد جام حذفی چه نظری دارید، شکست مقابل سپاهان در نیمه نهایی آن هم در ضربات پنالتی برای شما قابل هضم بود؟

آن شکست آنقدر تلخ بود که اصلا نمی‌خواهم به آن فکر کنم. این نظر من نیست، همه بازیکنان استقلال چنین نظری دارند. فکر کردن به آن شکست ما را ناامید می‌کند و برای همین اصلا نمی‌خواهیم بازی با سپاهان را به یاد بیاوریم.

استقلالی‌ها در این فصل چقدر سعی کردند از حاشیه‌ها دوری کنند؟

در استقلال اصلا حاشیه‌ای وجود ندارد و هر آنچه بتازگی در مورد بازیکنان استقلال از جمله خودم‌ یا سیاوش اکبرپور به وجود آمد فقط حاصل بزرگنمایی‌ها بود. استقلال چیزی به نام حاشیه ندارد اما بزرگی تیمی همانند استقلال موجب می‌شود‌ گاهی اوقات حرف و حدیث‌هایی به وجود بیاید که کاملا طبیعی است و کاری هم نمی‌توان کرد.

سر استقلال بیش از اندازه شلوغ است، حضور در لیگ قهرمانان آسیا و جنگیدن در لیگ برتر برای قهرمانی؛ این اوضاع باعث نشده که کمتر به تیم ملی فکر کنید؟

مگر می‌توان تیم ملی را از یاد برد؟ تیم ملی اهمیت بسیار بالاتری از تیم‌های باشگاهی دارد بخصوص الان که این تیم با خطر حذف از جام جهانی روبه‌رو شده است. تیم ملی همیشه باید در اولویت قرار داشته باشد و نباید این تیم را حتی فدای قهرمانی در آسیا کرد. من نگران وضع این تیم هستم و با تمام وجود دعا می‌کنم تیم ملی بازی‌های باقیمانده خود را ببرد تا به جام جهانی صعود کند.

در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی فکر می‌کنید کرش این فرصت را به شما بدهد که در جام جهانی به میدان بروید؟

آینده را نمی‌توان پیش بینی کرد. ما از فردای خودمان هم بی‌خبر هستیم. تنها می‌توانم بگویم پوشیدن پیراهن تیم ملی برای من افتخار و بازی کردن در جام جهانی برایم یک آرزوی بزرگ است. حضور در جام جهانی بهترین اتفاق زندگی من خواهد بود و امیدوارم به این آرزوی بزرگ برسم.

هیلدا حسینی خواه / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها