باز هم در جایزه بزرگ تایلند طلا می گیرم

مریم طوسی : دیگر وقت حضور در رقابت های جهانی است

جام جم/ تیم ملی دوو میدانی ایران نیمه اردیبهشت ماه به تایلند می رود تا برای چهارمین بار در طول یک سال گذشته در رقابتهای جایزه بزرگ تایلند شرکت کند.
کد خبر: ۵۵۴۰۰۲
مریم طوسی : دیگر وقت حضور در رقابت های جهانی است


مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا از ایران 11 دو و میدانی کار را به رقابتهای جایزه بزرگ دعوت کرده اند که این 11 دو و میدانی کار  رضا قاسمی در 100 و 200 متر، روح اله عسگری در 110 مانع، علیرضا مهر صفوتی درپرتاب وزنه، سجاد هاشمی آهنگری در400 متر، احمد فرود و حسین کیهانی در 3 هزار متر مانع و 5 هزارمتر، کیوان قنبرزاده و امین حسین زاده رهبر در پرش ارتفاع، مریم طوسی در 400 متر، فرزانه فصیحی در 100 متر و سپیده توکلی در 100 متر مانع هستند. دو و میدانی ایران در سه دوره اخیر جایزه بزرگ آسیا مدال های متعددی را به دست آورد که مریم طوسی دونده 400 متر دوهای ایران سهم قابل توجهی در این مدال ها داشت. وی که اخیرا یک آسیب دیدگی جزئی را پشت سر گذاشت اکنون به دنبال کسب چهارمین مدال پیاپی از رقابتهای جایزه بزرگ آسیاست. او در گفت و گو با جام جم از رقابتهای جایزه بزرگ تایلند و آینده پیش روی خود می گوید.
وی در ابتدا به رقابتهای جایزه بزرگ تایلند اشاره کرد و درباره آمادگی خود به منظور حضور در این رقابتها گفت: من در هر  سه دوره اخیر جایزه بزرگ موفق به کسب مدال شدم . در دوره نخست این رقابتها ضمن اینکه رکورد خود را در ماده 400 متر ارتقا دادم به مدال نقره رسیدم . در مرحله دوم جایزه بزرگ دوباره مدال نقره خود را تکرار کردم اما در مرحله سوم این رقابتها برای نخستین بار موفق شدم مدال طلا را در ماده 400 متر به دست بیاورم. حضور در جایزه بزرگ تایلند تجربه و مهارت من را در یک سال اخیر به شکل چشم گیری بالا برد و تداوم حضور در این رقابتها باعث می شود که روز به روز بهتر شوم البته در کنار جایزه بزرگ باید در سایر رقابتهای بین المللی هم شرکت کنم تا از رقیبان آسیایی ام عقب نیفتم.
این دونده ملی پوش در ادامه گفت: برای حضور در رقابتهای جایزه بزرگ به آمادگی دلخواهم رسیده ام . با اینکه قبلا سه دوره در این رقابتها شرکت کرده ام و مدال هم گرفته ام اما کمی استرس دارم . من در آخرین دوره جایزه برزگ  موفق به کسب مدال طلا شدم و همین موفقیت در دوره پیش رو من را تحت فشار قرار می دهد چون وظیفه خود می دانم این مدال طلا راتکرار کنم. فکر می کنم هر چیزی که لازم بوده انجام داده ام و امیدوارم در تایلند دوباره به مدال طلا برسم. صحبت کردن از مدال طلا خیلی راحت است اما عملی کردن ان در رقابتهای جایزه بزرگ تایلند آن هم در حالی که رقبای سرسختی در این رقابت ها شرکت می کنند مشکل است.
طوسی افزود: در سطح آسیا تجارب زیادی به دست آورده ام اما گستردگی دو و میدانی در این قاره بیشتر از آن است که بخواهم به تجربه هایی که اکنون دارم قانع باشم. بسیاری از دونده های برتر و مدال آور رقابتهای جهانی و المپیک آسیایی هستند و پیشرفت در دو و میدانی این قاره یعنی پیشرفت در دو و میدانی دنیا. من برای اینکه به سطح برخی از این دونده های آسیایی برسم هنوز خیلی کار دارم و خیلی بیشتر از اینها باید در رقابتهای مختلف شرکت کنم تا به سطح بالاتری برسم. با وجود اینکه در مقایسه با برخی از دونده های آسیایی تجربه و افتخارات بسیار کمتری دارم اما به نظرم دیگر وقت آن رسیده که اینبار در رقابتهای جهانی شرکت کنم. حضور در رقابتهای جهانی من را به بالاترین نقطه زندگی ورزشی ام می رساند.
قهرمان ماده 400 متر دوره گذشته رقابتهای جایزه بزرگ آسیا عنوان داشت: یکی از مهم ترین اهداف کنونی من نه تنها حضور موفقیت آمیز در رقابتهای قهرمانی آسیا که حضور در رقابتهای جهانی است. حضور در جهانی کار ساده ای نیست ، به خصوص برای دونده های ایرانی که هنوز بسیاری از آنها مربی ندارند و انفرادی تمرین می کنند. پس از اینکه فرصت حضور در رقابتهای المپیک لندن را از دست دادم هیچ چیز برایم مهم تر از حضور در رقابتهای جهانی نیست و بسیار تلاش می کنم تا به عنوان یک دونده زن ایرانی مجوز حضور در این رقابتها را به دست بیاورم. رقابتهای جهانی برای من همانند حضور در المپیک است، تنها حضور صرف در این رقابتها به اندازه یک قهرمانی در سطح آسیا برای من ارزش دارد اما به هر حال المپیک اعتبار و ارزش بیشتری دارد.
طوسی که سال گذشته فرصت حضور در رقابتهای المپیک لندن را از دست داد یادآور شد: هنوز هم افسوس فرصتی را می خورم که به راحتی از من سلب شد. من می توانستم همانند مریم رجبی درالمپیک شرکت کنم اما متاسفانه بدشانسی مانع من شد. المپیک را فراموش نکرده ام و قرار نیست که حسرت حضور در این رقابت ها بر دل من بماند. برای دوره بعد رقابت های المپیک برنامه های زیادی دارم و در کنار حضور در رقابتهای جهانی هدف مهم دیگر من حضور در المپیک است.
این دونده پر افتخار خاطر نشان کرد: دونده های ایرانی هنوز مشکلات زیادی را تحمل می کنند ، برای بسیاری از این دونده ها نه امکانات خوبی وجود دارد و نه مربی. با این شرایط خیلی سخت می توان پیشرفت کرد. بسیاری در میانه راه پشیمان می شوند و از تلاش خود دست برمی دارند این در حالی است که استعدادهای زیادی دارند و می توانند در آینده موفقیت های زیادی را به دست بیاورند. من خودم تا امروز سختی های بسیار زیادی را تحمل کردم اما الان کاملا آبدیده هستم و با هر مشکلی زود میدان را ترک نمی کنم. با این انگیزه ای که بسیاری از دونده های ایرانی دارند اگر امکانات مناسب در اختیار آنها قرار داده شود می توانند بزرگ ترین موفقیت ها را در سطح جهانی به دست بیاورند.
مریم طوسی در پایان گفت: جایزه بزرگ تایلند برای من بی اهمیت نیست اما هدف اصلی و مهم من هم به حساب نمی آید. من اهداف بسیار مهمی دارم که جایزه بزرگ پیش زمینه ای برای آن است اما برای اینکه به این اهداف بزرگ برسم باید بیشتر از اینها مورد حمایت قرار بگیرم. توجه و رسیدگی کنونی کافی نیست و باید بیشتر روی ما حساب کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ashkan
United Kingdom
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
۰
۰
ماشا الله به قهرمان ایران زمین
سارا
United Kingdom
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
۰
۰
فقط میتونم بگم خسته نباشی خدا قوت و به امید موفقیتهای روز افزون
. همیشه سالم و شاد و پیروز باشی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها