تیم ملی فوتبال بانوان در راه رقابتهای مقدماتی جام جهانی کانادا

شجاعی : اگر به مرحله دوم صعود کنیم شاهکار کرده ایم

جام جم/ تیم ملی فوتبال بانوان برای نخستین بار است که به طور جدی به حضور در جام جهانی فوتبال زنان نگاه می کند. این تیم از اواخر ماه آینده راهی بنگلادش می شود تا در رقابتهای مقدماتی جام جهانی کانادا شرکت.
کد خبر: ۵۵۴۰۰۱
شجاعی : اگر به مرحله دوم صعود کنیم شاهکار کرده ایم


در این رقابتها که از سی ام اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد تیم ملی فوتبال بانوان ایران با تیم های تایلند و فیلیپین همگروه است ، گروهی که از آن فقط  یک تیم به مرحله بعد رقابتهای مقدماتی جام جهانی صعود می کند. در حالی که تا پیش از این حضور در جام جهانی برای فوتبالیست های زن ایرانی یک رویا بود اکنون آنها در مسیری قرار گرفته اند که ممکن است به حضور در کانادا و شرکت کردن در رقابتهای جام جهانی فوتبال زنان ختم شود. فریده شجاعی نایب رییس فدارسیون فوتبال در امور بانوان در گفت و گو با جام جم با تشریح برنامه های این تیم ، شانس صعود این تیم به جام جهانی را بررسی می کند:
به این دلیل امارات را انتخاب کردیم
   نایب رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تیم ملی فوتبال بانوان تا پیش از اعزام به رقابت های مقدماتی جام جهانی دو اردوی تدارکاتی پشت سر خواهد گذاشت گفت: اردوی تدارکاتی و برگزاری دیدار تدارکاتی  در امارات را برای ملی پوشان در نظر گرفته ایم . باید هزینه های حضور در این اردو را برآورد کنیم و پس از آن مکاتبات لازم را با اماراتی ها انجام بدهیم. امارات تیم ملی بسیار خوبی دارد ، این تیم از 8 بازیکن خارجی که از کشورهای مختلف به تابعیت امارات درآمده اند استفاده می کند اما باید اطمینان حاصل کنیم که در زمان حضور تیم ملی فوتبال بانوان ایران در امارات و انجام بازی تدارکاتی با تیم زنان این کشور این بازیکنان خارجی برای تیم امارات به میدان می روند.  به این دلیل امارات را انتخاب کردیم که از لحاظ آب و هوایی به بنگلادش که میزبانی مقدماتی جام جهانی را بر عهده دارد نزدیک است. مکاتبات ما با اماراتی ها همچنان ادامه دارد و در صورتی که شرایط مورد نظر ما در این کشور فراهم شود حتما تیم را به این کشور اعزام می کنیم.
زمان برای ما کم است
   شجاعی به زمان کم باقی مانده به آغاز رقابتهای مقدماتی جام جهانی اشاره کرد و افزود: ما زمان زیادی تا زمان آغاز رقابتهای مقدماتی جام جهانی نداریم و به غیر از اردوی امارات و دیدار تدارکاتی که در این کشور برگزار خواهیم کرد نمی توانیم اردو و یا دیدار تدارکاتی دیگری داشته باشیم. تیم ملی فوتبال بانوان پیش از ایام نوروز در یک تورنمنت بسیار بزرگ و خوب در روسیه شرکت کرد و در آن رقابتها که تیم به مقام چهارم رسید  کادر فنی ترکیب خود را شناخت. مربیان ارزیابی های خود را از شرایط تیم و میزان آمادگی بازیکنان انجام دادند و به همین دلیل نیازی نیست که به غیر از اردوی امارات باز هم تیم ملی را پیش از آغاز مقدماتی جام جهانی به کشور دیگری ببریم .
فقط یک تیم صعود می کند
   شجاعی به دلیل کار بسیار مشکلی که تیم ملی فوتبال بانوان در بنگلادش برای صعود به مراحل بالاتر دارد، نگران است. وی در این باره گفت: ما کار بسیار سختی داریم اما امیدواریم نتیجه بگیریم. همه تیم ها در آسیا می جنگند تا به جام جهانی برسند. ما در بنگلادش با فیلیپین و تایلند همگروه هستیم که متاسفانه تایلند از قدرت های برتر فوتبال زنان آسیا است و از این گروه هم فقط یک تیم به مرحله بعد صعود می کند. تایلند سابقه ای 30 ساله در فوتبال زنان آسیا دارد و تیم بسیار قدرتمندی است و از کشورهای مطرح آسیا در زمینه فوتبال زنان به شمار می رود، اما به هر حال تیم ایران با امید و انگیزه به بنگلادش می رود.
این صحبت ها فقط حاشیه است
   نایب رییس فدراسیون فوتبال در امور بانوان درباره شرایط کنونی "هلنا کاستا" سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال بانوان و انتقادهایی که اخیرا نسبت به مرخصی های پی در پی این مربی مطرح شده عنوان داشت: این صحبت های فقط حاشیه هایی است که برخی سعی دارند به  وجود بیاورند. ما در فدراسیون دلمان بیشتر از هر رسانه ای برای تیم ملی فوتبال بانوان می سوزد و دغدغه های زیادی برای آن داریم. خود کاستا نیز احساس مسئولیت بسیار زیادی دارد و نسبت به آنچه  انجام می دهد کاملا آگاه است. مرخصی هایی که کاستا تا امروز رفته در قرارداد او قید شده بود و او بدون دلیل و یا بدون هماهنگی به مرخصی نمی رود. تیم ملی فوتبال بانوان اخیرا تورنمنت سنگین روسیه را پشت سر گذاشت و بیش از 15 روز در  این کشور به سر برد. بنابراین طبیعی بود که این مربی پس از بازگشت بخواهد به مرخصی برود. تعداد مرخصی های او زمانی که به ایران آمده اصلا زیاد نبوده است.
دعوت از 5 فوتسالی به تیم  ملی فوتبال
   از زمان روی کار آمدن کاستا به تیم ملی برخی از بازیکنان تیم ملی که بیشتر در رشته فوتسال فعال هستند به این تیم دعوت نشدند. فریده شجاعی با اشاره به این موضوع یادآور شد: کاستا 5 بازیکن فوتسالی را مدنظر خود قرار داده است که برخی از آنها همان هایی هستند که قبلا هم در تیم ملی فوتبال بازی می کردند. برای دعوت این ملی پوشان فوتسال به تیم ملی فوتبال به همراه کاستا جلسه ای را با شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی فوتسال برگزار خواهیم کرد در این خصوص هماهنگی های لازم را انجام می دهیم. استفاده از بازیکنان فوتسال در فوتبال و بالعکس در همه کشورهای دنیا وجود دارد و ما بر اساس شرایط و نیاز تیم ملی فوتبال بانوان از بازیکنان فوتسالی در ترکیب این تیم استفاده می کنیم.
یک سال برای مرحله بعد فرصت داریم
   وی در ادامه گفت: در صورتی که  به مرحله دوم رقابتهای مقدماتی جام  جهانی صعود کنیم شاهکار کرده ایم. اگر بتوانیم تایلند و فیلیپین را شکست بدهیم و به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی صعود کنیم بیش از یک سال برای رسیدن به مرحله بعد فرصت خواهیم داشت که از این فرصت می توانیم به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. در این مدت کادر فنی تیم ملی می تواند تیم بسیار منسجمی را برای مرحله دوم رقابتهای مقدماتی جام جهانی بسازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها