گفت و گو با محمد نوری زننده گل های حساس پرسپولیس در جام حذفی

قهرمانی را به مهدوی کیا تقدیم می کنیم

کافی است نگاهی به دیدارهایی که پرسپولیس را به فینال جام حذفی رساند بیندازیم تا به نقش پررنگی که محمد نوری در موفقیت سرخپوشان در این دوره از رقابت‌ها ایفا کرده پی ببریم. شماره 14 پرسپولیس برابر نفت تهران در ترکیب اصلی قرار داشت و بعد از آن‌که نفت با یک گل پیش افتاد توانست دو گل پیاپی برای پرسپولیس به ثمر برساند و زمینه‌ساز یک پیروزی پرگل شود. بعد از آن در دیدار سنگین برابر ذوب‌آهن با وجود آن‌که از ابتدا هم در میدان نبود، ناجی سرخپوشان شد و در وقت اضافه اول بازی گل سرنوشت‌سازی را برای تیمش به ثمر رساند تا شاگردان گل محمدی به داماش برسند. در این دیدار هم محمد نوری برخلاف پیش‌بینی‌ها روی نیمکت بود، کلاف سردرگم این بازی با گل داماشی‌ها، برای پرسپولیس و گل محمدی پیچیده‌تر شده بود، اما نوری دقیقه 70 وارد میدان شد و 13 دقیقه بعد بازهم پرسپولیس را از خطر حذف از گردونه رقابت‌ها نجات داد و با زدن گل تساوی، این بازی را به ضربات پنالتی کشاند و در نهایت پرسپولیس راهی فینال شد. با محمد نوری درباره عملکرد پرسپولیس در جام حذفی، گل‌هایی که خودش به ثمر رسانده و دیدار با سپاهان در فینال این رقابت‌ها گفت‌وگو کردیم که پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید.
کد خبر: ۵۵۳۴۶۰
قهرمانی را به مهدوی کیا تقدیم می کنیم

بالاخره پرسپولیس به فینال جام حذفی رسید، بازی با داماش چطور بود؟

بازی سنگینی بود، قبل از بازی هم پیش بینی می‌کردیم با توجه به شرایط زمین ورزشگاه رشت، کار برای ما سخت‌تر باشد. از یک طرف باید با داماش روبه‌رو می‌شدیم و از طرف دیگر باید راهی برای بازی روی زمین نامناسب پیدا می‌کردیم. واقعا اگر زمین شرایط بهتری داشت هر دو تیم بازی بهتری را به نمایش می‌گذاشتند اما در هر صورت خوشحالم که با همین شرایط توانستیم کار را تمام کنیم و به فینال برسیم.

در این بازی باز هم گل حساسی را برای پرسپولیس زدی، به نظر می‌رسد در جام حذفی باید لقب ناجی را بگیری، این طور نیست؟

هواداران پرسپولیس لطف دارند و همین را می‌گویند، فقط باید بگویم من هم از این اتفاق خوشحالم چون همیشه تمام تلاشم این بوده که وقتی در زمین هستم بتوانم برای تیمم مفید باشم. در این بازی هم از زمانی که به میدان آمدم با توجه به این‌که عقب بودیم، دنبال این بودم که هیچ فرصتی را از دست ندهم. در صحنه گل هم تا آخرین لحظه همراه توپ جلو رفتم و یک لحظه از خدا خواستم که بهترین نقطه را برای ضربه زدن انتخاب کنم که خوشبختانه همین هم شد و کاری از دست دروازه‌بان برنیامد.

پیش‌بینی می‌شد در این بازی از ابتدا در ترکیب اصلی قرار بگیری. چه شد که باز هم 70 دقیقه روی نیمکت نشستی؟

نظر مربی این بود و برای من هم قابل احترام است. این را بگویم که پرسپولیس الان دیگر در شرایطی است که مهم نیست کدام یک از ما در میدان هستیم، بلکه مهم این است که بتوانیم در راه رسیدن به قهرمانی جام حذفی کاری از پیش ببریم که خدا را شکر برای دقایقی در میدان بودم و توانستم برای پرسپولیس موثر باشم.

بین دو نیمه با حضور مهدی مهدوی کیا هم حسابی غافلگیر شدید؟

دقیقا همین طور است، آقا مهدی تازه مادرشان را از دست داده‌اند. همه ما وقتی او را در رختکن دیدیم جا خوردیم. ما برای پیروزی هم قسم شدیم چون در غیر این صورت در این شرایط شرمنده مهدوی‌کیا می‌شدیم.

خداحافظی مهدوی‌کیا در فینال این رقابت‌ها هم به نوعی انگیزه‌ای برای پرسپولیس می‌شود؟

قبل از این‌که درباره خداحافظی مهدوی کیا حرف بزنم باید بار دیگر از ویژگی‌های اخلاقی او بگویم که خیلی‌ها به آن اشاره کردند. واقعا آقا مهدی یک اسطوره است که به معنای واقعی معنای عشق و علاقه و تعصب را نشان می‌دهد. در رفتار او می‌توان معنای کاپیتانی را دید، به نظرم واقعا شایسته این است که الگو باشد. وقتی در بدترین و سخت‌ترین شرایط که عزادار از دست دادن مادرش است باز هم به قولش عمل می‌کند و خودش را به تیم می‌رساند، ما هم احساس مسئولیت می‌کنیم. از همان بازی با داماش به فکر برگزاری یک فینال با شکوه برابر سپاهان و گرفتن جام در بازی خداحافظی مهدوی‌کیا هستیم و فکر می‌کنم این از بدشانسی‌های سپاهان در این مقطع است که حریف ما در بازی فینال شده است.

یعنی تا این حد از قهرمانی مطمئن هستید؟

در فوتبال هیچ وقت نمی‌توان با اطمینان حرف از پیروزی زد، اما من یک چیز را می‌دانم و آن، این‌که حالا که ما با این سختی و دردسر به فینال رسیدیم، برای گرفتن جام کوتاه نمی‌آییم. یعنی این‌که ما نهایت تلاش خود را برای قهرمانی انجام می‌دهیم. موضوع خداحافظی مهدوی‌کیا هم به ما انرژی بیشتری می‌دهد و شک نکنید بازی خوبی از پرسپولیس می‌بینید.

در مورد محل برگزاری بازی چطور؟ تک بازی در زمین بی طرف، برای پرسپولیس فرقی نمی‌کند در کدام ورزشگاه به میدان برود؟

گرچه پرسپولیس در تمام ایران طرفدار دارد، اما امیدوارم تصمیم فدراسیون برای این مسابقه عادلانه باشد تا ما و سپاهان از این نظر در شرایط مساوی مقابل هم قرار بگیریم.

این روزها سپاهان در اوج آمادگی قرار دارد، استقلال را هم حذف کرده، فکر نمی‌کنید از نظر روحی در شرایط بهتری نسبت به پرسپولیس قرار دارد؟

ما از فشردگی بازی‌های سپاهان و خستگی بازیکنان این تیم استفاده می‌کنیم و منکر این هم نیستیم که سپاهان آماده است و شرایط روحی خوبی دارد. اما تیمی که قهرمانی می‌خواهد باید برای به دست آوردن آن بجنگد؛ آن هم یک جنگ تمام عیار. بازی‌های پرسپولیس و سپاهان همیشه جذاب بوده و امیدوارم این بار هم تماشاگر پسند باشد.

صحبت پایانی‌تان را می‌شنویم.

امیدوارم بتوانیم بعد از یک فصل پر فراز و نشیب، قهرمانی جام حذفی را به هواداران تقدیم کنیم، چرا که در سراسر ایران آنها هستند که برگ برنده تیم ما هستند و از آنان می‌خواهم تا پایان ما را تنها نگذارند.

سارا احمدیان‌ / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها