سریال بال های خیساز شنبه هفدهم فروردین ساعت 22 و 20 دقیقه هر شب از شبکه یک پخش می شود.
کد خبر: ۵۵۱۶۳۷
داروی ضد سرطان، سوژه سریال جدید شبکه یک

بال های خیس می خواهد ارتباط سازنده بسیجی ها با نسل جوان امروز و تلاش آنها در عرصه تولید علم و فناوری را به نمایش بگذارد. در این سریال دو داستان به موازات هم روایت می شود.

داستان اول حول محور پزشک حاذقی به نام مجید پرتو شکل می گیرد که از اعضای بسیج جامعه پزشکی کشور است و با تشکیل تیمی جوان در زمینه تولید داروی ضدسرطان، پژوهش گسترده ای انجام داده است. در این راه دوست و همرزم قدیمی اش مهدی قاسمی پا به پای او پیش می آید و اگر چه تخصصی در زمینه تولید دارو ندارد، اما نقش مشوق و همراه همیشگی را برای دکتر پرتو بازی می کند.

داستان دوم مضمونی خانوادگی و معمایی دارد. جوانی به نام محسن در جریان اردویی دانشجویی در شمال کشور توسط ضاربی ناشناس درون پرتگاهی می افتد. سقوط محسن در این پرتگاه و نجات او از مرگ، زمینه ساز به وجود آمدن ماجراهایی می شود که پی در پی بر سر راهش قرار می گیرد.

مهدی رجبی، نویسنده سریال در گفت وگو با جام جم درباره جنبه های علمی سریال گفت: ما به دنبال مسائل جزیی علمی نرفتیم که بگوییم این پزشک چه موادی را با هم ترکیب می کند. در این سریال دکتر پرتو را می بینیم که برای کشف یک داروی ضد سرطان تلاش می کند تا کشور محتاج بیگانگان نباشد. یک عده که منافعشان به خطر می افتد، می خواهند سد راهش شوند و... . این داستان را زمانی نوشتم که ایران در تولید سلول های بنیادی به موفقیت هایی دست یافته بود. هم اکنون ایران در این زمینه جایگاه بالایی دارد و برخی زوج های خارجی برای درمان ناباروری به ایران می آیند.

    این فیلمنامه نویس با بیان این که الگوسازی یکی از وظایف اصلی رسانه است، تاکید کرد: ما می خواهیم چهره های بسیجی را نشان بدهیم که روزگاری بدون چشمداشت جنگیده اند و امروز هم فعالیت های مفید علمی و اجتماعی دارند. در این سریال روابط خانوادگی این افراد را نشان می دهیم و می گوییم که اینها قدیس نیستند و بعضا با بحران های خانوادگی دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: پسر دکتر پرتو راجع به جنگ تردیدهایی دارد. پدرش او را به مناطق جنگ زده می برد و پسر می بیند که هنوز هم گروه های تحقیق و تفحص مشغول فعالیت هستند. البته در این داستان صحنه های جنگی را نمی بینیم، ولی دکتر پرتو و دوستش مهدی در خاطراتشان راجع به جنگ صحبت می کنند.

 در سریال بال های خیس، نقش مهدی را علی عمرانی بازی می کند و فاطمه گودرزی در نقش ملیحه، مادر خانواده جلوی دوربین رفته است. ایفای نقش دکتر پرتو به عهده حبیب دهقان نسب است و مینا نوروزی، نقش نسرین همسر دکتر پرتو را بازی می کند. کیهان ملکی، صادق هاتفی، افسانه ناصری، مریم کاویانی، شیوا خسرومهر و بهار نوحیان از دیگر بازیگرانی هستند که در این مجموعه نقش آفرینی می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها