مروری بر محبوب‌ترین عروسک‌های تلویزیونی

از قورباغه سبز تا جناب‌خان

گفت​وگو با هومن حاجی عبداللهی، بازیگر سریال پایتخت

پنگول را خروس‌باز کردم

هومن حاجی‌عبداللهی چهره نام‌آشنایی است که سال‌هاست بهجای عروسک پنگول در برنامه تلویزیونی رنگین کمان صحبت می‌کند. او طی اینسال‌ها در کنار صداپیشگی عروسک پنگول، اجرای مسابقات متعدد تلویزیونی، بازیدر فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و تئاتر را هم تجربه کرده است. حاج‌عبداللهی نوروز امسال با سریال «پایتخت 2» به شبکه یک می‌آید.
کد خبر: ۵۴۹۵۱۸
پنگول را خروس‌باز کردم

شما علاوه بر تجربه صداپیشگی و اجرای برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، بازیگر هم هستید. سریال پایتخت 2 اولین حضور شما در یک سریال تلویزیونی است. از حضورتان در این سریال بگویید.

من قبل از آن که خودم را مجری یا صداپیشه بدانم، بازیگر می‌دانم. به همین دلیل علاقه‌مند به بازی در آثار مختلف هستم. تاکنون هم در سه فیلم سینمایی، چند تئاتر و تله‌فیلم بازی کرده‌ام.

بنابراین با مقوله بازیگری بیگانه نیستم. به همین دلیل وقتی از طرف سیروس مقدم و محسن تنابنده پیشنهاد بازی در سری دوم سریال پایتخت به من شد، پذیرفتم؛ البته ابتدا نقش مجری تلویزیون به من پیشنهاد شد که نپذیرفتم، چون علاقه‌ای به اجرای چنین نقشی نداشتم. تا این‌که نقشم تغییر کرد و قرار شد نقش رحمت خروس‌باز را بازی کنم. این نقش برایم جای کار داشت و از این تجربه‌ بسیار راضی هستم.

چرا علاقه‌مند نبودید نقش یک مجری تلویزیون را بازی کنید، در حالی که شما سال‌هاست مجری تلویزیون هستید؟

اگر قرار بود نقش مجری تلویزیونی را بازی کنم حرفه اصلی خودم را در یک سریال تکرار می‌کردم. بنابراین دوست نداشتم این نقش را در سریال پایتخت بازی کنم.

از نقش رحمت خروس‌باز برایمان بگویید.

نقش جذاب و متفاوتی است. گریم متفاوتی هم در این سریال دارم. علاوه بر آن با لهجه مازندرانی هم در این سریال صحبت می‌کنم.

صحبت کردن با لهجه مازندرانی برایتان دشوار نبود؟

نه، چون من سال‌ها در نمایش‌ها و برنامه‌های رادیویی تیپ‌های مختلف را بازی کرده‌ام. بنابراین با اکثر لهجه‌های ایران آشنایی دارم و برایم صحبت‌کردن با لهجه مازندرانی نه‌تنها مشکل نبود، بلکه شیرینی‌های خاص خودش را هم داشت.

مسلماً هر بازیگری علاقه‌مند است نقشی را به عهده بگیرد که برایش جای کار داشته باشد و این فرصت در سریال تلویزیونی پایتخت برای من فراهم شد. امیدوارم مردم هم از دیدن این سریال لذت ببرند و نوروز به یاد ماندنی داشته باشند.

سیروس مقدم جزو کارگردانان شناخته شده تلویزیون است. تجربه همکاری با او برایتان چگونه بود؟

در یک کلام می‌توانم بگویم سیروس مقدم جزو کارگردانان بسیار حرفه‌ای و توانمند است و همیشه کارهایش شسته​رفته و پرمخاطب است. او می‌داند از قصه چه می‌خواهد و باید آن را چگونه به تصویر بکشد. به نظرم این موارد از امتیازهای یک کارگردان محسوب می‌شود. از سوی دیگر محسن تنابنده هم با ظرافت خاصی فیلمنامه می‌نویسد و نسبت به کارش شناخت کامل دارد. زوج مقدم و تنابنده در کنار هم به تولید آثار ارزشمند منجر می‌شود.

اگر همزمان به شما پیشنهاد بازی و اجرا شود، کدام یک از آنها برای شما جذابیت دارد و می‌پذیرید؟

همان‌طور که تاکید کردم خودم را بازیگر می‌دانم. به همین دلیل اگر همزمان این اتفاق بیفتد بازیگری را قبول می‌کنم. بازیگری برایم خیلی جذابیت دارد.

در سریال تلویزیونی پایتخت با چه کسانی همبازی بودید و کار در کنار آنها چگونه بود؟

با اکثر بازیگران نقش‌های اصلی قصه همچون محسن تنابنده، ریما رامین‌فر و نسرین نصرتی همبازی بودم. کار با این دوستان شیرین و دلچسب است. سیروس مقدم با حساسیت، عوامل را هدایت می‌کند و همیشه فضای صمیمی را در پشت صحنه به وجود می‌آورد.

آیا سری اول سریال پایتخت را دیده‌اید؟

بله، سریال بسیار خوب و پربیننده‌ای بود. از دیدن این سریال واقعا لذت برده بودم. در مجموع قبل از بازی در سری‌دوم پایتخت نسبت به فضای کار آشنایی پیدا کردم.

شما سال‌هاست صداپیشگی عروسک پنگول را به عهده دارید. سال آینده چه اتفاقاتی برای پنگول می‌افتد؟

پنگول به استقبال نوروز می‌رود و سعی می‌کند در نوروز یک فضای مفرح برای بچه‌ها شکل بدهد. از سوی دیگر تدارکات ساخت فیلم سینمایی پنگول را هم فراهم می‌کنیم. پیش‌تولید این فیلم سال 92 آغاز می‌شود. من هم به جای پنگول صحبت می‌کنم.

در این فیلم سینمایی هم بازی می‌کنید؟

هنوز مشخص نیست، ولی حتما به جای پنگول صحبت می‌کنم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها