سریال نوروزی‌ام «سلطان و شبان» مدرن‌ است

داریوش فرهنگ: علاقه‌ ندارم از «کلاه پهلوی» صحبت کنم

داریوش فرهنگ که این روزها کارگردانی سریال نوروزی «همه خانواده من» به او سپرده شده است، با اشاره به سریال «سلطان شبان»‌اش و مقایسه این دو سریال، اظهار کرد: 30 سال پیش سریالی ساختم که هنوز جان دارد و جان شیرین خوش است؛ احساسم این است که «همه خانواده من»، «سلطان و شبان» مدرن‌ است.
کد خبر: ۵۴۳۴۶۸
داریوش فرهنگ: علاقه‌ ندارم از «کلاه پهلوی» صحبت کنم

داریوش فرهنگ که این روزها بازی او را در سریال «کلاه پهلوی» و در نقش «صمصمام خان» می‌بینیم، وقتی با این پرسش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا مواجه شد که درباره‌ی نقش و حضورش در این سریال توضیح دهد، در پاسخ گفت: علاقه‌ای ندارم از «کلاه پهلوی» صحبت کنم.

او تصریح کرد: درباره «کلاه پهلوی» فعلا علاقه‌ای ندارم صحبت کنم تا زمانی که این سریال تمام شود.

مردم 30 سال پیش از «سلطان و شبان» استقبال کردند

داریوش فرهنگ که این روزها مشغول کارگردانی سریال نوروزی «همه خانواده من» در کاشان است، درباره‌ی ایده‌ی این سریال گفت:‌ 30 سال پیش سریالی ساختم به اسم «سلطان و شبان» که خوشبختانه نه تنها زمانی که در سال 62 پخش شد، خیابان‌ها خلوت شد و مردم استقبال کردند و شور عجیبی در سریال و سریال‌سازی راه افتاد، بلکه بعد از 30 سال نزدیک به 20 بار پخش شد و همه زبان‌های مختلف از مازندرانی، گیلکی، لری و ... جواب گرفته‌اند. حال پس از سی سال هنوز جان دارد و جان شیرین خوش است.

این کارگردان در ادامه با اشاره به اینکه «همه خانواده من» به احساس من «سلطان و شبان» مدرن‌تر است، گفت: یک بار دیگر مخاطبان شاهد «سلطان و شبان» مدرن‌تر خواهند بود.

«همه خانواده من» سریالی باسلیقه بصری بالاست

این بازیگر همچنین با اعتقاد بر اینکه «همه خانواده من» سریالی جذاب و باسلیقه بصری بالاست، خاطرنشان کرد: عوامل این سریال با شور و شوق تمام، 48 روزی که از فیلمبرداری گذشته، هنوز انگیزه‌ی روز اول را دارند، این من را خوشحال می‌کند؛ به دلیل اینکه سریال درباره حفظ آثار میراث فرهنگی،‌ هنری ملی و حتی غرور یک ملت است.

به جرأت می‌توانم بگویم، یک چیز تازه است

او در ادامه درباره «همه خانواده من» تاکید کرد: برای حفظ و حراست از این گنجینه، زیبایی به کار می‌آید و در این کار زیبایی حرف اولم است. از آنجا که علاقمند به همه چیز زیبا هستم، تلاش می‌کنم جز به جز لباس، حرکات، میزانسن، نور و دوربین را در کنترل داشته باشم و تاکنون نیز داشته‌ام. امیدوارم پاسخش را مخاطبان در عید بگیرند و به جرأت می‌توانم بگویم یک چیز تازه است.

متن این سریال، روایتی است از من

فرهنگ همچنین به فیلمنامه سریال «همه خانواده من» اشاره کرد و گفت:‌ متن این سریال روایتی است از من، بر اساس نوشته دو جوان که تا به حال آن‌ها را ندیده‌ام. این روایت من از «جشن تولد» است که یک بار دیگر آن را نوشتم و اکنون عنوان آن «همه خانواده من» است. به یک مفهوم عمیق‌تر و والاترش «همه خانواده من»، یعنی همه مردم ایران و این یک ملک و عمارت تاریخی است که از آن یاد می‌شود یعنی خود ایران.

زیبایی فقط یک وجه لوکیشن‌های «همه خانواده من»است

داریوش فرهنگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به پرسشی درباره‌ی لوکشین‌های این سریال، پاسخ داد: زیبایی فقط یک وجه این لوکیشن‌هاست. خانه‌ای که اساس کار آن یکی از کاراکترهای اصلی است که صاحبخانه آن شخصی به نام لطف‌الله خان است که فرهاد آییش نقشش را بازی می‌کند. همان گونه که او پوسیده می‌شود این عمارت تاریخی هم پوسیده می‌شود.

او در ادامه گفت:‌ پس ما باید هم مراقب مرام و منش خانواده و ارزش‌های خانواده باشیم و هم مراقب میراثی که از گذشتگان بر ما رسیده است که نام آن کشور ایران است.

به یقین می‌توانم بگویم این سریال یک کمدی تراژدی است

این کارگردان همچنین در پاسخ به اینکه آیا داریوش فرهنگ را کارگردان سریال طنز بدانیم یا نه، با توجه به اینکه این سریال درون‌مایه‌ای از طنز دارد؟ گفت: بنده فیلم عاطفی، اجتماعی و تاریخی ساخته‌ام. نمی‌خواهم یک عنوان مشخص به این سریال ببخشم و بگویم طنز است اما می‌توانم کلمه مفرح را به کار ببرم.

این کارگردان خاطرنشان کرد: این سریال در عین حال مفرح است و به یقین می‌توانم بگویم یک کمدی تراژدی است، نه اینکه تقسیم‌بندی کنم و بگویم طنز است یا چیز دیگر.

او در ادامه با بیان اینکه هرگز در هیچ لحظه‌ای قصد خنداندن نداریم، افزود: شرایطی فراهم می‌کنیم که خودش مفرح است و لبخند بر روی لب می‌آورد و مهمتر از آن در این سریال از یک بچه کوچک و یک پیرمرد 80 ساله حضور دارند.  

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها