رگردان انیمیشن «نقاشی و حرکت»:

انیمیشن ایران با مغز زمین می‌خورد

کارگردان انیمیشن «نقاشی و حرکت» که پخش انیمیشن‌اش از 30 بهمن در شبکه پویا آغاز شد، گفت: انیمیشن ایران آینده‌ی خوبی ندارد و از نظر بودجه این‌طور که پیش می‌رود با مغز زمین می‌خورد.
کد خبر: ۵۴۲۳۶۹

میترا عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: اگر مشکلات مالی انیمیشن رفع شود می‌تواند جلوی ضررها را بگیرد،‌ انیمیشن وضعیت اسف‌باری دارد و برای جوانان این عرصه انگیزه ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: امیدوارم این وضعیت مرحله‌یی و مقطعی باشد و این دوره به زودی تمام شود.

این کارگردان درباره‌ی اینکه چرا مخاطب انیمیشن‌ها بیشتر نوجوانان هستند و به خردسالان توجه زیادی نمی‌شود؟ عنوان کرد: گروه‌های زیادی هستند که انیمیشن تولید می‌کنند و شاید اتفاقی داستان مناسب گروه سنی نوجوان از آب در می‌آید.

او ادامه داد: مرکز پویانمایی صبا خود تقسیم‌بندی‌هایی را انجام داده بود تا در همه تکنیک‌ها و زمینه‌ها کار شود‌؛ تهیه کنندگان باید برنامه‌ریزی کنند و برای همه‌ی سنین داستان ارائه دهند.

عبدی فیلمنامه‌ی انیمیشن‌ها را دارای اشکال دانست و عنوان کرد: مشکل فیلم‌نامه‌ها به مسائل مالی انیمیشن برمی‌گردد؛‌ برنامه‌های زنده و فیلم‌های سینمایی از نظر بودجه وضعیت بهتری دارند؛‌ نویسندگان انیمیشن نیز به همین دلیل مایلند که به سمت کارهای زنده و سینمایی بروند تا اینکه در برنامه‌های کودکان فعالیت‌ کنند.

کارگردان انیمیشن «نقاشی و حرکت» افزود:‌ تنها نظارت و راهنمایی بر نویسندگان کافی نیست‌، اگر از نظر مالی به آنها توجه شود، موثرتر خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: البته علاوه بر مشکلات مالی، ضعف فیلمنامه هم داریم، اما باید همزمان با سخت‌گیری بر نویسندگان، رسیدگی مالی هم صورت بگیرد.

عبدی ادامه داد:‌ اگر جریان مالی درست باشد، نویسندگان هم سعی می‌کنند خود را از نظر حرفه‌یی ارتقاء دهند.

این کارگردان درباره‌ی انیمیشن «نقاشی و حرکت» نیز بیان کرد: زمانی که «نقاشی و حرکت» را تولید می‌کردیم از نظر نیروی کاری و مالی محدودیت داشتیم و دو سال تلاش کردیم کار به جریان بیفتد.

وی ادامه داد: «نقاشی و حرکت» با تکنیک دوبعدی تولید شده و در طراحی فضای آن از نقاشی‌ بچه‌ها استفاده کردیم که بخشی از آنها نقاشی‌های دخترم بود.

عبدی در پایان علاوه بر بیان اینکه عنوان اولیه این انیمیشن «نقاش کوچولو» بود و صبا عنوان آن را به «نقاشی و حرکت» تغییر داد، گفت: «نقاشی و حرکت» در سال 82 بهترین انیمیشن شبکه یک شناخته شد و در سال 83 نیز در جشنواره پلیس جایزه دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ تولید انیمشین «نقاشی و حرکت» به کارگردانی مشترک میترا عبدی و علی صمیمی‌زاد در 26 قسمت 15 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی مرکز پویا نمایی صبا در سال 83 به پایان رسید.

داستان این انیمیشن درباره‌ی پسر بچه‌ای است که برای فرار از تنهایی، شهری را نقاشی می‌کند و برای یافتن همبازی به شهر داخل نقاشی می‌رود اما در این میان متوجه می‌شود که شهر از نظر تاسیساتی و ... کمبودهایی دارد و در این جریان مشکلاتی برای او پیش می‌آید.

سایر عوامل «نقاشی و حرکت» عبارتند از:

نویسنده : علی صمیمی زاد،‌ دستیار کارگردان: ژیان دیباوری‌، لی اوت:‌شهرام شیرزادی‌، طراح شخصیت: آوا صمیمی زاد و شهرام شیرزادی‌، انیماتورها:نگین طاهری‌،ارکیده هدف جو‌، جواد ابراهیم خوانی‌، فرزاد موسوی‌، سعید جلالیه، بک گراند: فاطمه پرداختی‌، کامپوزیت: شهرام خوشینی‌، موسیقی: کیوان جهانشاهی،‌ شعر تیتراژ: شکوه قاسم‌نیا.

انیمیشن «نقاشی و حرکت» از دوشنبه، 30 بهمن هر روز ساعت 16 و 20 دقیقه از شبکه پویا پخش می‌شود.

انتهای پیام

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها