رییس سازمان صداوسیما در نشست شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت سی و سومین سالگرد شهادت استاد شهید مطهری گفت: باید تلاش کرد تا جامعه از این چشمه فیاض علم و معرفت سیراب و اندیشه‌های ناب این متفکر در عرصه‌های مختلف به خوبی تبیین و تشریح شود و جامعه امروز ما نیازمند بازخوانی اندیشه‌های گروهک فرقان است؛ تفکری که مطهری را به شهادت رساند.
کد خبر: ۴۶۷۱۴۵

نشست شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت سی‌وسومین سالگرد شهادت شهید مطهری امروز با حضور رییس سازمان صداوسیما برگزار شد.

رییس سازمان صداوسیمادراین نشست مطهری را اندیشمند همیشه زنده معرفی کرد و گفت: باید تلاش کرد تا جامعه از این چشمه فیاض علم و معرفت سیراب و اندیشه‌های ناب این متفکر در عرصه‌های مختلف به خوبی تبیین و تشریح شود.

وی گفت: جامعه امروز ما نیازمند بازخوانی اندیشه های گروهک فرقان است؛ تفکری که مطهری را به شهادت رساند.

ضرغامی فعالیتهای بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری را ارزشمند خواند و بر فعال بودن این بنیاد و ستاد بزرگداشت در طول سال و ارائه برنامه‌های ویژه در مقاطع خاص تاکید کرد.

رییس رسانه ملی بر اهمیت توجه ویژه به آثار شهید مطهری به عنوان خوراک فکری معنوی و فرهنگی جامعه تاکید و تصریح کرد: آثار شهید مطهری که برگرفته از آیات نورانی قرآن و روایات ائمه اطهار (علیهم السلام) است بهترین و ارزشمندترین خوراک فکری مورد نیاز جامعه است و این آثار و اندیشه‌های ناب می‌توانند مبنای تمام تولیدات رسانه ملی قرار گیرند.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به نامگذاری سال 91 به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب آثار ارزشمند شهید مطهری را در این حوزه برای مسوولان، مردم و محققان بسیار راهگشا دانست.

در این نشست، اعضای بنیاد علمی و فرهنگی علامه شهید مرتضی مطهری و نمایندگان دستگاهها و نهادهای مختلف عضو این ستاد، برنامه‌های خود را برای گرامیداشت یاد و خاطره این متفکر بزرگ جهان اسلام تشریح کردند.

قائم مقام مدیرعامل بنیاد علمی و فرهنگی علامه شهید مرتضی مطهری در آغاز این نشست با تقدیر از همکاری و حمایت صدا و سیما از این بنیاد گفت: برقراری ارتباط مستمر با نهادها و سازمانها با هدف نهادینه کردن اندیشه‌های شهید مطهری در عرصه‌های مختلف در دستور کار این بنیاد است.

وی با اعلام اینکه حرکت به سمت فعالیتهای کیفی مورد نیاز جامعه براساس اندیشههای شهید مطهری در دستور کار بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری قرار دارد، افزود: شعار امسال این بنیاد برای برگزاری سی‌وسومین سالگرد شهادت این متفکر، مطهری و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

جعفری‌جلوه در ادامه با تشکر از تلاش متعهدانه اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری، برنامه‌های بزرگداشت سی و سومین سالگرد شهادت این معلم متفکر را تشریح کرد.

برگزاری نخستین جشنواره هنرهای تجسمی با عنوان آیینه مطهر، آغاز نگارش داستان زندگی معلم شهید، برگزاری جلسات نقد و بررسی اندیشههای شهید مطهری در 30 استان توسط 750 کانون بسیج دانشجویی، راه‌اندازی 50 کرسی آزاداندیشی در سراسر کشور، برگزاری همایش و نشستهای مختلف تخصصی در حوزه‌های علمیه، برگزاری 100 همایش در 100 دانشگاه کشور با موضوعات بیداری اسلامی و اقتصاد اسلامی و دیگر موضوعات، تولید آثار رادیویی و تلویزیونی برگرفته از آثار و اندیشههای شهید مطهری، برگزاری نمایشگاههای کتاب، تقدیر از معلمان و مربیان نمونه کشوری، رونمایی از کتب جدید از آثار و سخنان شهید مطهری، تشکیل ستاد دائمی، بزرگداشت شهید در بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری، مسابقات وبلاگنویسی، بهرهبرداری از سایت جامع شهید مطهری، برگزاری همایش بین‌المللی حکمت مطهر با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی، ایجاد کرسیهای مطهریشناسی در چند دانشگاه خارج از کشور، تبدیل فضاهای فرهنگی تهران به عنوان نمایشگاه بزرگ آثار و اندیشههای شهید مطهری، برگزاری 22 همایش در 22 منطقه تهران، اجرای سمفونی بزرگ شهید مطهری، برگزاری همایش بزرگ نخبگان بسیج کشور، تولید و توزیع آثار صوتی از سخنان شهید مطهری در تهران و شهرستانها، اولین همایش شهید مطهری در حوزه علمیه نجف اشرف و افتتاح اولین مرکز مشاوره علامه شهید مرتضی مطهری در مدرسه فیضیه قم از جمله برنامه‌های گرامیداشت سی و سومین سالگرد شهادت شهید مطهری است.

علی مطهری در این نشست از توجه و اهتمام ویژه رییس سازمان صداوسیما به نشر آثار و اندیشه‌های شهید مطهری در جامعه تشکر کرد.

فرزند شهید مطهری با اشاره به آثار متعدد این شهید در موضوعات مختلف گفت: شهید مطهری مباحث ارزشمندی در ارتباط با نقش تربیتی کار و تاکید بر استفاده از تولید داخلی دارند که متناسب با موضوعات روز و شعار سال این مباحث توسط بنیاد شهید مطهری استخراج و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی از انتشار کتب جدیدی برگرفته از سخنرانی‌های شهید مطهری خبر داد و گفت: همزمان با سی و سومین سالگرد شهادت این شهید از کتب «زن و مسائل سیاسی»، «زن و شهادت دادن»، «زن و قضاوت» و «زن و سیاست» در 5 جلد و کتاب انسانشناسی برگرفته از 13 جلسه سخنرانی آن شهید و کتاب یادداشت‌های وی رونمایی می‌شود.

علی مطهری به تولید آثار رسانه‌ای مربوط به شهید مطهری توسط صداوسیما در سالهای گذشته اشاره و با موثر توصیف کردن برنامه‌های صداوسیما از رییس رسانه ملی درخواست کرد پخش مجدد ویژه برنامه‌های شهید مطهری را در دستور کار رسانه قرار دهد.

سی‌وسومین سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری با شعار «مرتضی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها