داستان ها و حکایت های متون مختلف ادبی ایران با موضوع نماز در تله تئاترهایی که برای برنامه "سر عشق" ضبط می شوند به تصویر کشیده می شوند.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۲

به گزارش جام جم ، این برنامه برای پخش از شبکه قرآن سیما در حال تولید است و در 15 قسمت 40 دقیقه ای تولید می شود. فخرالدین صدیق شریف ، علی طالب لو ، امید آهنگر ، احمد علامه دهر ، مهدی راشدی ، علی سلیمان تاش ، زهرا سعیدی ، پریسا روشن ، لیلا جعفرپور ، هاشم روحانی و علی زیتونی ، اکبر میلانی ، فرید قبادی ، فرید کلهر ، سوزان قادری ، محمود شاملو و سیاوش قاسمی بازیگرانی هستند که در نمایش های این مجموعه ایفای نقش می کنند.علیرضا سرباز که علاوه بر تهیه کنندگی "سر عشق" ، همراه با سیدمحسن عظیم نیا، علی فرمانی و علی سلیمان تاش ، نوشتن متنهای آن را به عهده داشته ، توضیح می دهد که حدود 10 متن این مجموعه را خودش نوشته و بنای اصلی کار بر این بوده که علاقه شخصیت های مختلف تاریخی به نماز و تاثیر این علاقه در رفتار و زندگی آنها با قالب نمایشی برای مخاطب به تصویر کشیده شود. خواجه منصور وزیر طغرل ، امام محمد غزالی ، گوهرشاد ، علامه مجلسی و امیرکبیر بعضی از این شخصیت ها هستند. کارگردان هنری نمایش ها محمد حجت ذیجودی است و ساسان امیرپور هم کارگردانی تلویزیونی کار را به عهده دارد. ضمن این که شفیع آقامحمدیان ، کارگردان سینما هم به عنوان ناظر کیفی با این مجموعه همکاری می کند.مرتضی نجفی ، مرتضی ندرلو ، محسن آقاکتیری و احمد عنبری و احمد فرهادی تصویربرداران کار هستند و سیدجواد آقابهشتی و علی محقق ، کارشناس برنامه هستند. بقیه عوامل کار هم از این قرارند:
طراح صحنه : فرشید موثق ، طراح لباس : پروانه قاسمیان ، نورپرداز: حمید احمدی لاری ، منشی صحنه : زهره زارع و کیمیا درفشی ، مدیر صحنه : مسعود سرمدی ، طراح گریم : علی کوچکی و عکاس : محمود شکرانه ."سرعشق" ، از بخشهای دیگری هم تشکیل شده است . بیان خاطرات سرداران سپاه و ارتش درباره موضوع برنامه ، بیان خاطرات دفاع مقدس از پیروزی های دفاع مقدس و نقش نماز در آنها از بخشهای دیگر این برنامه است . در بخش دیگری هم حجت الاسلام داوود محقق داستان هایی با همین موضوع را از زندگی علما و بزرگانی همچون آمیرزا علی آقای شیرازی ، آیت الله خوانساری ، آمیرزا محمدتقی خوانساری ، آیت الله بروجردی ، امام خمینی و... روایت می کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها