مکان فیلمبرداری یکی از محله های قدیمی مرکز شهر است کوچه های تودرتو با رنگ مایه ای بر دیوار که نشاندهنده گذشت سالهاست از سر خیابان باتجمع پسرهای جوانی که هرکدام دزدکی داخل کوچه بن بستی رانگاه می کنندمی توان حدس زدکه گروه فیلمبرداری درکجاقرارگرفته اند
کد خبر: ۵۳۷۰
خانه قدیمی پلاک 27 با درچوبی طوسی رنگ آدم را به فضایی سنتی و قدیمی می برد داخل حیاط با پیچکهای درخت مو و جمعیتی که هرکدام برای استراحتی کوتاه شیرداغ و شیرینی می خورند، با دوربین و وسایل فیلمبرداری فضایی پست مدرن را در دل خانه آجری قدیمی به وجود آورده است.با هماهنگی بابک نبی زاده ، دستیار دوم کارگردان و راهنمایی کامی مجاهد، دستیار اول به داخل خانه می روم . براساس فیلمنامه ، داستان خانه ای می سازیم راجع به 3 فرزند خانواده عباسی به نامهای نادر )مصطفی عبداللهی ( امیر )رضا افشار( و ناهید )شهرزاد عبدالمجید( است هرکدام از آنها سرنوشت جداگانه ای دارند در این مکان قدیمی صحنه هایی که راجع به خانه پدری است ، گرفته می شود. مریم بوبانی در نقش مادر بچه ها توسط طراح گریم افسانه قلی زاده و فرانک گلنوش آماده می شود ماریا حاجیها طراح لباس و صحنه به طراحی صحنه ها و نوع لباس بازیگران نظارت می کند و تذکراتی را به دستیارانش مهرنوش الفتی ، هانیه طبیبی و مسعود کرمی می دهد. گروه پس از کمی استراحت می خواهد صحنه ای را که ناهید همراه با هوشنگ همسرش رامین کبریتی از خانه پدریش می روند، گرفته شود طبقه دوم ساختمان در کنار آرشیولباس و اتاق گریم ساکنان اصلی خانه در اتاقی جمع شده اند تا خانه شان بطورکلی در اختیار عوامل فیلمسازی قرار گیرد سیمین میهن خواه ، منشی صحنه همراه با دو دستیار کارگردان مشغول بررسی صحنه هایی هستند که باید در امتداد یکدیگر فیلمبرداری شوند.پس از صرف ناهار، هریک از بازیگران برای اولین صحنه ای که قرار است فیلمبرداری شود، آماده می شوند آقا زمانی صدابردار به همراه سعید میهمانچی مدیر تصویربرداری مجموعه ، مشغول بررسی مکان فیلمبرداری که در فضای بیرونی خانه است هستند ایرج قاسمی ، حمیدصلواتی ، مهدی حسینی و وحیدمینا ریلهای تراولینگ را داخل کوچه به یکدیگر وصل می کنند و پروژکتورها را در محل نصب می کنند بوم صدا توسط محمدی و دیانی در محل امتحان می شود همه عوامل پشت صحنه آماده هستند تا با حضور بازیگران ، صحنه موردنظر گرفته شود هرازگاهی دختر و پسر جوانی خواهان عکس انداختن با بازیگران سریال هستند، اما وقتی فرمان صدا، دوربین ، حرکت کارگردان شنیده می شود،همه چیز تحت الشعاع کار قرار می گیرد هر یک از عوامل پشت صحنه در جای خود قرار می گیرند میهمانچی ، صحنه را از داخل دریچه چشمی دوربین بررسی می کند بوم صدا بالای سر بازیگران قرار می گیرد و کارگردان به همراه منشی صحنه و دستیار اول مانیتور را نگاه می کنند آنچه برای لک مهم است ، القای حس بازیگری است و بعضی صحنه ها4 یا5 بار تکرار می شود تاحس موردنظر به وجود آید پیمان تحقیقی ، مدیر روابط عمومی ، یکی از خصوصیات کارگردان را اهمیت دادن به کیفیت کار می داند شاید این حساسیت را یادگاری از کار با واروژکریم مسیحی ، کارگردان فیلم پرده آخر و یا علی ژکان به خاطر فیلم دختری کنار مرداب گرفته باشد.مریم بوبانی ،مادر ناهید به همراه شهرزاد عبدالمجید )ناهید(، مصطفی عبداللهی )نادر( و رامین کبریتی )هوشنگ ( دم در خانه ایستاده اند. مادر با قرآن و کاسه آب دخترش را بدرقه می کند ناهید مادرش را می بوسد با دقتی که کارگردان به کیفیت کار دارد، تاکنون 246 سکانس از کل کار فیلمبرداری شده ؛ یعنی چیزی در حدود نیمی از کار انجام شده است طبق برنامه ،112 بازیگر در48 لوکیشن بازی می کنند که مهمترین آنها پردیس افکاری در نقش آرزو همسر نادر،آزیتا لاچینی مادر آرزو، مهری ودادیان ، جهانگیر صمیمی فر )آقای عباسی (، علیرضا سبط احمدی ، فلور نظری ، سیامک حلمی و مجید آقامحمدی هستند یکی از ویژگی های سریال خانه ای می سازیم انتخاب بازیگران با توجه به نقشهای واگذار شده است به عنوان مثال، انتخاب رامین کبریتی در نقش هوشنگ )با توجه به وسوسه هایش که درنهایت ناهید را تا لبه پرتگاه می کشاند و از او جدا می شود( و یا شرارت های امیر با انتخاب رضا افشار )که جوانی مغرور است ( از حساسیت های کارگردان در انتخاب بازیگر است لک ، در این کار تلاش می کند تا سریال خانه ای می سازیم شبیه مضمون سریال جوانی نشود او معتقد است که در سریال جوانی حضور پدر نقش کلیدی دارد؛ اما در این سریال مقصود، نشان دادن انسانهایی است که به تنهایی مجبورند گلیم خود را از آب بیرون بکشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها