امیدوارم حاصل تلاش یک گروه که در بدترین شرایط آب وهوایی و باحداقل امکانات فیلمی را ساخته اند و مسوولان محترم با تفاهم شرایطی را فراهم کننداین فیلم که به نیت نشان دادن فداکاری های فرزندان این مرز وبوم ساخته شده است و مورد قضاوت داوران و مردم قرار گیرد.
کد خبر: ۴۸۰۴

حمید فرخ نژاد ، کارگردان فیلم سفر سرخ با بیان این مطلب به خبرنگار جام جم گفت : مقوله جنگ برای من از ویژگی خاصی برخوردار است و همیشه فکر می کردم می توان از زوایای پنهان راجع به جنگ و ناگفته های آن سخن گفت بنابراین ساخت فیلم سفر سرخ را قبول کردم.

وی گفت: دهسال از بهترین سالهای عمر من در جنگ گذشت ما، در80 کیلومتری جبهه زندگی می کردیم و من درباره جنگ چیزهای زیادی دیدم و زمانی که ساخت این فیلمنامه به من پیشنهاد شد، تصمیم گرفتم با تغییراتی آن را بسازم و دغدغه های آن سالها را به تصویر بکشم که در نتیجه فیلم سفر سرخ ساخته شد.

فرخ نژاد درباره ویژگی های این فیلم که سبب شد هیات انتخاب جشنواره آن را بپذیرد، تصریح کرد: به نظر خود من ، سفر سرخ مقوله ای نو، در سینمای جنگ به شمار می آید. البته من در ساخت این فیلم از لحاظ فنی و ساختاری وسواس زیادی به کار برده ام و همه این عوامل باعث شد که هیات انتخاب آن را شایسته حضور در جشنواره ارزیابی کند.

فرخ نژاد درخصوص این که آیا حضور یا عدم حضور یک فیلم در جشنواره فجر، تاثیری در جذب مخاطب دارد، می افزاید: فکر می کنم اگر فیلم دارای صداقت باشد و به تماشاگر احترام بگذارد، مخاطب خود را می یابد، اما با همه اینها جشنواره فیلم فجر تاثیر بسیار خوبی در معرفی فیلم به مردم دارد.

گفتنی است روابط عمومی سیمای جمهوری اسلامیپیشتر با صدور اطلاعیه ای ضمن ابراز گلایه از پذیرفته شدن تنها یک فیلم از تولیدات این سازمان در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر، از شرکت دادن تنها فیلم فیلتر شده توسط هیات داوران در جشنواره انصراف داده بود.

بنابه اطلاعیه منتشر شده از سوی این سازمان ، تنها عامل موثر در پذیرش فیلم سفر سرخ ، موضوع این فیلم بوده که به دفاع مقدس مربوط است و شاید برای پرکردن جای خالی آثار دفاع مقدس در جشنواره فجر، از این فیلم استقبال شده است.

گروه سازنده سفر سرخ دیروز، با ارسال نامه ای برای رئیس سازمان صداوسیما، از دکتر علی لاریجانی ، خواستند تا با حضور مجدد این فیلم در بخش مسابقه جشنواره موافقت کند.

گفتنی است برخی کارشناسان سینماییعدم حضور سازمان صدا و سیما به عنوان تهیه کننده آثار مهم سینمایی را ضایعه ای برای جشنواره سینما می دانند و اقدام هیات داوران را که منجر به واکنش این تهیه کننده شد نادرست ارزیابی می کنند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها