معاون صدای رسانه ملی در مراسم رونمایی از تفاهم نامه همکاری معاونت فرهنگی وزارت علوم و رادیو سلامت با اشاره به نقش موثر این همکاری در ارتقا سلامت جسمی و روانی دانشجویان ، تاکید کرد: مسئولیت گام دوم انقلاب بر دوش جوانان به ویژه دانشجویان خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۴۳۲۳۶
مسئولیت گام دوم انقلاب بر دوش جوانان به ویژه دانشجویان است

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، مراسم رونمایی از تفاهم نامه همکاری میان معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رادیو سلامت با موضوع ترویج سبک زندگی سالم و توانمندسازی دانشجویان برای مراقبت از سلامت خود، خانواده و اجتماع با حضور حمید شاه آبادی، معاونت صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم، محمد هادی عسکری ،مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، نریمان ، مدیر کل پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر و اسرافیلیان مشاور امور بانوان وزارت علوم در معاونت صدای جمهوری اسلامی برگزار شد.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه گسترش ارتباط میان رادیو به ویژه رادیو سلامت و وزارت علوم و به دنبال آن ارتقا نشاط و سلامت در میان دانشجویان جوان کشور عنوان شد.

این اقدام در راستای بیانیه مقام معظم رهبری درخصوص گام دوم انقلاب انجام شد تا جوانان به عنوان مخاطبان اصلی این بیانیه در مسیر ارتقا و سازندگی کشور نقش موثری را بیش از پیش ایفا کنند.

دکتر حمید شاه آبادی، معاون صدای ملی با بیان اینکه حوزه دانشگاهی از اهمیت بسیاری در مسایل کلان کشوربرخوردار است،گفت: امکان و ظرفیتی که رادیو می‌تواند در زمینه ی دانشگاه ها فراهم کند بسیار زیاد است.

وی، تصریح کرد: عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد که تنها معطوف به وضعیت فعلی دانشجو نباشد و او در دوران میانسالی نیز نسبت به دوران جوانی خود و فعالیت هایش، رضایت داشته باشد.

شاه آبادی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و چهل سال اول انقلاب،اظهار داشت: با بررسی اقدامات انجام شده در این چهل سال می‌توان دریافت که مسئولیت گام دوم انقلاب بر دوش جوانان است و این نسل باید به مطالبات خود و مردم توجه ویژه ای داشته باشند که در این خصوص، زندگی اجتماعی در الویت امور قرار دارد.

معاون صدای رسانه ی ملی، افزود: رسانه برای تبیین اهداف و محور‌هایی که در تحقق زندگی اسلامی و ایرانی دیده شده است ،تلاش می‌کند.ولی آن چیزی که از رادیو مطالبه می‌شود، همان هدف گذاری و اقدامانی است که در رادیو همواره در حال انجام است، اما مسئولین هم باید در کنار رسانه باشند.

معاون صدای سازمان جمهوری اسلامی در پایان بیان کرد: امیدواریم این کار با همکاری همه شبکه‌های رادیویی به ویژه شبکه سلامت محقق شود. جای جای بیانیه گام دوم انقلاب برای آحاد ملت مسئولیت زاست. باید تلاش کنیم آنچه برای جامعه ترسیم شده است را به تحقق برسانیم و امیدواریم این امر با همت مسئولین محقق شود.

سلامت اجتماعی مستلزم شناختی صحیح می باشد

دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات طی سخنانی بیان داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توصیه هایی را برای نسل جوان و بخصوص دانشجویان دارند. یکی از این بخش ها ، بحث سبک زندگی اسلامی و توجه به داشتن زندگی سالم است. زندگی ای که بتواند آنچه را در حوزه سلامت اجتماعی مد نظر است ، محقق کند .خوشبختانه در چهار چوب هم افزایی مجموعه ی دستگا ه ها ،شاهد همکاری دو مجموعه معاونت صدا و معاونت فرهنگی وزارت علوم، هستیم .

وی افزود:بحث سلامت اجتماعی به عنوان داشته ای بسیار مهم چه در سطح فردی و چه در سطح فرا فردی برای جامعه ما از اهمیت فزاینده ای برخوردار است.

غفاری اظهار داشت:در ذیل بحث های اجتماعی تمامی نگاه ها معطوف به سلامت جسمانی است.در صورتی که سلامت فراتر از بعد جسمانی است.سلامت روانی – معنوی و سلامت اجتماعی مستلزم آن است که به درستی شناخته شوند.در این راستا دانشگاه ها با توجه به ماموریتی که در حوزه آموزش و پژوهش دارند می توانند در قالب برنامه های آموزشی و با ایجاد مهارت ، این توانایی را به وجود آورند.امروز دانشجو به مهارت هایی فراتر از مهارت های فنی مربوط به رشته تحصیلی خود احتیاج دارد و این موضوع می تواند پیوند و اتصال فرد را با جامعه فراهم سازد.

وی در خاتمه گفت:امیدواریم حاصل این تفاهم نامه به غنای فکری دانشجویان بیانجامد و شاهد رونق و شکوفایی سبکی از زندگی سالم باشیم.

ضرورت ایجاد امید و فضای نشاط آور

مهندس عسکری مدیر فرهنگی واجتماعی وزارت علوم و تحقیقات نیز گفت: با توجه به فضایی که در دانشگاه ها وجود دارد و ضرورت ایجاد امید و فضای نشاط آور همچنین وجود تشکل های دانشجویی ما به دنبال اجتماعی سازی دانشگاه ها هستیم تا بتوانیم ظرفیت دانشگاه اجتماعی را به مرحله ی بالفعل برسانیم.

وی افزود:دانشگاه اجتماعی، نسبت به فضای پیرامون خود تحلیل دارد و نمی تواند بی تفاوت باشد نقطه تمایز دانشگاه و دانشجو از جایی شروع می شود که نگاه متفکرانه نسبت به مسایل در ذهن او شکل می گیرد و می خواهد مشکلات کشور حل شود.

عسکری در پایان با اشاره به ظرفیت های موجود،گفت: 4 هزار انجمن علمی دانشجویی و 5 هزار نشریه دانشجویی آماده است تا در کنار تشکل های دانشجویی برای ترویج سبک زندگی سالم فعالیت کنند.

ترویج سبک زندگی سالم زمینه ساز ارتقای سطح سلامت در جامعه

دکتر صدیقه اعتماد سعید ،مدیر رادیو سلامت با اشاره به همکاری حوزه فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با رادیو سلامت گفت: امیدواریم در راستای ترویج سبک زندگی سالم به ویژه در میان دانشجویان قدم های موثری برداریم و دستاوردهای این تفاهم نامه ، زمینه ساز ارتقاء سطح سلامت در جامعه باشد.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های امروز در کشور بحث آینده نظام جمهوری اسلامی ایران و بیانیه گام دوم انقلاب است که در بهمن سال گذشته توسط مقام معظم رهبری انشاء شد و رویکرد اصلی آن بحث جوانان است که در این راستا به همت معاونت صدا و وزارت علوم بر آن شدیم تا به منظور افزایش نشاط اجتماعی و امیدواری در میان جوانان تفاهم نامه ی را برای ترویح سبک زندگی سالم امضا کنیم و امیدواریم بتوانیم در این امر مشارکت حداکثری جامعه را داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها