برای پوشش رسانه‌ای آیین پیاده‌روی اربعین حسینی

کاروان اعزامی معاونت صدا بدرقه شد

معاون صدا در آیین بدرقه کاروان اربعین گفت: شکوه و عظمت حماسه پیاده روی اربعین حسینی را با خلق تولیدات فاخر و گزارش های ماندگار جاودانه کنید.
کد خبر: ۱۲۳۲۳۷۱
کاروان اعزامی معاونت صدا بدرقه شد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، آیین بدرقه کاروان اربعین معاونت صدا برای پوشش رسانه ای آیین پیاده روی اربعین حسینی با حضور دکتر حمید شاه‌آبادی معاون صدا، رضا کوچک‌زاده مدیر رادیو گفتگو، حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدا، ابراهیم کبابیان مشاور اجرایی و مدیر دفتر معاونت صدا و جمعی از برنامه‌سازانی که برای تهیه برنامه و مستندهای رادیویی به نجف و کربلا مشرف می‌شدند، در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

شاه‌آبادی معاون صدا گفت:تقریبا نه تنها حاجت های معنوی بلکه حاجت های دنیایی را نیز از آستان امام حسین(ع) می خواهیم.

معاون صدا با تشبیه کردن مسیر پیاده روی زائران به قطعه ای از بهشت خداوندی گفت: در بازه ای زمانی جمعیتی میلیونی تعاملاتشان طوری می شود که محاسبه نمی شود ، اتفاق عجیبی رخ می دهد که انسان ها نه برای خودشان بلکه برای دیگران تلاش می کنند و این همان مدینه فاضله ای است که به ما وعده داده شده که در حکومت آقا امام زمان (عج) رخ خواهد دا، می بایست شما برنامه سازان به خوبی بتوانید آن حال و هوای معنوی را در گزارش های خود در ذهن مخاطب به تصویر بکشید.

شاه آبادی خاطر نشان کرد: اتفاق در مسیر کربلاست که با اعزام کردن گروه می توانیم آن حال و فضا و اتفاق را به خوبی روایت کنیم.چون در آن چند وقت نه تنها آن آدم با ویژگی هایی که ذکر کردم خواستنی است بلکه آن گزارش ها شنیدنی است.معتقدم برنامه سازان رادیو می توانند با دستمایه قرار دادن موضوعاتی که بیانگر سبک زندگی حسینی باشد ، این مهم را به سرانجام برسانند.

دکتر شاه آبادی خطاب به برنامه‌سازان گفت: حالا که خداوند به شما توفیق زیارت داده و شما رنج سفر را تحمل می کنید ، محتوا و مستندهای قوی ای را خلق کنید که بیانگر آن حال و فضا باشد.

وی با اشاره به تحریکات اخیر در منطقه گفت:اصل دشمنی ها در مورد عراق به دلایل مختلف توسط آمریکا صورت گرفته است. شما برنامه سازان باید در تعامل با مردم عراق به بهترین نحو ماموریت خود را انجام دهید و تصویر درستی از ایران را نشان بدهید .شما گزارشگردو سویه هستید که هم حامل پیام محبت و مودت از ایران و هم حامل پیام همه زائران به خصوص زائران عراقی است.

شاه آبادی خاطر نشان کرد که با تعامل خوب عکاسان اعزامی از معاونت صدا تصاویر خوبی از حماسه اربعین در رادیو نما انعکاس یابد. همچنین رادیو اربعین به عنوان مرجعیت رسانه ای اربعین در عراق و ایران حضور فعالی دارد.

اسکان برنامه سازان رادیو در 4 موکب

رضا کوچک‌زاده مدیر رادیو اربعین و نماینده معاونت صدا در کمیته اطلاع‌رسانی اربعین حسینی با بیان اینکه 4 موکب عمود 285 امام رضا (ع)، 707 آستان قدس رضوی، 1080 موکب حضرت معصومه (س) و 1120 برای مستقر شدن برنامه سازان جهت پوشش رسانه ای این رخداد عظیم هماهنگ شده است گفت: در چهار تاریخ و در چهار گروه مختلف برنامه سازان اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه برنامه‌سازان اعزامی غیر از تولید برنامه برای شبکه‌های خود با صدای مراکز و سایر شبکه های رادیویی نیز همکاری دارند، تصریح کرد: از اتفاقات خوب این دوره از اعزام می‌توان به گرفتن کارت خبرنگاری قبل از اعزام برنامه‌ساز اشاره‌کرد.

رادیو و انعکاس اجتماع تاریخ بشریت

در آغاز جلسه حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدا با بیان اینکه انعکاس عظمت بزرگترین اجتماع تاریخ بشریت که با ایمان و اعتقاد راسخ مؤمنین از تمام ملیت‌های دنیا همراه می‌شود، توفیقی است که تنها روزی بندگان خاص خدا خواهد شد، گفت: مسلماً تدبیر معاون صدا در راستای نگاه ویژ‌ه به این رویداد مهم و راهبردی، تجلی‌گر برنامه‌سازی و رسیدن به ایده‌های نو شده است.

ابوالفضل سلیمانی ، رضا هدایت فر، رضا ملایی، محسن مه آبادی ، عمار عرب،حمید اشتری، سید علی منافی از رادیو معارف،روزبه رضوی نیا، علی پایدار مهربانی ، علی خلیل پور و مهدی فیضی از واحد رپرتاژ،محمد مفیدی ، امید یاوری ، مهدی ابراهیمی از رادیو اربعین ، مهدی دهقان و حمید حسینی از روابط عمومی ،محمد حسن رحمانی ، یاسر دعا گوی کربلایی از رادیو قرآن، مرتضی میلانی و محمد مطلب از رادیو سلامت، مهدی اسمعیلی از رادیو تهران ، سمیه نجفی ، آسیه حیدری شاهی سرایی و سید حمید سید قاسمی رادیو فرهنگ و مجتبی حسنی و امین قاسمی فرع از رادیو جوان برنامه‌سازانی بودند که توسط معاون صدا بدرقه شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها