هم دانشکده‌ای دکتر هومن صحرایی و سرپرستار بیمارستان بود. در سریال در حاشیه نقش فرخ‌لقا حکمت را بازی می‌کرد.
کد خبر: ۱۲۲۹۰۱۹
مبارزه بازیگر طنزپرداز با «ام‌اس»

احتمالا با این مشخصات متوجه شدید که منظورمان ماندانا سوری است. او ایفاگر یکی از شخصیت‌های سریال در حاشیه مهران مدیری بود که سال 94 از شبکه سه پخش شد.

این هنرمند با بازی در سریال‌های طنز به شهرت رسید و بیشتر هم در مجموعه‌هایی که مهران مدیری برای نمایش خانگی ساخته ایفای نقش کرده است. به همین دلیل مردم بیشتر او را به واسطه نقش‌هایش در سریال‌های قهوه تلخ، شوخی کردم و... می‌شناسند.

سریال شوخی کردم او هم از شبکه پنج روانه آنتن شد. این بازیگر که از سال 88 درگیر مهمان ناخوانده‌ای به نام ام‌اس شده، این روزها حال و روز خوبی ندارد. البته با چند نفر از بازیگران تماس گرفتیم تا جویای حال او شویم، اما آنها هم از او بی‌خبر بودند. به همین دلیل به مصاحبه‌های قبلی این بازیگر اکتفا کردیم.

نقطه شروع بیماری

ماندانا سوری سال گذشته در اینستاگرامش نوشت: یک روزی از روزهای پاییز سال ۸۸ مهمون ناخونده‌ای برام رسید.

اول از دیدنش شوکه شدم و به‌شدت ناراحت، ولی از اونجایی که ما آدم‌ها به همه چیز عادت می‌کنیم کم‌کم دیگه باهاش دوست شدم. البته تو یک چارچوب خاص و یک جورایی باهاش خو گرفتم... الان ۹ ساله که این مهمون ناخونده با من لحظه به لحظه همگام و همراهه... نه اون خیلی سربه سر من می‌گذاره و نه من خیلی بهش گیر میدم... الان یکم باهم بحثمون شده که اینم شده نتیجه‌ش... اما خوشحالم چون از وقتی اومد خیلی باعث شد آدم عاقل‌تر و عمیق‌تری بشم، فرق خوب و بد رو از هم تشخیص بدم و از اتفاقات خوب لذت بیشتری ببرم و از کنار مسائل بی‌اهمیت ساده بگذرم و از همه مهم‌تر خودم رو عاشقانه دوست بدارم... پس باز هم شکر می‌کنم چون از مبتلاشدن بهش، حقیقتا به این موضوع ایمان آوردم از هر اتفاق ناخوشایندی هم می‌شود نتیجه خوشایند گرفت و ازش لذت برد.

پ.ن. و جالب‌تر این‌که اسم این مهمان ناخوانده قدیمی با اول حرف اسم من و با اول حرف فامیلیم یکیه... البته به لاتین...

فشار مالی بیماری

پوریا ذوالفقاری، منتقد سینما پنجشنبه 28 شهریور درباره حال و روز این روزهای بازیگر «قهوه تلخ» نوشت: ماندانا سوری احتمالا برای بسیاری یادآور سریال‌های «قهوه تلخ» و «ویلای من» و بخش‌های طنز است، ولی برای ورودی‌ سال‌های 84 تا 86 آموزشگاه سمندریان، او همکلاسی پر‌شر و شور و پر‌انرژی و انگیزه است که از همان زمان هم روی آثار مدیری تعصب داشت و با استادانی که طعنه و متلکی نثار طنزهای تلویزیونی می‌کردند، جدل می‌کرد.

ماندانا با سریال‌های طنز به شهرت رسید، ولی درست زمانی که پیشنهادها به سمتش سرازیر شد و دقیقا در بزنگاهی که هر بازیگر سال‌ها برای رسیدن آن تلاش می‌کند، فهمید به ام‌اس مبتلا شده. در فضای پچ‌پچه‌ای سینمای ایران این خبر خیلی زود دهان به دهان و دفتر به دفتر پیچید و نام ماندانا سوری از گزینه‌های ایفای نقش‌ها کنار گذاشته شد.

ماندانا ماند و ام‌اس و فشار فزاینده مالی. همکلاس سابق من و بازیگری که زمانی خنده به لب‌هایمان آورد، حالا دارد توان حرکت را از دست می‌دهد و تهیه داروهای ام‌اس برایش روز به روز دشوارتر می‌شود. این را اینجا می‌نویسم که در روزهای بعد اگر خدای ناکرده خبرهای بدتری رسید، کسی با ادعای بی‌خبری از وخامت حال او وجدان معذبش را آرام نکند. برای کمک به ماندانا سوری همین حالا هم دیر است.

سفیر ام‌اس

سوری هنگام بازی در سریال قهوه تلخ ناگهان بدنش بی‌حس می‌شود و بعد از مراجعه به بیمارستان متوجه شد، مبتلا به ام‌اس است.

او در 25 سالگی درگیر این بیماری شد و به گفته خودش در یکی از مصاحبه‌هایش با یک برنامه اینترنتی اعلام کرد بعد از آن‌که متوجه شده چنین بیماری‌ای دارد، سفیر ام‌ اس شد البته او علاقه‌مند نبود ابتدا درباره بیماری‌اش بگوید، اما از آنجا که در بیمارستان بستری شد ‌ناچار خبر را رسانه‌ای کرد. او در این مصاحبه تاکید کرد، نباید خبرهای خوش یا ناراحتی یکباره به بیماران ام‌اس گفته شود، چون حتی خبر خوشحالی یکباره هم برای این افراد مضر است.

کار با یک کارگردان جدی

سوری، فعالیت‌های زیادی با مهران مدیری داشته و در سریال‌های او نقش‌های طنز را ایفا کرده است. او برخلاف برخی بازیگران که معتقدند مهران مدیری بد‌اخلاق است، معتقد است که او کارگردانی جدی است و همیشه در کارهایش جوی را شکل می‌دهد که کسی به کسی بی‌احترامی نکند. او بعد از رسانه‌ای کردن بیماری‌اش معتقد است تا حدودی روی فعالیت هنری‌اش تاثیر گذاشته و پیشنهادهای کمتری دریافت کرده است.

فاطمه عودباشی - رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها