معاون صدای رسانه ملی ویژه برنامه های دهه امامت و ولایت را تشریح کرد:

طنین روح افزای معنویت از شبکه های مختلف رادیویی

معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن اعیاد بزرگ قربان و غدیر هستیم، گفت: عید قربان، عید بازگشت انسان به مقام تقرّب الهی است که این مقام جز در سایه مبارزه با هواهای نفسانی و در پرتو تهذیب نفس و خودسازی و بهره ‏وری از فرصت‏ های ناب به دست نمی‏ آید.
کد خبر: ۱۲۲۲۲۱۴
طنین روح افزای معنویت از شبکه های مختلف رادیویی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، حمید شاه آبادی با بیان اینکه عید غدیر، عید ولایت و کاشت بذر ولایت در جانها و نورافشانی خورشید به تمامی انسانهاست، گفت: شبکه های رادیویی همسو با سایر بخشهای رسانه ملی در راستای ایجاد فضایی شاد و امیدآفرین و تعمیق و گسترش معارف دینی در میان مخاطبان تلاش خواهند کرد و برنامه هایی در قالب ها و ساختارهای متنوع ارائه خواهند داد.

شاه آبادی، ایجاد و تقویت وحدت و وفاق ملی با تبیین نقش و جایگاه ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران، گسترش و تعمیق فرهنگ و اخلاق علوی و فرهنگ ولایت مداری در سطح جامعه، الگوسازی برای آحاد جامعه به ویژه جوانان با معرفی ابعاد شخصیتی امیرمؤمنان حضرت علی (ع)، ایجاد شور و نشاط و افزایش امید در جامعه با بهره گیری از ظرفیت های معنوی اعیاد قربان و غدیر، تقویت و تحکیم همگرایی و همبستگی در میان مسلمانان و جامعه اسلامی، ارتقاء سطح تعلقات جامعه نسبت به فرهنگ اسلامی، افزایش بصیرت سیاسی و دینی میان آحاد مختلف جامعه اسلامی به ویژه جوانان، ترغیب به انس بیشتر با نهج البلاغه به عنوان راهنمای عمل در زندگی و نیز گسترش فرهنگ انتظار در جامعه با استفاده از واقعه بزرگ غدیررا از اهداف برنامه سازی رادیو در دهه امامت و ولایت عنوان کرد.

وی با اشاره اینکه محورهای محتوایی و ملاحظات برنامه سازی،متناسب با مأموریت شبکه های رادیویی و برای ایجاد انسجام و هماهنگی محتوایی و اثربخشی موثر در پرداختن به این مناسبت است تصریح کرد: نقش و جایگاه ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی در تقویت وحدت و وفاق ملی، نقش و جایگاه غدیر در وحدت و بصیرت افزایی امت اسلامی، جایگاه غدیر در ترسیم نظام سیاسی جامعه اسلامی، معرفی و تشریح آئین ها و مراسم پر فیض حج، بررسی و تبیین ابعاد سیاسی حج،بررسی و تشریح واقعه غدیر، تبیین مبانی، ویژگی ها و شاخصه های حکومت اسلامی،بررسی آیات و روایات و سخنان بزرگان دینی در خصوص واقعه غدیر،بررسی و تحلیل خطبه غدیر با استفاده از روایات متقن و محکم شیعه و سنی، تبیین دیدگاه های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص واقعه غدیر،بررسی و تبیین آموزه های اخلاقی ، اعتقادی ، تربیتی و سیاسی در نهج البلاغه ،تبیین مقام و منزلت زن از دیدگاه حضرت علی (ع)در نهج البلاغه ،بررسی موضوع خانواده و اصول تربیتی در نهج البلاغه،بررسی عبرت های واقعه غدیر برای جامعه امروز در برنامه های رادیویی این ایام مورد توجه قرار خواهد گرفت.
معاون صدای رسانه ملی همچنین ،نقش آموزه های دینی و اخلاقی در سلامت و بهداشت روان فردی و اجتماعی،تبیین مقام و منزلت زن از دیدگاه حضرت علی (ع)در نهج البلاغه ،بررسی موضوع خانواده و اصول تربیتی در نهج البلاغه،بررسی سبک زندگی اسلامی با توجه به آموزه های نهج البلاغه ،بررسی شرایط و چگونگی ذبح حیوانات و استفاده سالم از نذورات را از محورهای مهم در برنامه سازی های این دهه عنوان کرد.

معاون صدای رسانه ملی سپس به، تبیین جایگاه غدیر در ترسیم نظام سیاسی جامعه اسلامی پرداخت و گفت: بررسی و تبیین نقش و جایگاه غدیر در وحدت و بصیرت افزایی امت اسلامی،بررسی و تبیین ابعاد سیاسی حج،تبیین فواید همبستگی و پیوستگی با ولایت برای جامعه اسلامی ،تبیین اهمیت جایگاه رهبری در اسلام به عنوان محور وحدت و وفاق ملی،بررسی و تبیین مردم سالاری دینی و تبیین دیدگاه اسلام در خصوص مشارکت سیاسی،تبیین سیره سیاسی و حکومتی حضرت علی(ع)،تبیین حقوق متقابل مردم و حکومت در نهج البلاغه ،بررسی توسعه سیاسی و چگونگی تحقق آن از دیدگاه نهج البلاغه ،بررسی اهداف وسیاست های حکومت دینی در روابط خارجی با توجه به دیدگاه های نهج البلاغه ،بررسی چرایی جدا ناپذیر بودن دین از سیاست در تفکر شیعه را از موضوعات مهم تولیدات رادیویی در دهه ولایت و امامت دانست.

گفتنی است در دهه امامت و ولایت معاونت صدای رسانه ملی برنامه های متنوعی را حول محور اعیاد قربان و غدیر از شبکه های مختلف رادیویی برای استفاده مردم عزیز کشورمان تدارک دیده است که در ساعات مختلف برای علاقه مندان پخش خواهد شد که بدین شرح می باشد.

رادیو ایران

«میزبان» در دو برنامه به موضوع تبیین چرایی قربانی کردن در روز عید سعید قربان و نشانه های مودت و دوستی حضرت علی (ع) در مؤمنان واقعی می پردازد.«مژده رحمت » با موضوع تفسیر و معنای سرور و شادی واقعی در جامعه تفسیر آیه ولایت و بررسی نقش ولایت پذیری در رسیدن به جامعه معیار به طور زنده پخش می شود.

«زمزمه عرفات» در دو برنامه که به طور زنده پخش می شود ،به تفسیر خودسازی و انسان شناسی نهفته درفرازهای ارزشمند دعای عرفه می پردازد.«ساده مثل صبح» در دو برنامه به طور زنده به انعکاس شادیها و جشنهای مردم در اعیاد سعید قربان و غدیر از طریق پخش گزارشهای مردمی، خواندن دل نوشته ها و... می پردازد.

رادیو فرهنگ

«تا انتها » برنامه محیطی با هدف حمایت از بیماران ام . اسبرای ایجاد فضایی دلنشین در روز ایمان و بندگی (عید قربان) برای مخاطبان پخش می شود.«شعر شبانه» قرائت غدیریه ها و جایگاه آن در شعر فارسی است.

«هفت کوچه» با موضوع اعیاد قربان و غدیر در فرهنگ نواحی مردم ایران پخش می شود.

رادیو جوان

«در مقام آفتاب»با بررسی مقام و جایگاه حضرت ابراهیم (ع) در آیات و روایات،همچنین بررسی جایگاه واقعی امامان معصوم و برکات ولایت پذیری آنها با توجه به خطبه غدیرپخش می شود.«دولت عشق »چرایی پذیرش ولایت و امامت در تفکر شیعی است.

«زیردستان بارانیت »برنامه ای با نشاط صبحگاهی در اعیاد قربان و غدیر با محوریت فلسفه قربانی کردن و ویژگی های افراد مومن و متقی با توجه به شاخصه ولایت پذیری است.«به رنگ عید »که به طور زنده در اعیاد قربان و غدیر پخش می شود،جنگ صبحگاهی با هدف ایجاد شادی و نشاط و افزایش آگاهی و دانش مخاطبان درباره اعیاد غدیر و قربان است.

رادیو ورزش

«گپ آهنگ »که در 9 برنامه به طور زنده پخش می شود به بررسی تاثیر کلام حضرت امیر المومنین (ع) در حوزه ورزش، بررسی مفاهیم ولایت پذیری و غدیر در آداب و سنن پهلوانی می پردازد.
«عصرانه»دعوت از افراد هنرمندان و ورزشکاران برای شرکت در مسابقه به مناسبت اعیاد غدیر و قربان است.

رادیو معارف

این شبکه رادیویی در 8 برنامه «نگین ولایت» را با موضوع سیاست و دین دو موضوع جدانشدنی در تفکر شیعی، ولایت فقیه سکان هدایت جامعه اسلامی، بررسی نظرات مطرح در چگونگی اداره جامعه اسلامی با تأکید بر موضوع امامت و ولایت و....تهیه کرده است.

«عید ولایت » به طور زنده با معرفی حضرت علی (ع) به عنوان معیار حق و حقیقت و مطرح کردن قرآن و اهل بیت به عنوان دو رکن جدا نشدنی در تفکر شیعی پخش می شود.

«غدیریه »تبیین فضایل حضرت امیر المومنین علی علیه السلام بر اساس خطبه غدیر است.ضمن اینکه «سرزمین وحی» به انعکاس برنامه های حجاج بیت الله الحرام در ایام برگزاری حج ابراهیمی می پردازد.

رادیو نمایش

این شبکه رادیویی نمایش «آستان کریم» که نحوه برخورد حضرت امام سجاد با سائلی در روز عرفه همچنین «روز اسماعیل »با موضوع شخصی در روز عید قربان در جاده جنگلی، ماشینش خراب می شود. بعد از کلی راه رفتن به کلبه پیرمردی می رسد که از او به خوبی پذیرایی می کند و فردای آن روز متوجه می شود فرزند مفقود او بعد از 15 سال دیروز به خاک سپرده شده است را پخش می کند.داستان نمایش «وصی» بدینگونه است:وقتی پیامبر (ص) به حجةالوداع می رود، در راه بازگشت در محلی به نام غدبر خم از جانب خداوند امیرالمومنین علی (ع) را به جانشینی برمی گزیند. این خبر در سرتاسر جزیرةالعرب می پیچد و به گوش مردی به نام نعمان فهری می رسد. نعمان خشمگین شده و به سوی پیامبر (ص) حرکت می کند و به این امر اعتراض می کند، سپس ...

رادیو سلامت

«راه اینجاست » بررسی شخصیت حضرت علی(ع) به عنوان انسان کامل است.

رادیو تهران

این شبکه رادیویی در روز عید سعید قربان ویژه برنامه «جشن بندگی » و در روز عید سعید غدیر
ویژه برنامه «تا انتهای هدایت » را به طور زنده پخش می کند.ضمن اینکه شبکه رادیو تهران جدول پخش برنامه های اعیاد قربان و غدیر را با عناوین فوق به مدت 14 و 15 ساعت منعطف نموده است.

رادیو گفتگو

«از عشق تا ایمان » بررسی شخصیت و منش و زندگی حضرت ابراهیم (ع) درآیات و روایات، بررسی جایگاه تسلیم دربرابر اوامر الهی در سبک زندگی دینی و ...است.

«فردای بهاری» بررسی کارکردهای وحدت آفرین عید قربان است. همچنین در روز عید غدیر ویژه برنامه
«شیرینی و لبخند» با موضوع عید غدیر و تبیین فلسفه امامت و ولایت- تفسیر و تشریح اصل غدیر و روایات و آیات در این باره پخش می شود.

رادیو قرآن

این شبکه رادیویی ویژه برنامه «ویژه دهه ولایت » را در 9 برنامه پخش می کند.اهمیت غدیر و جایگاه آن در قرآن و روایات، بیان محورهای مهم خطبه غدیر،تبیین ابعاد معنوی وعرفانی عید قربان در قرآن و روایات از بخش های این برنامه است.ضمن اینکه در ویژه برنامه روز عیدقربان آیات الهی و روایات معصومین (ع)پیرامون حضرت ابراهیم (ع)بررسی می شود.در ویژه برنامه روز عید غدیر مفهوم اکمال دین از منظر آیات و روایات و فضیلت خطبه غدیر بررسی می شود.

رادیو اقتصاد

این شبکه رادیویی نیز در ویژه برنامه عید غدیربه بررسی جایگاه عید سعید غدیر در جامعه اسلامی و نقش آموزه های آن در هدایت جامعه می پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها