لوگوی جام جم سیما
  • 0 1
  • 0

رئیس مرکز صبا:

هیچ هنرمندی به «بی‌بی‌سی» نمی‌رود / «شکرستان۴» مرداد می‌آید

دوشنبه 3 تیر 1398 ساعت 16:20
تلویزیون در حالی برای تابستان، بیش از ۲ هزار دقیقه پویانمایی آماده کرده که «بی‌بی‌سی» و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان می‌کوشند تا کودک ایرانی را گرفتارِ مفاهیم غلط و نشانی‌های دون شأن سبک زندگی ایرانی- اسلامی کنند.

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، مرکز پویانمایی صبا برنامه‌های تولیدی خود را برای نمایش تلویزیونی در فصل تابستان اعلام کرد.

امسال نسبت به سالهای گذشته، میزان تولید انیمیشن با موضوعات جذاب برای مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان افزایش قابل توجهی داشته است.

بر این اساس، 14 مجموعه پویانمایی به مدت 2480 دقیقه برای پخش از شبکه‌های مختلف سیمای رسانه ملی در فصل تابستان تهیه و آماده شده است.

انیمیشن‌های «شکرستان 4»، «یوز ایرانی»، «ترافیک از این مدلش»، «گولوبولا 2»، «دیدار»، «کی میگه ریاضی سخته»، «هالاباما 2»، «پند پارسی»، «مثل نامه»، «مهارتهای زندگی 3»، «میچکا 3»، «ماهی بادکنکی2»، «نقاش کوچولو 3» و «کوچولوهای کنجکاو» از جمله برنامه‌های تولیدی مرکز پویانمایی صبا برای فصل تابستان است که در جدول پخش شبکه‌های سیما قرار خواهد گرفت.

«شکرستان4» مرداد می‌آید

محمدرحیم لیوانی رئیس مرکز پویانمایی صبا با اشاره به شروع پخش فصل چهارم «شکرستان» گفت: احتمالاً از اوایل مردادماه کار ابتدا به شبکه نسیم می‌رسد؛ در 13 قسمت نوروزی ساعت 21 روی آنتن می‌رفت. با نظر شبکه احتمالاً «شکرستان» در کنداکتور شبانه قرار می‌گیرد. الان 9 قسمت سریال آماده شده و یک 13 قسمت دیگر به شبکه برای پخش واگذار خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که شهاب حسینی کماکان در کنار «شکرستان» خواهد بود، تأکید کرد: بنای‌مان ادامه با ایشان است؛ در پخش نوروزی بسیار مردم استقبال کردند و خودمان هم راضی بودیم. این مجموعه صد قسمتی است و ان‌شاالله شهاب حسینی باقی می‌ماند و ما هم با این هنرمند کار را ادامه خواهیم داد. چرا که برای ایام پاییز هم «شکرستان» 13 قسمت دیگر برای تلویزیون آماده می‌کند. البته به فراخور داستان و روایت، از هنرمندان دیگر هم استفاده می‌کنیم.

پروژه «بی‌بی‌سی» برای کودک به دنبال پروژه نفوذ است

لیوانی در پاسخ به این سوال که بخش کودک «بی‌بی‌سی» راه افتاده، آیا تلویزیون در مقابله با جذابیت‌های پوشالی و محتوا و مفاهیم دون‌شأن کودک ایرانی چه رویکردهایی را در برنامه‌سازی و پویانمایی حوزه کودک خواهد داشت، تأکید کرد: تلاش مذبوحانه «بی‌بی‌سی» و دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان همیشه مشخص بوده و هست. این خطی که در حوزه کودک دنبال می‌کنند در ادامه همان پروژه نفوذ است. زیرا از هر روزنه‌ای که فکر می‌کنند امکان دارد نفوذ می‌کنند. این فضا روزی به خبرپراکنی و دروغ‌پراکنی می‌پردازد؛ دروغ‌هایی که با تاکتیک‌های خاصی مطرح می‌کنند و رسانه‌های ما خصوصاً رسانه‌ملی دست‌شان را رو می‌کند. حالا هم فضا را به سمت حوزه کودک برده‌اند شاید بتوانند به سرمنزلی برسند.

«بی‌بی‌سی» کودک را حربه کرده تا به نظام اسلامی ضربه بزند!

وی افزود: «بی‌بی‌سی» این روزها به حوزه کودک روی آورده تا ببیند می‌تواند از این روزنه دشمنی‌اش را به رخ بکشد. از این شبکه معاند و دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان بعید نیست که از هر راهی برای دشمنی استفاده کنند. یک روزی نوجوان و خانواده را درگیر سریال‌ها و برنامه‌های مخرّب و زیان‌آورشان می‌کنند و یک روزی هم کودکان را گرفتارِ مفاهیم غلط و نشانی‌های دون‌ شأن سبک زندگی ایرانی- اسلامی می‌کنند. ما هم انتظار دیگری نداریم که آن‌ها برای منحرف کردن فضای خانواده ما، کودکان را حربه قرار دهند.

به تولید 500 ساعت در سال می‌رسیم

رئیس مرکز پویانمایی صبا با اشاره به اینکه صداوسیما نهضت ساخت انیمیشن و پویانمایی را در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: کاری که رسانه‌ملی در حوزه کودک و نوجوان پیش گرفته، بیانگر جدی گرفتن این مخاطبین مهم و تأثیرگذار است. چرا که در دو سه سال اخیر برای خردسالان شبکه مجزا(نهال)، کودکان(پویا) و نوجوانان(امید) را راه‌اندازی کرده‌اند. و از سال 96 هم یک نهضتی آغاز شده که در راستای توسعه تولیدات پویانمایی برای هر سه قشر خردسال، کودک و نوجوان برنامه‌سازی و کار انیمیشن انجام دهند. حتی سال گذشته به رشد 25 درصدی در ابتدای برنامه پنج‌ساله‌مان رسیدیم و امسال هم سعی‌مان بر رسیدن به رشد 30 درصدی است. امیدواریم که در پایان سال پنجم(1401) به تولید 500 ساعت در سال، برسیم.

ما به «بی‌بی‌سی» و اربابان‌شان حق می‌دهیم، دشمنی کنند

وی خاطرنشان کرد: حرکتی که در صداوسیما با حمایت و مشارکت رئیس رسانه‌ملی و معاون سیما و حتی معاون امور استان‌ها به راه افتاده یک نهضتی بر رونق تولید پویانمایی ایرانی است. در امسال هم با فرمایش رهبری(رونق تولید) هم جدی‌تر دنبال می‌شود. پویانمایی رونقی پیدا کرده و کاری که می‌توانیم انجام دهیم تولید انبوه با محتوای فرهنگی خودمان و محتوای ایرانی- اسلامی است که بتوانیم با این حربه‌‌های تبلیغی مضرّ و مخرّب ذهن و روان کودک ایرانی، مقابله کنیم. ما به «بی‌بی‌سی» و اربابان‌شان حق می‌دهیم چون نتوانستند به سرمنزل‌های دشمنانه‌شان برسند حال به فکرِ چالش انحراف کودکان ایرانی افتاده‌اند. آن‌ها دشمنی را کلید زده‌اند اما ما وظیفه‌مان ایستادگی و مقاومت است. البته مقاومت به این معنا که تولید آثار جذاب برخواسته از فرهنگ ایرانی-اسلامی و مورد ذوق و سلیقه مخاطب در دستور کار قرار گرفته و با این قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

به اشتراک گذاری
کد خبر : 3791647524552675990
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی: