رادیو در ایام الله دهه مبارک فجر با 183 عنوان و 1179 تعداد برنامه در قالب ساختارهای مختلف و متنوع برنامه‌سازی به استقبال جشن چهل سالگی انقلاب می‌رود. در دل برنامه‌ها به جشن پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.
کد خبر: ۱۱۸۹۷۲۸
تدارک گسترده رادیو در جشن چهل سالگی انقلاب

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، «انعکاس جشنواره‌های فیلم، موسیقی و تئاتر فجر»، «بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی‌ در چارچوب مقایسه‌ای»، «بازخوانی روند توسعه کشور در متن بحران‌های تحمیلی»، پخش نمایش‌هایی با زنده نگه داشتن خاطرات پیروزی انقلاب اسلامی»، «آشنایی با جریان ها و شخصیت های انقلاب اسلامی»،«تاثیرات‌مستقیم‌وغیرمستقیم انقلاب اسلامی برحوزه نظریه و واقعیت‌های منطقه‌ای و جهانی»، «‌آسیب‌شناسی سینمای انقلاب» و... مهم‌ترین محورهای این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد.

رادیو و جشنواره فیلم فجر

برای اولین باراز سینما پردیس ملت سه برنامه «عصر من» رادیو جوان از ساعت 15 ،«سودای سیمرغ» رادیو گفتگو از ساعت 17:30 با نگاهی تحلیلی، تبیینی به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و آثار راه یافته به آن با حضور عوامل، منتقدان و صاحب نظران حوزه سینما تا 22 بهمن و حوض نقره رادیو ایران تا پایان جشنواره به غیر از نوزدهم و بیستم بهمن هر روز ساعت 20:00 با پوشش تازه ترین اخبار این رویداد فرهنگی به صورت زنده و تصویری از سایت ایرانصدا پخش می شود.

شبکه رادیویی فرهنگ با برنامه «برداشت 37» ساعت 14:30 به تازه‌ترین اخبار و رویدادهای فرهنگی می‌پردازد.رادیو جوان با برنامه« سینما هویت» ساعت 16:30 با همان عوامل برنامه«عصرمن» برنامه‌ای را تقدیم شنوندگان می‌کند.رادیو اقتصاد با برنامه « اقتصاد حوالی فرهنگ» ساعت 22 شب پخش می‌شود.گزارشگر رادیو نمایش در برنامه «ارغوان هنر» نیز گزارش‌هایی را از آن محل به سمع ونظر شنوندگان خود می‌رساند. «کافه هنر» به تحلیل آثار سینمای انقلاب و فیلم های جشنواره می پردازد. این برنامه تا پایان روز جشنواره هر روز ساعت 15:30 پخش می شود.

و اما شبکه‌های رادیویی با چه برنامه‌هایی به استقبال دهه فجر رفتند.

رادیو ایران

«خانواده ای به نام ایران» که با همکاری مراکز استان‌ها تهیه شده است، در ایام دهه فجر، هر روز نقش یکی از استان‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی و وضعیت آن در چهل سالگی انقلاب را بررسی می‌کند. ویژه برنامه «صبح انقلاب» به دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل سال اخیر می‌پردازد.

این برنامه که جایگزین «سلام صبح بخیر» رادیو ایران است، هر روز ساعت 6:30 شنوندگان را همراهی می‌کند.

برنامه «ساده مثل صبح» روز 22 بهمن ساعت 6:30 با ایجاد فضایی حماسی، مردم را برای حضور در راهپیمایی دعوت می‌کند.

همچنین در برنامه «روز خوب پیروزی» در روز 22 بهمن، ده گروه از گزارشگران رادیو ایران مراسم راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را منعکس می‌کند.

پخش سخنرانی مراسم، ارتباط استودیو به استودیو با مراکز استان‌ها نیز از دیگر بخش‌های برنامه است. از ویژگی‌های این برنامه استفاده از ظرفیت شبکه گسترده رادیو ایران، «ایرانیاران» است که گزارش‌های مردمی را از نقاط مختلف ایران ارسال خواهد کرد.

همچنین یک تیم گزارشگر با حضور در جایگاه مراسم، وظیفه پوشش رویدادها در این بخش از مراسم را برعهده دارد.

گفتنی است؛ برنامه «جشن حضور» بازتاب حضور مردم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تحلیل می‌کند.

بررسی اخبار خبرگزاری‌های داخلی و خارجی و انعکاس نظرات کارشناسان در این باره از دیگر بخش‌های برنامه است.

«روی دیگر تاریخ» جمعه 19 بهمن ساعت 17 به تفاوت نگاه قبل و بعد از انقلاب،«چهل ستون» جمعه 19 بهمن ساعت 16:40 با موضوع ایثار گری و حفظ تعاون در مدیریت کشور، رشد قدرت نظامی نیروهای مسلح، تمایل عمومی به خودکفایی اقتصادی، پالایش جامعه از آلودگی های اخلاقی،«ایران‌ساز» شنبه 18 بهمن ساعت 18:40 با موضوع تولیدات داخلی در حوزه فن اوری های دفاعی - پیشرفت در حوزه فن آوری هسته ای - پیشرفت در حوزه فن آوری های زیر دریایی - پیشرفت در حوزه فن آوری فضا و هوا ،«پیشران» دوشنبه 18 بهمن ساعت 12:40 با موضوع جریان ها و شخصیت های انقلاب اسلامی و «دیروزنامه»شنبه تا چهارشنبه(13 تا 22 بهمن)ساعت 20:30 به موضوع طنز درباره شخصیت های سیاسی قبل از انقلاب می ‌پردازد.

رادیو معارف

برنامه زنده «شب پیروزی» به اهمیت شرکت در راهپیمایی 22 بهمن با توجه شرایط کنونی ،‌اطلاع رسانی جهت آمادگی مردمی برای حضور در راهپیمایی می‌پردازد.این برنامه 21 بهمن ساعت 21:15 پخش می‌شود.

برنامه زنده«ایران سربلند» به بررسی چهل سال دستاورد انقلاب،‌ فعالیت های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نگاهی بر دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی 12 الی 22 بهمن ساعت 9:00صبح پخش می‌شود.

مسابقه زنده رادیویی «ایران ما» به منظور تبیین دستاوردهای و آرمان های انقلاب اسلامی از 12تا 22 بهمن ساعت 16:00 پخش می‌شود.

سخنرانی اندیشمندان و شهدای انقلاب با موضوع انقلاب اسلامی را می توانید در ویژه برنامه «سخن انقلاب» از اول تا 25 بهمن هر روز ساعت 13:00 بشنوید.

«دلیل آفتاب» برنامه ای مستند است که به تبیین کارآمدی حکومت اسلامی پرداخته و نقش ولایت فقیه در آن را بازگو خواهد کرد.

«حیات طیبه» روایت گر زندگی علمای شهید انقلاب اسلامی هر شب ساعت 22 پخش می‌شود.

«امتداد» از 12 تا 22 بهمن ساعت 23:00 به نقش و تاثیر انقلاب اسلامی در منطقه و جهان و نظام بین الملل می‌پردازد.

رادیو گفت و گو

«فانوس» در پاسخ به شبهات القایی رسانه های بیگانه درخصوص کارآمدی، مشروعیت و ماهیت انقلاب و نظام اسلامی و همچنین تبیین دستاوردهای مردم‌سالاری دینی در کشور تا 22 بهمن ساعت 8:30 روی آنتن می‌رود.

«چشم انداز آفتاب» با بررسی دستاوردها و آثار نهادهای مولود انقلاب اسلامی همچون بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، کمیته امداد و ... با حضور مسئولین این نهادها در قالب گفت و گو های نرم و صمیمی تا 22 بهمن ساعت 22:00 به مدت 120 دقیقه و به صورت زنده پخش می شود.

«جنگ تا جنگ»با بررسی بیش از بیست حوزه تهدیدات نرم و سخت علیه جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته و چگونگی پیروزی نظام بر این تهدیدات در طول چهل سال ساعت 18:00 یتا 22 بهمن تقدیم مخاطبان می شود.

«تا فتح فردا» با مروری بر جشنواره ها، همایش ها و نمایشگاههای فرهنگی، هنری در این ایام و بررسی آثار فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته رویکرد 13 تا 22 بهمن ساعت 10:00 به صورت زنده پخش می شود.

«منشور تلاش»تبیین تلاش‌های40 ساله نهادها و وزارتخانه‌های مختلف از زبان مسئولین مربوطه با حضور جمعی از پرسشگران و خبرنگاران رسانه ها، خبرگزاری ها و شبکه خبر سیما، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان حفاظت محیط زیست، مرکز آمار ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ...تا 22 بهمن ساعت 16:00 به صورت زنده تقدیم مخاطبان می‌شود.

«عصر خمینی» بررسی تاثیرات انقلاب اسلامی طی چهاردهه گذشته بر حوزه نظریه سیاسی و تغییرات ژئوپلوتیکی و تمدنی تا 23 بهمن ساعت 3:00 به روی آنتن می رود.«روز و شب»بررسی عملکرد تطبیقی نظام در فضای رژیم پهلوی و انقلاب اسلامی با هدف تبیین موضوع «حکمرانی مطلوب» ساعت 19:30 جمعه 19 بهمن روی آنتن می رود.

«هنگامه سربلندی»ویژه برنامه روز 22 بهمن، پوشش مراسم راهپیمایی عظیم 22 بهمن در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و مراکز استانها از طریق ارتباط با گزارشگران حاضر در مراسم، تحلیلی بر حضور پرشکوه مردم در این راهپیمایی و ... 22 بهمن از ساعت 8:00 صبح به صورت زنده پخش می شود.

رادیو فرهنگ

ویژه برنامه «کافه انقلاب» به بیان روایت تاریخی انقلاب از زبان مردم و انقلابیون،روزشمار دهه فجر، شنیدنی های تاریخی خاطرات انقلاب می‌پردازد. ضمن اینکه «شنیدنی‌های انقلاب» با مرور شنیدنی های پیروزی انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد.بررسی تئاتر 1397- ویژه جشنواره بین الملی تئاتر فجر در ویژه برنامه«تماشاخانه فجر» صورت می‌گیرد.

این شبکه رادیویی در ویژه برنامه«سپیده رهایی» به برگزاری راهپیمایی 22 بهمن ماه و انغکاس حضور پرشور مردم در راهپیمایی می‌پردازد.مسابقه 97-57 نیز باموضوع تاریخ انقلاب اسلامی و رویدادها و دستاورد های فرهنگی-تاریخی پس از پیروزی انقلاب اسلامی پخش می‌شود.

رادیو جوان

این شبکه رادیویی با ویژه برنامه« اینجا شب نیست» از 11 تا 22 بهمن ساعت 22،به موضوع دهه فجر می‌پردازد.

ضمن اینکه پنج ویژه برنامه «مینای مهتاب» از (11 تا 22) بهمن «نت عاشقی»،«نوبت عاشقی» ، «سی و دو» و «سمفونی جوونی» به موضوع موسیقی ویژه برنامه دهه فجر می‌پردازد.دو برنامه «کاوشگر» ساعت 9:10 و «دو کلمه حرف یواش» به موضوع دستاوردهای وپیشرفتهای علمی درچهل سالگی انقلاب می‌پردازد.

«رادیو چی»،«خط خبر»،«خط آزاد»،«گردونه» و «کیلومتر88» نیز ویژه دهه فجر است ضمن اینکه «فصل اول» به دستاوردهای وپیشرفتهای علمی درچهل سالگی انقلاب در آموزش و پرورش و «ایستگاه اول» به دستاوردهای وپیشرفتهای علمی درچهل سالگی انقلاب در ورزش می‌پردازد.

رادیو ورزش

«گلباران» ویژه برنامه دهه فجر با موضوع گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی است که روزهای 14،19 و 21 بهمن پخش می‌شود.

«یاد ایام» ویژه برنامه دهه فجر با موضوع شرح اتفاقاتی که در یازده روز انقلاب سال 57 افتاده است، می باشد که روز22 بهمن پخش می‌شود.

22 بهمن «روز اتحاد» به انعکاس حضور اهالی ورزش در جشن باشکوه پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

در این ویژه برنامه ضمن ارتباط با گزارشگران مراکز،پیام های تبریک اهالی ورزش و ترانه های متناسب جشن نیز پخش می‌شود.

رادیو نمایش

«جاده جنگ »مجموعه ای اپیزودیک با محوریت انقلاب اسلامی و دهه فجراست که تا 22 بهمن پخش می‌شود.


«شمس آباد» داستان دو جوان انقلابی که از دستِ ماموران امنیتی فرار کرده اند ،«خانه امید» نیز در 13 بهمن داستان دو جوان است که در جریان تظاهرات به شدت مجروح شده اند و..،«به یاد لاله‌ها» داستان روز 24 مهر ماه 57 است، نمایش«به یاد لاله‌ها» در روز 15 بهمن داستان امیر معزی کارمند ساواک است ...نمایش«گل نساء» در 16 بهمن حکایت گل نسا قابله ی بارداری است که تصمیمی می‌گیرد، نمایش«مرگ سیاه» در 17 بهمن حکایت فرا گرفتن طاعون است اما ،نمایش «طاهره» در 18 بهمن حکایت طاهره اهل اردبیل است و...نمایش «نقل و شیرینی» در 19 بهمن شیراز سقوط کرده است اما ،«تنش» در 20 بهمن سال 1356 در استان آذربایجان غربی تظاهراتِ در شهرهای این استان بطور گسترده شکل گرفته و ساواک ....نمایش«کوچ» در 21 بهمن ،ضمن اینکه در 22 بهمن سه نمایش «انتظار»،«پرونده گم شده»و«نفس آخر» پخش می‌شود.

رادیو سلامت

ویژه برنامه‌ «روز نگار انقلاب اسلامی» با محوریت یادآوری و قایع مهم روز های انقلاب و دهه فجر از 12 تا 22 بهمن از این شبکه رادیویی پخش می شود ضمن اینکه در 22 بهمن ویژه برنامه‌ای زنده از محل برگزاری راهپیمایی 22 بهمن پخش می شود که شامل گزارش های مردمی از حضور در راهپیمایی این روز و جشن 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی است.

رادیو تهران

«ذره بین» در گفتگو با مسئولان و پژوهشگران در عرصه 40 سالگی انقلاب از 13 تا 18 بهمن به این مهم می‌پردازد.

مسابقه 57 اجرای مسابقه تلفنی با طرح سوالاتی از رویدادهای با نشاط در 40 سالگی انقلاب است که از 13 تا 18 و 20 تا 22 پخش می‌شود.

«آوای انقلاب» از 13 تا 18 و 20 تا 22 پخش موسیقی های ملی که یادآور روز های انقلاب است.

«جشنواره فیلم فجر» ویژه جشنواره فیلم فجر از افتتاحیه تا اختتامیه است که از 12 تا 18 و 20 تا 22 بهمن پخش می‌شود.از «انقلاب تا آزادی» ویژه برنامه راهپیمایی 22 بهمن است.

رادیو قرآن

«چهل و پنج» ویژه دستاوردهای چهل ساله انقلاب با حضور مسئولان قرآنی و«قرآن کتاب انقلاب» اصول قرآنی انقلاب اسلامی است که که از 12 تا 22 بهمن پخش می‌شود.«فجر نور» ویژه برنامه رادیو قرآن در روز 22 بهمن است.

دو رادیو آوا و پیام

از 11 تا 22بهمن این دو شبکه رادیویی ضمن گرامی داشت ایام دهه فجر به گرامی‌داشت دهه ی فجر در کلام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، دعوت به راهپیمایی روز پیروزی انقلاب اسلامی، پخش موسیقی های ملی میهنی و پخش آنونس دعوت به راهپیمایی می‌پردازد.

نقش انقلاب اسلامی در تاریخ جهان و دیدگاه اندیشمندان در مورد انقلاب اسلامی، عوامل پیروزی انقلاب اسلامی به صورت اشاره نیز در فواصل پخش می‌شود.

رادیو صبا

این شبکه رادیویی در برنامه‌های «صبا هنگ»، «همپای صبا» ،«عصر صبا» و «صبح صبا» به تبریک و پخش موسیقی‌های دهه فجر می‌پردازد.

رادیو اقتصاد

در روز 22 بهمن در ویژه برنامه «اینجا ایران است»ضمن دعوت مردم به حضور در راهپیمایی 22 بهمن از تحولات اقتصادی آینده و تحلیل حضور مردم در راهپیمایی صحبت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها