لوریس چکناواریان و وارطان ساهاکیان از هنرمندان شناخته شده موسیقی، امشب مهمان «شب موسیقی» شبکه چهار سیما می شوند.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۳۷
«شب موسیقی» با حضور مشهورترین چهره‌های هنری ایران و ارمنستان

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، «شب موسیقی» با اجرای رضا مهدوی امشب(2 دی ماه) از دوچهره پیشکسوت و مشهور موسیقیایی ایران و ارمنستان دعوت به عمل آورده است.
بنابراین گزارش، استاد لوریس چکناواریان و وارطان ساهاکیان در «شب موسیقی» در خصوص تم های محلی در آهنگسازی صحبت و گفت و گو می کنند.

لوریس چکناواریان آهنگساز، رهبر ارکستر، نویسنده و نقاش ارمنی‌تبار اهل ایران است. وی یکی از چهره‌های شناخته‌ شدهٔ فرهنگی ایران و ارمنستان است. اوبه عنوان آهنگساز تا به حال ۶ اپرا، ۵ سمفونی، کارهای در زمینه موسیقی کر، موسیقی مجلسی، موسیقی باله، پیانو و خوانندگی، و همچنین کنسرتوهایی برای پیانو، ویولن، گیتار، سلو و پیپا، در کنار موسیقی‌های متن فیلم ساخته است. او بیش از ۱۰۰ اثر با لیبل‌هایی مانند آرسی‌ای، فیلیپس، امی و ای‌اس‌وی منتشر کرده است.

وارطان ساهاکیان موسیقی‌دان و آهنگساز ایرانی ارمنی‌تبار است. ساهاکیان از جمله هنرمندان شناخته شده موسیقی است که از ۱۴ سالگی نوازندگی پیانو را آغاز کرد. وی پس از فارغ التحصیلی از دانشکده هنرهای زیبا مدرک درجه یک هنری (معادل دکترا) را نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

گفتنی است در برنامه امشب «شب موسیقی» سه قططه به نام های تولد مسیح، سوئیت آرارات و عاشقانه از لوریس چکناواریان و دو قطعه از ساهاکیان پخش می شود.

«شب موسیقی» یکی از برنامه های «شب های هنر» است که به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری، پیرامون مسائل موسیقی، یک شنبه شب ها ساعت 23 به طور زنده، از شبکه چهار سیما پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها