فیلم داستانی « برای فروش» یا « for sale » به کارگردانی علی بناییان، از دانش آموختگان دانشگاه صدا و سیما به عنوان بهترین فیلم داستانی جشنواره جهانی فیلم ویمبلدون انگلستان انتخاب و معرفی شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۸۵
درخشش دانش آموخته دانشگاه صدا و سیما در جشنواره جهانی ویمبلدون

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه صداوسیما، علی بناییان گفت: دو سال پیش، داستان فیلم را نوشتم و تابستان سال گذشته با حمایت های آقای دکتر اسفندیاری رییس دانشگاه صدا و سیما فیلم ساخته شد.

وی افزود علیرضا نصیری آذر، سهراب امینی و علی عزیزی از دانشجویان این دانشگاه به ترتیب مسئولیت مونیتورینگ، صدابرداری و دستیار کارگردانی « برای فروش» را بر عهده داشتند و دیگر عوامل از خارج دانشگاه بودند که در نهایت این فیلم داستانی با هزینه 10میلیون تومان ساخته شد.

کارگردان « برای فروش» ادامه داد: امسال و در غیاب من این فیلم در چند کشور اروپایی از جمله آلمان، ایتالیا و انگلستان اکران شد و مهرماه نیز به عنوان بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره ویمبلدون انگلستان از سوی داوران انتخاب و معرفی شد.

بناییان که به تازگی از دانشگاه صدا و سیما فارغ التحصیل شده و در شُرف اعزام به خدمت مقدس سربازی است، گفت: چون مشمول خدمت سربازی هستم، نتوانستم در جشنواره ویمبلدون حاضر باشم لذا پیامی برای جشنواره ارسال کرده و آنها نیز پیام را در صحن جشنواره قرائت کردند. ناگفته نماند که تندیس و جایزه نقدی جشنواره نیز هنوز به دستم نرسیده است.

این کارگردان جوان افزود: پیش از اکران های خارجی، « برای فروش» در داخل و در جشنواره های فیلم کوتاه تهران، جشنواره سلامت، جشنواره ققنوس و جشنواره سایه نیز با استقبال مواجه شده بود.

بناییان درباره انگیزه خود برای تحصیل در دانشگاه صدا و سیما گفت: اهل بجنورد هستم. در دوران دانش آموزی علاقه خاصی به فیلمسازی داشتم تا اینکه با معرفی و تشویق اطرافیان خود، دانشجوی دانشگاه صدا و سیما شدم. از همان ابتدا می دانستم که در این دانشگاه می توانم به علاقه درونی خود برسم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: دانشجویان تولید رادیو و تلویزیون این دانشگاه، افرادی مستعد و با انگیزه هستند. امیدوارم با تعامل و همکاری بیشتر دانشگاه، استعدادهای دانشجویی کشف و سال های آتی شاهد ساخت آثار بسیار خوبی از دانشجویان این دانشگاه در سازمان صدا و سیما و جشنواره های داخلی و خارجی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها