معاون امور استان های صداوسیما در نشست با اصحاب رسانه از فعالیت مراکز استانی صداوسیما برای بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی سخن گفت.
کد خبر: ۱۱۷۵۹۷۴
کارنامه 40 ساله نظام جمهوری اسلامی روی آنتن شبکه های استانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، علی دارابی در نشست با اصحاب رسانه با بیان ضرورت بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: همانطور که در دنیا بزرگداشت دهه ها، ربع یا نیم قرن‌ها فرصتی برای بازنگری در راه طی شده و نگاهی به آینده برگزار می‌شود ما نیز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،ضمن پرداختن به این امر می‌کوشیم به جوانان نسل امروز از راه پرافتخار پدرانشان بگوییم.

دارابی چهلمین سال انقلاب اسلامی را مرحله به بلوغ رسیدن انقلاب دانست که می‌توان در این فرصت فارغ از برخی تلاطم‌ها که متوجه انقلاب و اوضاع کشور بوده، ارزیابی درستی از خدمات و کارنامه نظام داشت و افق آینده را ترسیم کرد.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد دو ساله ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب در معاونت امور استان ها گفت: این ستاد در معاونت امور استان ها از نیمه دوم سال95 کارش را آغاز کرده و تا کنون نشست های متعددی در مناطق پنجاه‌گانه استانی با حضور بیش از هزار مدیر، مجری، تهیه کننده و برنامه ساز برگزار کرده است.

وی بااشاره به ایجاد بخش ویژه چهلمین سالگرد در بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استانها گفت: این جشنواره با شعار «شبکه های استانی، چهل سال پایداری و افتخار و پیشرفت» و با تجلیل از برخی پیشکسوتان و مشاهیر دوران انقلاب اسلامی برگزار شد.

معاون امور استان ها سپس به تشریح برنامه های تولید شده و در دست تولید مراکز استانها در خصوص چهلمین سالگرد پرداخت و گفت: تا کنون 200 برنامه گفت‌وگو محور با عنوان «کارنامه» با هدف ارائه عملکرد خادمان ایران ساخته شده و در حال پخش است که در این برنامه ها از تمام استانداران و مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی استان از اول انقلاب تا کنون دعوت می شود تا کارنامه خدمات نظام جمهوری اسلامی را تبیین کنند.

وی از تولید مستندی 33 قسمتی به مدت 5هزار و 940 دقیقه خبر داد که دستاوردها و کارنامه نظام را برای مردم خصوصا جوانان تبیین می کند.

دارابی همچنین از تولید و پخش 130 قسمت مستند درباره شهدای مدافع حرم به مدت 5 هزارو 885 دقیقه یاد کرد و گفت:کارنامه خدمات انقلاب در مستندهای تولید شده در هر استان رونمایی خواهد شد که مقایسه ای از خدمات انقلاب با اوضاع قبل از انقلاب خواهد داشت که پاسخگوی پرسش هایی است که نسل جوان امروز به دنبال آن هستند.

دارابی از طراحی و برنامه ریزی برای تولید 18فیلم تلویزیونی و 31 سریال با موضوع انقلاب و سرداران دفاع مقدس خبر داد و گفت: 4 سریال «بانوی سردار، گنج راه شیری، جلال و روزهای بی‌قراری 2» در مرحله تدوین و صداگذاری است و در ایام دهه فجر روی آنتن خواهند رفت.

وی از سریال های «سنجر خان، مادر، روایت ناتمام، تقدیر و آینا» نیز یاد کرد که در مرحله پیش تولید هستند.

معاون امور استانها از پایان مرحله نگارش 6 سریال با نام های «خاطرات حمید» ، «گوهرشادبیگم»، «سرزمین مادری»، «رضای مرضیه»، «شهیدزین‌الدین» و «من و سردار» خبر داد و گفت: 16 سریال دیگر از جمله «شهید آیت الله صدوقی، سردار شهید همدانی با نام حبیب سپاه، خانم حدیده چی دباغ با نام بی باک، شهید آیت الله بهشتی، آیت الله طالقانی با نام ابوذر زمان و شهید دکتر محمد شهریاری » در مرحله نگارش و اصلاح طرح هستند.

دارابی با معرفی تولیدات مراکز استان ها در ساختارهای دیگر گفت: 60 قطعه اثر موسیقایی با موضوع انقلاب و دستاوردهای آن به مدت 200 دقیقه تولید شده است.

وی همچنین از برنامه ریزی و تولید آثار پویانمایی به مدت 572 دقیقه و مجموعه موشن گرافیک به مدت 584 دقیقه خبر داد و گفت: توجه به زیرنویس به مثابه رسانه ای مستقل نیز در ارائه و انعکاس خدمات نظام به عنوان ظرفیتی رسانه ای از دیگر راهبردهای این معاونت برای بزرگداشت چهلمین سالگرد بوده است.

رئیس ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از تولید بیش از 100 عنوان پادکست و پست های جذاب در شبکه های اجتماعی برای حضور فعال در فضای مجازی در این زمینه خبر داد و اعلام کرد 50 کلیپ 5دقیقه‌ای با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در فضای مجازی تولید شده است.

وی همچنین از طراحی صفحه ویژه چهل سالگی انقلاب در تارنمای مراکز استانی خبرداد.

طراحی و برنامه ریزی برای تولید مجموعه مستندهای «چهل سردار» برای معرفی شخصیت‌های برجسته در حوزه دفاع مقدس و مقاومت به مدت 2هزارو 70 دقیقه، «چهل حکیم» برای معرفی چهره‌های خدوم و برجسته پزشکی به مدت هزارو 600 دقیقه، «چهل کوثر» برای معرفی مادران و همسران صبور و مقاوم عرصه انقلاب و چهره های نام آور عرصه های علم و فن‌آوری به مدت 195 دقیقه و «چهل کارآفرین» برای معرفی کارآفرینان برجسته در اقتصاد مقاومتی از دیگر فعالیت های سیمای مراکز استانها بود که دارابی در این نشست از آن ها یاد کرد.

معاون امور استان ها در این نشست گزارشی نیز از فعالیت شبکه های رادیویی در استان ها برای چهلمین سالگرد انقلاب ارائه داد و گفت: در 33 مرکز استان بیش از هزارو 580 برنامه با ساختار مسابقه در این زمینه تولید شده است.

وی افزود: 72 نمایش رادیویی به مدت دو هزارو 160 دقیقه با موضوع نقش شخصیت‌ها و حوادث اثرگذار انقلاب در استانها تولید شده است.

دارابی تولید و پخش 120 برنامه مستند با موضوع بررسی زندگی شخصیت‌های انقلابی، پیشرفت های استانی در حوزه های مختلف و معرفی روستاهای نمونه به مدت 3هزار دقیقه را از دیگر فعالیت های رادیویی استان ها برشمرد و از تولید 93 مینی فیچر به مدت 500 دقیقه با موضوع رویدادها و خاطرات انقلاب سخن گفت.

بنا به گفته او 1584 برنامه گفت‌وگو محور نیز با هدف بیان دستاوردهای چهل ساله انقلاب به مدت 79هزارو 200 دقیقه تولید شده است. طراحی و پخش 3هزارو 168 برنامه شاخص ویژه چهل سالگی در برنامه‌های پرمخاطب، 198 آنونس از دستاوردهای انقلاب، بازخوانی تاریخ شفاهی نیز از برنامه هایی بود که دارابی از آن ها یاد کرد.

وی هچنین از تولید بیش از 4هزارو850 دقیقه برنامه در شش ماهه اول سال 1397در بخش‌های خبری مراکز استانی برای انعکاس فعالیت چهل ساله انقلاب در سراسر کشور خبرداد و گفت: تولید و پخش گفت‌وگوهای ویژه خبری در قالب میزگرد با موضوع دستاوردهای انقلاب و همه آنچه گزارش شد تنها گوشه‌ای از فعالیت مراکز استانی صداوسیما است که بنا به اقتضائات هر استان در حال تولید پخش است.

معاون امور استان ها از اصحاب رسانه خواست تا با تلاش مضاعف در زمینه بزرگداشت انقلاب اسلامی و معرفی دستاوردهای نظام تلاش دشمن برای عملیات روانی در کشور و ایجاد مانع بر سر راه انقلاب اسلامی را خنثی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها