شنبه7 مهر (29 سپتامبر) در تقویم رسمی کشور روز جهانی قلب نامگذاری شده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۶۸
وزیر بهداشت و بنیانگذار پیوند قلب مهمان شبکه سلامت

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه سلامت سیما، روز جهانی قلب به عنوان یک ابتکار جهانی در سال 2000 نامگذاری شد تا آگاهی عمومی نسبت به تهدید بیماری قلبی و سکته مغزی و اهمیت شیوه زندگی قلب سالم را افزایش دهد.

مراسم روز جهانی قلب سالانه توسط اعضای اتحادیه جهانی قلب در بیش از 100 کشور و با همکاری بیش از 200 عضو از سازمان ها، انجمن های علمی، بنیادها و جمعیت های بیماران و انجمن های قلب و عروق برگزار می شود.

از این رو و بهانه فرارسیدن این روز مهم شبکه سلامت سیما ویژه برنامه «همین امروز همین امشب» را به صورت زنده با موضوعاتی نظیر: پیوند قلب، بازتوانی قلب، ورزش و سلامتی و... از صبح تا شامگاه برای مخاطبان تدارک دیده است.

این برنامه ساعت 11:30 میزبان دکتر امیرحسین عابدی یکتا، متخصص پزشکی ورزشی است تا درباره بازتوانی قلب به گفتگوی پزشکی بنشینند.

همچنین با هدف به تصویر کشیدن افتتاح پروژه های درمانی، ارتباط مستقیم و زنده با محل افتتاح پروژه درمانی شهر اهواز که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری می رسد برقرار خواهد شد.

همچنین در بخش عصرگاهی 17:30 برنامه همین امروز همین امشب ضمن به تصویر کشیدن گزارشی از حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اهواز برای افتتاح پروژه های درمانی، موضوع پیوند قلب، اهداء کنندگان و دریافت کنندگان نیز بررسی و تبیین می شود.

این برنامه میزبان دکتر قبادی، متخصص پیوند قلب است. همچنین در برنامه پیش رو همین امروز همین امشب، فردی که از اولین دریافت کنندگان قلب است نیز حضور خواهد داشت.

در بخش دیگر برنامه به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی ارتباط زنده با معاون سازمان آتش نشانی کشور برقرار خواهد شد.

برنامه «همین امروز همین امشب» ساعت 20:30 با دکتر ماندگار جراح قلب و بنیانگذار پیوند قلب در ایران گفتگو خواهد کرد.

همچنین دکتر حمید پورشریفی، روانشناس تاثیر عواطف و احساسات بر قلب انسان را از دیدگاه روان شناسی مورد مداقه و بررسی قرار می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها