تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه صدا و سیما و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران امضاء شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۴۸۰
دانشگاه صدا و سیما و صنعت ، دست در دست هم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما، این تفاهم نامه با هدف همکاری در راه اندازی پارک علم، هنر و فناوری در دانشگاه، مشارکت در طرح های پژوهشی و فناورانه بخش های رادیو و تلویزیون، فنی و مهندسی رسانه و علوم ارتباطات، ایجاد زمینه تعامل سه جانبه بین دانشگاه، پارک و شرکت های فناور با هدف تجاری سازی ایده ها و محصولات دانش بنیان دانشگاه به ویژه در حوزه علوم، فنون و هنرهای رسانه ای، همکاری در جهت تحقق برنامه محیط زیست پایدار و ایجاد دانشگاه سبز به امضا رسید.

دکتر شهاب اسفندیاری در ابتدای این نشست با ابراز امیدواری از توسعه ارتباط دانشگاه صدا و سیما با دیگر دانشگاه ها و بخش های مرتبط با صنایع رسانه ای گفت: ظرفیت و توانایی های این دانشگاه و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نویدبخش چشم اندازی مطلوب در بخش کارآفرینی و تبدیل دانش به ثروت است.

رییس دانشگاه صدا و سیما افزود: طبق روال گذشته بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشگاه به طور معمول به استخدام رسانه ملی درمی آیند اما در دوره جدید دانشگاه سعی بر این است که دانشجویان بیشتر به سمت کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری سوق داده شوند.

اسفندیاری تصریح کرد: دانشگاه صدا و سیما یک دانشگاه جامع با رشته های تحصیلی خاص است و امکان ارتباط بینارشته ای میان دانشگاه با دیگر دانشگاه ها و بخش های تجاری و صنعتی میسر است. لذا این تفاهم نامه فرصت بسیار خوبی را برای همکاری های میان رشته ای این دانشگاه و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ایجاد خواهد کرد.

در ادامه رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اظهار خرسندی از امضای این تفاهم نامه گفت:در تعریف علم مدیریت بر سه قطب صنعت، دولت و دانشگاه در روند جریان توسعه تاکید شده است اما با رشد فناوری های ارتباطی باید بپذیریم که این سه قطب بدون حضور و مداخله رسانه ها و جامعه، توان لازم برای نیل به توسعه پایدار را نخواهند داشت.

دکتر عباس زارعی افزود: رسانه شرط لازم برای توسعه یک جامعه است. صنعت هر اندازه خوب و قوی باشد بدون رسانه و تولید محتوای درست، نمی تواند فعالیت های خود را به جامعه اطلاع رسانی کند. رسانه ها کامل کننده فرآیند تولید بخش صنعت هستند.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ادامه داد: متاسفانه جامعه امروز ما دچار سوء مدیریت ها و خبرهای بد شده و این رسالت رسانه است که می تواند با تولید اخبار امیدبخش، شادی و امید را به جامعه منتقل کند.

در پایان مراسم مهمانان از بخش های مختلف دانشگاه صداو سیما اعم از استودیوهای تلویزیونی و رادیویی بازدید کردند.


روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها