محمد حسین محمدزاده گفت: براساس آمار و پیش بینی عملکرد شبکه ها برای پخش ویژه محرم با 608 ساعت ویژه برنامه ، یک افزایش 100 ساعته خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۳۰
افزایش 100 ساعته برنامه های محرم در شبکه های سیما

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،محمد حسین محمدزاده دبیر شورای معارف سیما درنشست خبری با عنوان محرم در قاب سیما که امروز در شبکه قرآن برگزار شد، اظهار داشت: پیش بینی می کنیم شبکه های سیما برای پخش ویژه محرم 100 ساعت افزایش برنامه داشته باشند.

وی افزود:نحوه ورود به محرم برای هر شبکه برنامه ریزی شده است و هر شبکه بر اساس وظایف و مخاطب، کار خود را شروع می کنند.

محمدزاده با بیان اینکه شبکه قرآن از ابتدای محرم با حجم بالا، ویژه برنامه های خود را آغاز می کند گفت:شبکه های اول دوم سوم و افق پس از شبکه قرآن و در مرحله بعد شبکه پنج و آموزش در روز های آغازین محرم سمت و سوی برنامه های خود را برای این مناسبت تنظیم می کنند .

وی افزود: البته برای شبکه های مستند ،چهار و سلامت و در پایان تماشا، نسیم و کودک هم برنامه ریزی هایی شده است.

محمدزاده ادامه داد:آسیبی در سال های گذشته مخاطبان را در گیر کرده بود که به مناسبت محرم، کودکان و نوجوانان از برنامه های کارتون و انیمیشن محروم نشوند ازاین رو امسال قرار است فضای خوب و گیرایی متناسب با محرم داشته باشیم .

وی ادامه داد: محتوا و موضوعی که باید شبکه ها به آن بپردازند بحث سبک زندگی حسینی به عنوان زندگی شاخص در برنامه ها ابلاغ شده است که باید به آن بپردازند.

دبیر شورای معارف سیما گفت:قالب سخنرانی هنوز یکی از قالب های جذاب برای شبکه های تلویزیونی است و با نظرسنجی هایی که داشتیم سخنرانی های ماه مبارک رمضان از پرمخاطب ترین قالب ها بود که برنامه ریزی شد تا در جدول سخنرانی شبکه ها و نوع کارشناس در زمان پخش هم پوشانی نداشته باشیم .در کنار آن، امسال حضور مداحان جوان و با استعداد در کنار پیشکسوتان را خواهیم داشت.

وی افزود:‌اجتماعات بزرگ و قابل توجهی در تهران و استان های مختلف برگزار می شود و یکی از وظایف رسانه انعکاس این مراسم است به خصوص پخش اجتماعاتی که از هشتم محرم تا روز عاشورا خواهیم داشت. همچنین پخش همایش شیر خوارگان حسینی که از شبکه های مختلف پخش خواهد شد.

محمد زاده بیان کرد :107 عنوان برنامه در قالب مستند، ترکیبی، گفتگو محور و نمایشی تهیه شده است و تعداد آنها به 1023 برنامه در حدود 608 ساعت می رسد که تقدیم مخاطبان خواهد شد .

وی تاکید کرد این آمار مربوط به 12 روز اول محرم است و برای اربعین و ماه صفر و محرم برنامه های مختلف دیگری هم داریم.

دبیر شورای معارف سیما گفت:شبکه یک هفت عنوان برنامه مثل اذان گاهی، تسبیح صبا،اشعه ایکس،یار هفتاد و سوم،با کاروان ،روز شیرین ،فرمول یک،صبح بخیر ایران و یک آیه را تقدیم مخاطبانش می کند.

شبکه دو سیما در هشت عنوان، برنامه های حب الحسین ،ویژه مادرانه ،از لاک جیغ تا خدا، کوی محبت ،مستند پیر غلامان عشق ،مستند آیین محرم و گلچین شب شعر را آماده پخش کرده است.

برنامه های شبکه سه شامل در آستان خورشید، سمت خدا ،مسیر کربلا ، مستند نوحه های ماندگار، بدون توقف و مستند ادب حضور هستند. شبکه پنج نیز،بهشتیان زمین ،سوگواره ،مسیر ،جاماندگان حسینی،محشر واژه ها، تا نیایش ،عطر عاشقی ،به خانه بر می گردیم و حوالی امروز را با حال و هوای ماه محرم تدارک دیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها