معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: جشنواره تولیدات مراکز فرصتی برای رقابت سالم و سازنده، یادگیری، آموزش، انتقال تجارب و دانش و نیز کشف استعدادهای جوان و جدید است.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۷۵
جشنواره تولیدات مراکز فرصتی برای رقابت و یادگیری است

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی دارابی در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استانی صدا و سیما که در منطقه گردشگری چغاخور چهارمحال و بختیاری برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: جشنواره بیست و یکم با هفته دولت تقارن یافته است، ضمن خدا قوت به همه دولتمردان و مسئولان اجرایی کشور و گرامیداشت یاد و راه شهیدان رجایی و باهنر که نماد و الگو خادمان مردمی، ساده زیست، پاکدست، انقلابی و شجاع برای همه دولتمردان در همه زمان‌ها و عصرها هستند، از خدای بزرگ توفیق خدمت صادقانه برای ملت بزرگ ایران را خواهانیم.

وی در ادامه به رسالت‌ شبکه‌های استانی در جامعه کنونی ایران اشاره کرد و افزود: امسال مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، انقلابی که عزت، امنیت، مشارکت حقیقی، مردم سالاری دینی، استقلال و جمهوریت را برای ما ایرانیان در سایه نظام مقدس اسلامی به ارمغان آورد. «چهل سال مقاومت، پایداری، ایستادگی، پیشرفت و افتخار» توسط ملت بزرگ ایران که در جنگ اراده‌ها بر همه پیروز شدند و این همه موفقیت به رغم تحریم‌ها، تهدیدها، توطئه‌ها، جنگ 8 ساله و تلاش سازمان یافته دشمنان حاصل شده است.

معاون امور استان‌های صدا و سیما خاطرنشان کرد: این همه توفیقات چشمگیر دشمنان آزادی، آبادانی، استقلال و امنیت ایران را بر آن داشت که همزمان با نقض پیمان‌هایی که خود متعهد به انجام آن شده‌اند، تحریم‌ها را تشدید کنند، در این میان بی‌تردید برخی نارسایی‌ها و مشکلات ایجاد شده است که برخی اعتراضات به حق مردم را به دنبال داشته است، مردمی‌ که در همه عرصه‌ها پای کار انقلاب و نظام بوده‌اند، حالا مشکلاتی چون بیکاری، تورم، گرانی، بی‌ثباتی قیمت ارز و ... که عرصه زندگی را برای آنها سخت کرده است، این صدای مردم باید به خوبی شنیده شود و مسئولان همه برای حل مشکلات آنان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در سوی دیگر پاره‌ای اغتشاشات و شورش‌ها را شاهد بودیم که که در راستای اهداف دشمنان انقلاب اسلامی بودند، گفت: از شعارها و نشانه‌هایی را که می‌دهند، براحتی می‌توان گفت که این صداها اصلاً نسبتی با مطالبات مردم ندارد و اینجاست که رسالت خطیر رسانه‌های استانی خودنمایی می‌کند یعنی تفکیک «زبان مردم» و «روشنگری صدای ضد انقلاب» که نخستین اولویت است.

دارابی تصریح کرد: رسانه در هر عصر و زمانی باید «زبان و صدای مردم» باشد، در کنار آنها و همراه آنها و این رمز، مانایی، پویایی و موفقیت رسانه‌ای است که می خواهد زبان مردم باشد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی با تاکید بر اینکه آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی همراه با امیدآفرینی دیگر کار ویژه شبکه‌های استانی است، افزود: ایران بزرگ بعد از انقلاب اسلامی و بخصوص پس از جنگ تحمیلی 8 ساله تبدیل به کارگاه بزرگ عمرانی، آبادانی، سازندگی و پیشرفت همه جانبه شده است، دولت‌های مختلف می آیند و می روند و همه در زیر چتر نظام مقدس جمهوری اسلامی مشغول به خدمت بوده و هستند.

وی تصریح کرد: در این بین رسانه باید تبیین کننده این خدمات باشد، دولتمردان، کارگزاران و مسئولان اجرایی میدان دار عرصه اجرا و اداره کشور هستند. ما باید با افتخار و سربلندی این توفیقات را منعکس کنیم و از برخی انگ‌های نادرست که «احتمالاً ما را رسانه‌ای دولتی» یا «تریبون تبلیغاتی دولت» بنامند نگران نباشیم و به رسالت خطیر خود عمل کنیم، این امری است که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر آن تأکید داشته‌اند.

دارابی ادامه داد: بی شک «نظارت، پرسشگری، نقد مشفقانه»، با هدف «اصلاح امور و برطرف کردن مشکلات» در سرلوحه کار حرفه‌ای رسانه است و این بخش نباید نقض شود و مسئولان اجرایی هم توقع ندارند و اصولاً افکار عمومی هم نمی‌پذیرد رسانه یکسره تعریف و تمجید کند و چشم خود را بر واقعیات جامعه ببندد. آنچه که نباید صورت گیرد «سیاه نمایی و تخریب» است، ولی بیان واقعیت‌ها یک رسالت حرفه‌ای است که باید انجام شود.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه هم اکنون در هر استان طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ در حال اجرا هستند، عنوان کرد: پیوست رسانه‌ای این طرح‌ها در هر استان که ضمیمه برنامه «توسعه استان» است، بر عهده شبکه‌های استانی است.

وی گفت: رسانه در استان‌ها باید در خط مقدم «وحدت، انسجام و اتحاد ملی» باشد چرا که امروز «وحدت» نیاز مبرم جامعه ایرانی است.

دارابی در بخشی دیگر از سخنان خود به برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استانی اشاره کرد و افزود: جشنواره فرصتی است برای رقابت سالم و سازنده، یادگیری، آموزش، انتقال تجارب و دانش، کشف استعدادهای جوان و جدید، ایجاد امید برای کار و تلاش و بالاخره آنکه همه در خدمت مردم بهترین‌ها را بسازیم، خلق و از رسانه پخش کنیم.

معاون امور استان‌های صدا و سیما تصریح کرد: با این اقدام احترام به مطالبه و درخواست مخاطبان در متن کار قرار می‌گیرد و این گونه می‌شود که جذب مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان فعلی و برقراری ارتباط دوسویه میان رسانه و مردم شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جشنواره برای استانی که میزبان است و آن را برگزار می‌کند، فرصت بی بدیلی است، خاطرنشان کرد: بهتر شناخته شدن استان، ظرفیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌ها، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای استان و مسائلی از این قبیل، جزء فرصت‌های جشنواره برای میزبان به شمار می‌روند.

دارابی افزود: شبکه‌های مختلف صدا و سیما در برون مرزی، سراسری و استانی چندین هفته تمرکز خود را بر استان میزبان می‌گذارند، مقامات و مدیران استانی فرصت پیدا می‌کنند در برنامه‌های مختلف رادیویی-تلویزیونی حضور یابند و درباره استان و عملکرد خود با مردم حرف بزنند. بنابراین امید می‌رود که جشنواره همدلی، همگرایی، هم افزایی و انسجام در میان مردم استان را افزایش دهد و گسترش شادی، نشاط و روحیه کار و تلاش را در میان آحاد جامعه بالا ببرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها