دبیر انجمن تولید کنندگان آب آشامیدنی و آب معدنی با حضور در برنامه «ذره بین» رادیو تهران گفت: تولید آب معدنی تقلبی و غیراستاندارد به هیچ‌وجه صرفه اقتصادی ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۷۸
تولید آب معدنی تقلبی صرفه اقتصادی ندارد

به گزارش جام جم آنلاین، با رشد صنعت آب، بسته‌بندی و افزایش مصرف آن در سال‌های گذشته همواره شایعاتی در زمینه وجود آب بسته‌ بندی تقلبی همچون پر کردن بطری‌های آب معدنی از سیستم آب و فاضلاب شهری و... در این صنعت مطرح شده است. شبکه رادیویی تهران در برنامه «ذره بین »سه شنبه ها طی چند هفته متوالی پیگیر این است.

دبیر انجمن تولید کنندگان آب آشامیدنی و آب معدنی در گفت وگو با برنامه ذره بین از رادیو تهران با تاکید بر اینکه تولید آب معدنی تقلبی و غیراستاندارد به هیچ‌وجه صرفه اقتصادی ندارد، گفت: به دلیل هزینه های گزافی که در تولید و بسته بندی آب می شود، متقلبی در این صنعت وجود ندارد، اگر هم متقلبی باشد به دلیل هزینه های بالا از این کار صرف نظر می کند. تولید بطری، پلمب و زدن برچسب و... هزینه های گزافی دارد که مقرون به صرفه نیست.

وی یادآور شد: دو سازمان استاندارد و غذا و دارو متولی بازرسی ادواری هستند. سایر محصولات غذایی کاور عیوب دارند، اگر مقداری رنگ، طعم و مزه و... آنها تغییر کند مردم کمتر متوجه می شوند و این موضوع شامل بیشتر محصولات غذایی می شود اما آب به دلیل این که کاور عیوب ندارد کمترین تغییر طعم، بو و مزه مشخص و ملموس است حتی کودک 5 ساله هم متوجه آن خواهد شد.

پیمان فروهر با بیان این که در حال حاضر حدود 170 واحد تولیدی در این صنعت فعال هستند، افزود: ما دو نوع آب بسته بندی تعریف می کنیم، آب معدنی طبیعی و آب آشامیدنی؛ که تفاوت این دو در استاندارد آنهاست. قبل از تولید آب معدنی باید آنالیز چهار فصل طی شود تا مشخص شود آب چشمه بکر است یا خیر، در مرحله بعدی در آب های معدنی شامل عناصر مغذی مثل روی، پتاسیم و منیزیوم و... است، البته ما در تولید آب معدنی مجاز به هر کاری نیستیم در صورتی که در آب آشامیدنی اجازه تصفیه و ضدعفونی است.

دکتر فتحی، کارشناس ارشد زیست محیطی که مهمان تلفنی برنامه ذره بین رادیو تهران است، درباره کاهش نظارت هایی که بر کیفیت آب می شود، گفت: نظارت ها بر روی بحث تولید و کیفیت آب بسته بندی باید بیشتر شود، نظارت های ما از لحاظ بهداشتی و کیفیتی کافی نیست و نظارت هایی که روی آنها می شود چند ماه یکبار است و به همین دلیل تخلفات رو به افزایش است و باید نظارت از طریق وزارت بهداشت پیگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها