سری دوم مسابقه «خنداننده‌شو» در شب‌های گرم تابستان از آنتن شبکه نسیم در حال پخش است. اتفاقی مثبت که توانسته علاوه بر جلب نظر مخاطب، تبدیل به برنامه‌ای جریان‌ساز برای کشف و پرورش استعدادها نیز شود؛ تجربه‌ای که تا پیش از این در تلویزیون سابقه نداشته است. فرصتی که در سایه حمایت تلویزیون در اختیار استعدادهای جوان قرار گرفته تا بتوانند هم خودی نشان دهند هم از موقعیت همنشینی با برخی از چهره‌های شاخص طنز کشور سود ببرند.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۵۱
خنده‌ات را ارزان نفروش!

در این دوره طبق آمار و اطلاعاتی که در این برنامه اعلام شده، استقبال مخاطبان در رای دادن به خندانندهها بیشتر شده، البته نباید از این موضوع چشم پوشید که امکان رای دادن همزمان به چند نفر مسابقه را از حالت رقابتی خارج کرده و حتی این شائبه را در ذهن ایجاد میکند که آیا قرار است برای کسب رای بیشتر رقابت را کمرنگ کنند؟ البته این کمرنگ شدن رقابت از دیگر سو مفید است. حتما بهخاطر دارید که در سری قبل برخی از شرکتکنندهها به خاطر اینکه به آنها رای داده نشد و حذف شدند، حرکاتی غیرحرفهای کردند تا حدی که تا مرز توهین به مخاطبان پیش رفتند و به نظر میرسد عقل منفصل «خندوانه» با این کار خواسته از حاشیه دور شوند و بیشتر در متن بمانند. که خب این تدبیر عاقلانهای بوده حتی اگر به بهای کمرنگ شدن رقابت تمام شود. زیرا وقتی یکی از جوانهای کمتجربه رفتاری از خود نشان دهد تمام هزینهها به پای برنامه نوشته میشود در صورتی که برنامه در مورد رفتارهای اخلاقی یک شرکتکننده مسئولیتی ندارد. در دور دوم مسابقه «خندانندهشو» بینندگان از میزان رایها خبر ندارند و این هم یکی دیگر از مزایای این دوره محسوب میشود که به نظر میرسد درصدد بودند تا حد امکان حاشیه را از سر این برنامه دور کنند.

یکی از مشکلاتی که دور اول مسابقه خندانندهشو به کرات با آن روبهرو میشد خنده گرفتن از بینندگان به هرقیمتی بود. موضوعی که به نظر میرسید نهتنها تدبیری برای آن اندیشیده نشده بود، بلکه وقتی آن رفتار از سوی یکی از خندانندهها سر میزد برای اصلاح آن هم اقدامی صورت نمیگرفت و پیش از اینکه مقابل دوربین قرار بگیرد نظارتی روی متنها نشده بود؛ اتفاقی که در برخی اجراهای این دوره هم شاهد آن هستیم اما نه به اندازه دور اول و بهتر است برای جلوگیری از افزایش آنها در مرحلههای بعدی از حالا به آن فکر شود.

حسام آبنوس | روزنامهنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها