مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی گفت:مردم و به ویژه خانواده‌ها در تماس با ما به شدت خواهان آگاه سازی در زمینه آسیب‌های اجتماعی به خصوص در فضای مجازی هستند.
کد خبر: ۱۱۵۲۵۳۳
واکنش روابط عمومی صداوسیما به فضاسازی ها برای پخش مستند جنجالی

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، محمدحسین رنجبران در واکنش به برخی فضاسازی‌ها در خصوص مستند «بیراهه» که از شبکه یک سیما درباره آسیب‌های فضای مجازی پخش شده است، اظهار کرد: این وظیفه ذاتی رسانه ملی و خواست مردم به ویژه خانواده هاست که اطلاعات بیشتری درخصوص آسیب‌های فضای مجازی داشته باشند و نمی‌ توانیم وقتی مسئولان مربوط در حوزه فضای مجازی به وظایف خود در ساماندهی فضای مجازی عمل نمی‌کنند ما هم بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و برنامه‌های آگاهی بخش به خانواده‌ها ارائه نکنیم.

وی ریشه اصلی این معضل را بی قاعده و قانون بودن فضای مجازی کشور دانست و تصریح کرد:بار‌ها بر این مسئله تاکید شده است که نباید فضای مجازی افسارگسیخته باشد و مثل همه‌جای دنیا باید قواعد و قانون مشخصی داشته باشد و منتشر کنندگان محتوا‌های نامناسب در این فضا بدانند که چه هزینه‌هایی در انتظارشان است، اما گویی اراده‌ای در این زمینه بین مسئولان مربوط وجود ندارد و این جای تاسف است.

رنجبران با تاکید بر این که این برنامه محصول معاونت اجتماعی نیروی انتظامی بوده است، افزود:یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های مشترک ما و ناجا حرکت در مسیر پیشگیری است و همان طور که گفتم بسیاری از خانواده‌ها با ما تماس می‌گیرند و مطالبه جدی در زمینه برنامه‌های آگاهی بخش در حوزه فضای مجازی دارند.

وی افزود:برخی خانواده‌ها با ما تماس می‌گیرند و به صراحت می‌گویند ما خانواده‌ای مذهبی نیستیم، اما به خانواده و حفظ حیا و حرمت خانواده اعتقاد داریم و همکاران ما را قسم می‌دهند که برنامه‌هایی بسازید تا جلوی این عرصه افسارگسیخته فضای مجازی را بگیرد و به خانواده‌ها آگاهی دهد.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی به برخی شایعات در خصوص نبود حکم قضایی برای این کار اشاره کرد و گفت:بر اساس صحبتی که با مسئولان ناجا داشتم برای این افراد حکم قضایی صادر شده بوده و حتی مقام قضایی درخواست کرده بوده است تا موضوع این افراد حتما رسانه‌ای شود.

رنجبران با بیان اینکه از حملات غرض ورزانه برخی در داخل و خارج کشور اصلا متعجب نشدم تصریح کرد: تقریبا برای مردم عادی هم مشخص شده است که این موج رسانه‌ای علیه رسانه ملی عادی نیست و با نقد و انتقاد سازنده فاصله بسیار دارد و‌ای کاش برخی دوستان دلسوز هم به اندازه همین مردم عادی تحلیل داشتند یا اینکه منافع شخصی و گروهی خود را اینقدر پررنگ و حیاتی نمی‌دیدند.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با بیان اینکه متاسفانه در این فضای آلوده رسانه‌ای، صدای نقد‌های دلسوزانه وکارشناسی شنیده نمی‌شود، گفت:در میان تخریب‌های فراوانی که این روز‌ها دیدم برخی به روش ساخت برنامه انتقاد رسانه‌ای داشتند و معتقد بودند که این امکان بود تا از راه‌های دیگری برای انتقال درست پیام استفاده کرد اما این یک بحث کارشناسی است و ممکن است خود من هم در جایگاه یک برنامه ساز حرف‌هایی در این حوزه داشته باشم.

وی برخی نقد‌ها در خصوص اولویت داشتن پرداخت به مفاسد اقتصادی به جای اینگونه مفاسد فرهنگی را قابل تامل دانست و افزود:به نظرم هر موضوعی جایگاه و اهمیت خود را دارد و نباید به بهانه پرداخت ضعیف به مفاسد در حوزه‌ای،مفاسد در عرصه‌های دیگر را که مثل خوره به جان بنیان خانواده‌ها افتاده است را فراموش کرد.

رنجبران تاکید کرد: رسانه ملی در این سالها در حوزه مبارزه با مفاسداقتصادی همواره در خط مقدم بوده و حتی باعث باز شدن پرونده‌هایی شده است که شاید بسیاری از افراد فکرش را هم نمی‌کردند اما با این وجود مسئولان سازمان معتقدند هنوز جای کار بیشتر و جدی تری در این زمینه وجود دارد به شرط آنکه مسئولان بزرگوار قضایی برای هر کدام از پرونده‌های مفاسد اقتصادی یک پیوست رسانه‌ای مشخص داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها