رئیس صدا و سیما در دیدار با پیشکسوتان رادیو

رسانه‌های صدا پایه ظرفیت جهانی شدن دارند

آیین پاسداشت پیشکسوتان رادیو امروز باحضور معاون صدا و اهالی پیشکسوت رادیو برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۳۲
رسانه‌های صدا پایه ظرفیت جهانی شدن دارند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، فاطمه آلعباس اجرای این مراسم را که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد بر عهده داشت.

وی در مقام گوینده رادیو در سخنانش از عشق به رادیو سخن گفت و اظهار کرد: چه خوب است که معاون صدا اهالی قدیمی رادیو را گرد هم جمع کرد.

عبدالعلی علیعسکری رئیس رسانه ملی در این مراسم با اشاره به این که صحبت از رادیو در جمع شما بزرگان صدای جمهوری اسلامی ایران گزافه است تصریح کرد: رادیو یک رسانه اثرگذار، گرم و مهربان است. جملهای که زیبایی رادیو را الان نشان میدهد این است که اگر صدا و رادیو حامی آن معرفت، دانایی و هنرمندی در همه ابعاد وجودی صدا باشند حقیقتاً صدا و رادیو برتر از تصویر خواهد بود.

وی اظهار کرد: وقتی انسان با صدا آشنا میشود خواه ناخواه در درون خودش دنیای دیگری را تجربه میکند، چون صدا میکوشد دنیای بیانتهای زیباییهای فوقالعاده را در وجود انسانها متجلی سازد.

علی عسکری با بیان این که همه مردم از زیباییهای هنرنمایی بزرگان رادیو همواره بهره بردهاند، تاکید کرد: رادیو در جهت سمت و سو دادن به زیبایی تاریخ ایران همواره کوشا بوده و از جهت محتوا در قالب کلمات و واژگان غنی تاریخ ایران نیز وصفناپذیر است. تلویزیون باید از حجم معنا و مفهومی که در رادیو تولید میشود استفاده کند که به واقع در یک تراز بالایی از غنی بودن قرار دارد. ضرورت دارد که مدیران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یک سلسله متنهایی در رادیو تولید کنند که قابل استفاده همگان باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه مراسم تجلیل از پیشکسوتان رادیو به سه عنصر کلیدی محتوا، جهت و زیبایی در رادیو اشاره کرد و گفت: رادیو سراسر جاذبه است، همین صداست که برای شنونده ارتباط برقرار میکند؛ رادیو با استفاده از این سه عنصر کلیدی میتواند خودش را همواره برتر نگه دارد. درست است که امروز تصویر سهلتر شده، اما همچنان صدا امنیت خودش را در تاریخ تثبیت کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد: در دنیای جدید مجازی ما بایستی رسانههای صداپایه بیشتری ایجاد کنیم، چرا که صداپایهها امروز از جایگاه مناسبی برخوردارند و از طرفی دیگر رسانههای صدا پایه ظرفیت جهانی شدن دارند.

وی گفت: شما فرهیختگان رادیو باید بدانید دشمنان ما با حداکثر استفاده از ظرفیت رسانه میکوشند تا جلوی امیدبخشی، آگاهیبخشی، سازندگی، اخلاق و ایمان مردم را بگیرند، اما رسانه ملی در جهت خنثیسازی اشاعه جریان فرهنگ غربی در کشور میکوشد تا از دریچه رسانه ملی هویت ملی پدید آورد.

علیعسکری در پایان خاطر نشان کرد: امروز اگر در این برنامه از پیشکسوتان و نسل گذشته رادیو تکریم میکنیم باید بدانیم جوانان با کمک تجربیات و هنرمندیهای شما باید رادیو را رو به جلو هدایت کنند و آینده با توجه به توانمندی شما طراحی شود. امیدواریم جوانان رادیو با بهکارگیری توانمندی شما پیشکسوتان در پیشرفت فناوری مدرن امروز همچنان در تراز بالای تاثیرگذاری رسانهای طی طریق کند.

حمیدرضا شاه آبادی معاون صدا نیز د سخنانی گفت: من در جمع شما رادیویی ها احساس جوانی می کنم، دلیل آن این است که شما امروز صاحب یک عقبه بسیار درخشان هستید. اگر بعد از 74 سال رادیو این چنین باقامت ایستاده، فعالیت میکند به این دلیل است که هنرمندانی مثل شما قد خمیدهاند تا رادیو برافراشته شود.

معاون صدا خطاب به اهالی رادیو ادامه گفت: خوشا به حالتان که عمرتان را در این حوزه گذراندید و نتیجه آن را میبینید. نسل جدید باید از شما بیاموزد و شما هم باید برای آنها پدری و مادری کنید.

معاون صدا با اشاره به برگزاری این ضیافت افزود: جمع حاضر جمع افرادی است که با رادیو بزرگ شدند و ما خوشحالیم که رادیویی هایی را دعوت کردیم، افرادی که رادیویی بودند و رادیویی ماندند.

وی در ادامه گفت: اهالی رادیو همیشه خود را وام دار این هنر می دانند.تعصب آنچنانی ندارم که بخواهم فاصلهای بین رادیویی ها و دیگر شاخه های هنری بیندازم اما معتقدم گره هایی که بین اهالی رادیو برقرار شده به همین راحتیها بهدست نیامده و ریشه دار است که باید قدرشان را بدانیم.

شاهآبادی در پایان گفت: امروز هم ما تلاش می کنیم که خدمتگزار شما و قدردان زحمتهایتان باشیم.

ایرج برخوردار، گوینده رادیویی نیز گفت: این مراسم فرصت خوبی برای دیدارهای ماست و از آقای شاه آبادی تشکر می کنم. وی ادامه داد: خصیصه معماری رادیو ارگ آنجا را به خانه ما تبدیل کرده بود. گردآوری این جمع در اینجا ارزشگذاری به هنر رادیو است.

حمید منوچهری، حسن معین، داود نماینده، بیوک میرزایی، محمود آیتی، مرتصی حافظی، جمال احمدی، سرور پاک نشان، ماهدار توکلی، مریم نشیبا و موعی دیگر از پیشکسوتان رادیو در این مراسم حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها