در کاری مشترک قسمتهایی از برنامه سحری «قرار بی قراران » از برنامه سحر ماه مبارک رمضان شبکه اول سیما پخش می شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۳۹
پخش برنامه سحر رادیو ایران از شبکه اول سیما

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، قسمت هایی از برنامه سحری «قرار بی قراران» از شبکه یک پخش خواهد شد.

موضوعاتی که در برنامه انتخاب و مورد بررسی قرار می گیرد از جزء قرآنی است که آن روز قرائت می شود.

موضوعاتی مانند این که اخلاق روزه داری باید چه فرقی با قبل از آن داشته باشد و یا به اهمیت قسم های قرآنی، ترجمه و تلاوت آن آیات پرداخته می شود.

در این برنامه مناجات ابوحمزه ثمالی و همچنین روایت هایی از زندگی علمی و عرفانی علمایی مانند آیت الله بهجت، شاه آبادی، فیض کاشانی و .. خواهیم داشت. توبه، امید و بخش نگاه زیبا به زندگی از موضوعات برنامه است.در این برنامه قسمتی داریم که برای قبل از اذان است و برگرفته شده از سخنان علما، دعای مردم و دیگر شخصیت هاست.

همچنین برنامه های دهه 50 و 60 سحر رادیو، سحرخوانی قدیم و صدای مرحوم صبحدل، موذن زاده، حسن ذوالفقاری از دیگر بخش های برنامه است که پخش می شود و در کنار آوازهای قدیمی، آوازهای جدید عرفانی از شهرام ناظری، سالار عقیلی، چنگیز حبیبیان، علی رضا قربانی و محمد معتمدی پخش خواهد شد.

«قرار بی قراران» شخصیت محور است و هر روز مجری، برنامه را با داستانی شروع می کند و به مخاطب خود می گوید موضوع بیان شده می تواند علاقه و یا تجربه روحی و عرفانی هر شخصی باشد.

مجری برای بهتر رساندن پیام به مخاطبانش از دریای معارف الهی و همچنین از منابع دیگری مانند، مثنوی معنوی و مناجات ماثوره مدد می گیرد.

«قرار بی قراران » هر سحر از ساعت 2:30 تا 4:30 با حضور کارشناس مجری به تهیه کنندگی وحید بیات و عبدالله علایی و گویندگی بهروز رضوی، حسن همایی و میثم نیکنام از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

همچنین «قرار آسمانی » ویژه برنامه افطار ماه مبارک رمضان است که در راستای ایجاد شادی و معنویت همراه با تفکر در لحظات نزدیک به افطار،کمک به آزادی زندانیان جرایم خرد و غیر عمد به تهیه کنندگی حسین معصومی پخش می شود.

«جشن سلام »برنامه ای است که پیش از ماه مبارک رمضان با هدف و بنای ایجاد نشاط معنوی میان مخاطبان روز بیست و ششم اردیبهشت ساعت 19:00 پخش می شود.

رادیو ایران همان طور که با «جشن سلام» برنامه های ماه رمضان را شروع می کند با «جشن سپاس» نیز به استقبال عید فطر می رود .دو تیم برنامه سازی جمعه 25 خرداد ساعت 11 و 19:30 با پخش برنامه با ماه مبارک رمضان خداحافظی می کنند و مردم را برای استقبال از عید فطر آماده می کنند.

برنامه هایی که در راستای منزلت امام اول حضرت علی (ع) تهیه شده مشتمل این برنامه هاست :«یکی مثل ما» برنامه ای مناسبتی منطبق با استانداردهای شبکه برای معرفی کسانی است که در حوزه های اجتماعی کارهای مفید و تاثیرگزاری در جامعه انجام داده اند.این برنامه روز پنج شنبه 17 خرداد از ساعت 9صبح پخش می شود.

«عشق نام دیگر توست» (با موضع پیوند زندگی اجتماعی با قرآن و آموزه های دینی و پرداختن به ایام شهادت مولا علی (ع) و شب های قدر)،میزبان (با موضوع شخصیت مولای متقیان امام علی (ع))، جاودانه ها (با موضوع معرفی آثار هنری در باره امام علی (ع))، «ساده مثل صبح» با موضوع قدر و شهادت امام علی (ع) ،«دور عاشقان» با موضوع بیان خصوصیات حضرت امام علی (ع) و پیروان راستینش، «هنگام باران» با موضوع انعکاس مراسم شب های قدر از ویژه برنامه های این شبکه رادیویی در شبهای لیالی پر برکت قدر و شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع) است.

ضمن اینکه آداب، رسوم و آیین ها و موسیقی مربوط به ماه مبارک رمضان دراقصی نقاط کشور در برنامه «فرهنگ مردم» جمعه ها ساعت 21 شب با گویندگی شمسی فضل اللهی و محمد محسن رفیعی و تهیه کنندگی زهرا فقیه میرزایی پخش می شود.

جهت ترویج فرهنگ خادمی و جذب خدام افتخاری برای مساجد ویژه برنامه مساجد از روز پنج شنبه 28 اردیبهشت تا 18 خردادساعت 15:30 از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

همچنین برنامه «روز بیداری» با موضوع گرامیداشت و زنده نگهداشتن روز جهانی قدس و حمایت از جنبش های ضد استعماری جهان و مبارزه با صهیونیسم و انعکاس راهپیمایی با شکوه این روز جهانی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از ساعت 9:30 از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

نماز عید سعید فطر و پوشش مراسم آن در ویژه برنامه «قنوت شکر» از ساعت 6:35 از رادیو ایران پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها