با حضور دکتر دارابی، معاون امور استان‌های رسانه ملی امضا شد:

تفاهم‌نامه ساخت 2 مجموعه تلویزیونی و یک مستند از چهره‌های اصفهان

آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های ملی ساخت سریال 26 قسمتی زندگینامه شهید بهشتی، سریال 26 قسمتی زندگینامه آقا نورا... نجفی با محوریت اقتصاد مقاومتی و مستند 40 قسمتی چهل‌ستون با معرفی چهل چهره فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی استان اصفهان، با حضور دکتر دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی و با همکاری و مشارکت استانداری و صداوسیمای اصفهان در این مرکز برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۶۰
تفاهم‌نامه ساخت 2 مجموعه تلویزیونی و یک مستند از چهره‌های اصفهان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور استانها، دارابی در این آیین با اشاره به اینکه تولید این آثار فرصتی مناسب برای معرفی چهرههای تاثیرگذار در تاریخ کشور است، گفت: تمرکز اصلی ما در تولیدات، استفاده از نیروهای بومی در تراز ملی و جهانی است. استان اصفهان دارای چهرههای فاخر و ارزشمندی است که از این میان، 40 چهره در مستند چهلستون معرفی میشوند و این یک میراث ماندگار است.

وی امسال را از نظر چهلمین سال انقلاب اسلامی، خاص برشمرد و تصریح کرد: معرفی مفاخر کشور از اولویتهای رسانهای است و باید بدرستی به نسل جوان معرفی شود. این حق نسل جوان است که مفاخر خود را بخوبی بشناسد و این معرفی باید منطبق با شرایط روز باشد.

دکتر دارابی با بیان اینکه شهید بهشتی در اوایل انقلاب نقش برجستهای در تثبیت نظام داشت، خاطرنشان کرد: امروز اندیشه تقریب مذاهب بشدت مورد توجه است و شهید بهشتی در دوران اقامتش در آلمان بخوبی این اندیشه را جاری کرده بود.

دارابی همچنین حمایت از دولت را وظیفه رسانه ملی دانست و ادامه داد: در استانها هم شبکههای استانی از نمایندگان دولت حمایت میکنند و باید بدانیم که سیاهنمایی و تخریب، هرگز جایگاهی در رسانه ملی ندارد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان هم در این مراسم با اشاره به اینکه اصفهان شهر اندیشه و هنر و مجاهدت است، گفت: با عزم معاونت امور استانها و استانداری اصفهان، کار ساخت سریال زندگینامه شهید بهشتی، سریال زندگینامه آقا نورا... نجفی با محوریت اقتصاد مقاومتی و مستند چهلستون با معرفی چهرههای فرهنگی، هنری و اجتماعی استان اصفهان آغاز خواهد شد.

دکتر مسعود احمدی افزادی تصریح کرد: سریال شهید بهشتی در26 قسمت، سریال آقا نورا... نجفی در 26 قسمت و مستند چهلستون در چهل قسمت تولید میشود.

معاون امور استانهای رسانه ملی همچنین با آیتا... طباطبایی، نماینده ولی فقیه اصفهان دیدار و گفتوگو کرد. در این دیدار آیتا... طباطبایی به ظرفیتهای استان در حوزههای مختلف اشاره کرد و گفت: نیاز است با توجه به این ظرفیتها، اخبار استان بیش از پیش در رسانه ملی انعکاس داده شود.

دارابی نیز با اشاره به عملکرد مناسب مرکز اصفهان در همه بخشهای تولید، صدا و خبر گفت: با توجه به جایگاه استان باید بیش از پیش از این توانمندیها، انعکاس رسانهای داشته باشیم.

دیدار با آیتا... مظاهری از دیگر برنامههای دارابی در سفر به اصفهان بود. در این دیدار آیتا... مظاهری که از مراجع تقلید است، گفت: رسانه ملی باید مانع از اختلاف بین مردم شود و وحدت را در جامعه تقویت کند.

وی از مسئولان خواست امیدبخشی را در جامعه تقویت کنند و افزود: باید با اقدامات مناسب، شادابی و امید در جامعه افزایش یابد. وی وجود وحدت در جامعه را سبب پیروزی اسلام در مقابل کفر دانست و عنوان کرد: صدا و سیما باید با تولیدات خوب، تبلیغات سوء دشمن را نابود کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها