رئیس رسانه ملی در آیین افتتاح بیش از 200طرح فنی در رشت:

رسانه ملی مدافع حریم فرهنگ، تمدن و هویت ملت ایران است

دکتر علی عسکری با اشاره به نقش ویژه سازمان صدا و سیما در هدایت فرهنگی جامعه گفت: رسانه ملی باید مردمی، مهربان و فعال افکار عمومی را هدایت کند و شور و نشاط را برای جامعه به ارمغان آورد که این کاری بس سترگ و مسئولیتی سنگین است.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۳۳
رسانه ملی باید مردمی، مهربان و فعال افکار عمومی را هدایت کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صداوسیما،رئیس رسانه ملی که در اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم سخن می گفت افزود:ما در کنار هم باید فعال و موثر تلاش کنیم و خلاقیت به خرج دهیم تا مفاهیم عالیه خود را به همه جا برسانیم.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در مقابل هجمه رسانه ای نظام سلطه مسئولیت سنگینی بر دوش رسانه ملی است ، خطاب به هنرمندان، نویسندگان و کارگردانان حاضر گفت: شما هستید که می توانید سرمایه اجتماعی ملت را افزایش دهید و روحیه امید و اعتماد را در جامعه نشر دهید و دعوت به خوبی ها و فضایل اخلاقی را پر رنگ کنید.

وی تاکید کرد اگرچه هجمه وسیعی به ملت ایران در حوزه فرهنگ وجود دارد اما ملت ما ملتی بزرگ، برتر و متمدن با سابقه ای دیرین است و اگر هنرمندان ما خلاقیت های خود را به کار گیرند می توانیم علاوه بر مقابله فرهنگی ، غلبه و نفوذ فرهنگی خود را گسترش دهیم .

رئیس رسانه ملی با تاکید بر ضرورت ساخت و تولید آثار فاخر و ارزشمند گفت:اگر در آثارمان روح امید و اعتماد را در جامعه تقویت کنیم قطعا بسیاری از مشکلات کم رنگ خواهد شد و با قدرت بیشتری حرکت خواهیم کرد.

دکتر علی عسکری با قدردانی از برگزار کنندگان، هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره گفت: رسانه ملی جایگاه برترین هاست و همه افرادی که در این رسانه برای ارتقاء فرهنگ کشور تلاش می کننداز بهترین های جامعه هستند. و این مراسم تجلیل از برترین های بهترین هاست وی سیمای رسانه ملی را قله اثرگذاری این رسانه توصیف کرد و گفت: سیما ، خط الراس تلاش های رسانه ملی است و نقشی کلیدی دارد و وجود مخاطبان گسترده تلویزیون اهمیت کار در این بخش را نشان می دهد.

دکتر علی عسکری با بیان ویژگی های یک اثر خوب تلویزیونی تصریح کرد: اولین ویژگی یک اثر خوب تلویزیونی هدف گذاری و جهت گیری مناسب آن است که باید سمت و سویش مفید باشد. دومین ویژگی برخورداری از پشتیبانی مطالعاتی و تحقیقاتی کافی است و سومین آن وجود عنصر زیبایی شناسی و جاذبه است.

رئیس رسانه ملی تاکید کرد: این مثلث طلایی باید در همه کارها حفظ شود و برنامه سازان باید در حفظ و تقویت این مثلث بکوشند.

رئیس رسانه ملی در پایان از وضع سریال سازی در رسانه ملی ابراز رضایت کرد و گفت : امیدواریم دو سریال بزرگ و فاخر " حضرت موسی" و " سلمان فارسی" نیز هرچه زودتر به چرخه تولید برسند تا بتوانیم این مجموعه های فاخر و بزرگ را علاوه بر عرصه داخلی در عرصه بین المللی هم معرفی کنیم.

رئیس سازمان صداوسیما تولید مجموعه های تلویزیونی در دو سال گذشته را موفقیت آمیز توصیف و تصریح کرد: بعد از یک دوره افول مجموعه های تلویزیونی با تلاش های صورت گرفته و برنامه ریزی انجام شده مجموعه های خوبی تولید شده است و هم اکنون برخی از آن ها را روی آنتن می بینیم.

دکتر علی عسکری افزود: امیدواریم روند مجموعه های تلویزیونی در نوروز امسال رونقی دیگر داشته باشد و نقطه اوج آن را شاهد باشیم.

رئیس رسانه ملی در این مراسم در سخنانی با تبریک ایام میلاد با سعادت حضرت زهرا(س)، حضرت امام خمینی(ره) و روز زن و مادر، یاد شهدای رسانه ملی و مدافعان حرم را گرامی داشت و شهادت شهید " یزن کهیل" تصویربردار شبکه العالم که به تازگس در حلب به شهادت رسیده است را به خانواده و همکاران وی در رسانه ملی تبریک و تسلیت گفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها