از سوی معاون صدای رسانه ملی

برنامه های رادیو در نوروز 97 تشریح شد

رادیو بهاران برای دومین سال متوالی برای پوشش رویدادهای سفرهای راهیان نور و گزارش‌های بهاری راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۱۳۶
آغاز به‌کار رادیو بهاران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در مراسمی در استودیوی 29 ساختمان شهدای رادیو، رادیو بهاران به مناسبت فرارسیدن نوروز و آغاز سفرهای راهیان نور، روی موج اف ام ردیف 5/95 مگاهرتز راهاندازی شد. حجتالاسلام والمسلمین سیدرمضان موسوی مقدم، قائم مقام رسانه ملی در این مراسم که با حضور دکتر شاهآبادی معاون صدا، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و جمعی از مدیران و کارکنان رادیو برگزار شد، گفت: بیان تاریخ برخی جنگهای صدر اسلام در قرآن مجید، سرمایه بزرگی است که در طول تاریخ باید از آن و درسهای آن بهره برد.

وی تأکید کرد: جنگ در راه خدا و در مسیر حق با مفاهیمی چون ایثار، جهاد، اخلاص و تقوا از آموزههای قرآن کریم است که اگر تحقق یابد پیروزی حتمی است.

قائم مقام رئیس سازمان با بیان این که از این سرمایه عظیم که قرآن از آن یاد کرده در هشت سال دفاع مقدس بهره برداری شد، گفت: شهادت، دفاع از دین، ملت و تمامیت ارضی کشور عناصر مقدسی است که این سرمایه به ما آموخت.

وی با بیان تاریخ سرزمین ایران و جنگهایی که تاکنون منجر به جداشدن بخشهایی از این سرزمین شده است، گفت: عمدتا در 200 سال گذشته بخش عمده سرزمینهای ایران به دلیل
بی کفایتی حاکمان واگذار شده است درحالی که در هشت سال دفاع مقدسی در جنگ نابرابر ایران با تمام دنیا حتی یک وجب از خاک ایران به دشمن واگذار نشد.

حجتالاسلام موسوی مقدم این پیروزی را مرهون عقبه اعتقادی مردم ایران دانست و گفت: براساس آموزههای قرآنی، دفاع از تمامیت ارضی به عنوان سرمایه یک کشور اسلامی بر هر مسلمانی واجب است و این باور با پشتوانه سرمایه توحیدی، ما را در دفاع مقدس پیروز کرد.

فصل جدیدی از فعالیتهای رسانه

معاون صدای رسانه ملی با بیان این که یک بار دیگر رادیو بهاران در صدای جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار میکند، تصریح کرد: امروز فصل جدیدی از فعالیتهای رسانهای معاونت صدا در حالی آغاز میشود که قرار است در رادیو بهاران، به پوشش رخدادهای بزرگی مثل حرکت عظیم و فرهنگی راهیان نور بپردازیم.

معاون صدا در ادامه از اندیشه امام راحل(ره) در دوران دفاع مقدس به عنوان اندیشهای بزرگ و ماندگار یاد کرد و افزود: در دنیای کنونی که دشمنان انقلاب اسلامی ایران با تمام توان سعی در مخدوش کردن، تحریف و شبهه افکنی در فضای رفتاری جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس دارند، باید به دنبال فضای شکوفایی این اندیشهها باشیم.

دکتر شاهآبادی در ادامه با بیان این که افرادی نیز تلاش کردند فرهنگ دفاع مقدس را زنده نگه دارندشته و به نسل بعد منتقل کنند، خاطرنشان کرد: این افراد همه سرمایه وجود خود را در اندیشه امام راحل(ره) دیدند که روحیه استکبارستیزی داشتند؛ بنابراین میتوان گفت دفاع مقدس محصول یک عقبه فکری به نام استکبارستیزی است که در بازه زمانی محدود نمیگنجد و در هر زمان مدل آن فرق میکند. این اندیشه از امام راحل(ره) برای ما به یادگار مانده است که باید بدانیم در هر مقطع زمانی چه چیزی، چه موضوعی و چه مصادیقی میتواند برای کشور تهدید باشد که همانا راهکار مبارزه با تهدید، به صحنه آوردن و به میدان آوردن مردم است. در بخشی از مراسم از رضا اسماعیلی، شاعر معاصر قدردانی شد. اسماعیلی از شاعرانی است که آثار بسیاری در زمینههای انقلاب، دفاع مقدس، شهادت، ایثار و ارزشهای دینی سروده است.

رادیو بهاران با بخشها و برنامههای متفاوت تلاش دارد ایام نوروز 97 را با برنامههای متنوع، ارائه اطلاعات مورد نیاز در سفر و ویژه برنامههای مناسبتی همراه مخاطبان باشد. انعکاس اخبار و اطلاعات مربوط به سفر کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس با هدف حفظ و پاسداری از ارزشهای فرهنگی و معنوی این رویداد فرهنگی از اهداف اصلی راه اندازی این رادیوست. رادیو بهاران علاوه بر دریافت روی موج اف ام ردیف95/5، در اهواز روی موج FMردیفهای 99/5 و 99/2 و در آبادان و خرمشهر روی موج FM ردیف 8/93 قابل دریافت است. پخش رادیو بهاران تا پانزدهم فروردین به صورت 24 ساعته ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها