نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کردند؛

تلویزیون، مرجع مهم رسانه‌ای مردم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی عملکرد رسانه ملی را در انعکاس راهپیمایی 22 بهمن ستودند.
کد خبر: ۱۱۲۳۶۱۹
تلویزیون، مرجع مهم رسانه‌ای مردم

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، تعدادی از نمایندگان خانه ملت درباره چگونگی پوشش حماسه 22 بهمن تماشایی در صداوسیما سخن گفتند.

محمدحسین حسینزاده بحرینی، نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه صداوسیما با پخش برنامههایی نظیر «بدون تعارف» یا یکسری مستندهای تاریخی و بسیار اثرگذار برای ایجاد اتحاد و انسجام در بین مردم و رقم زدن حضور میلیونی در راهپیمایی 22 بهمن تلاش وافری کرد، گفت: معتقدم صداوسیما نمره بالایی در این زمینه دریافت کرد، چراکه رسانه ملی، یک رسانه رسمی است و باید اخبار و سخنرانیهایی را در این زمینه منتشر میکرد و اگر این کار را نمیکرد، چهبسا فعالیتهای صداوسیما توسط رسانههای رقیب، خنثی میشد.

شهروز برزگر کلشانی، نماینده سلماس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رسانه ملی در دو ماه گذشته وظیفه خودش را بخوبی انجام داده است، گفت: در سکوت رسانههای غربی که چشم دیدن حضور مردم در صحنه را ندارند و کوچکترین حرکت اغتشاشگران را بهصورت وسیع گسترش میدهند، اینجا نقش رسانه ملی بارزتر و وظیفه آن، سنگینتر میشود. بر همین اساس، سکوت رسانههای غربی و معاند در برابر نشان دادن تصاویر حضور میلیونی مردم در روزهایی چون 9 دی و مراسم ملی و مذهبی مانند 22 بهمن، نشاندهنده موفقیت رسانه ملی در کشورمان است.

سهیلا جلودارزاده، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به تلاشها و توفیقات رسانه ملی برای ایجاد اتحاد و انسجام در بین مردم اظهار کرد: صداوسیما در جهت حفظ آرمانهای انقلاب و به وحدت رساندن مردم تلاش کرد و انشاءا... همیشه همین کار را انجام دهد.

فاطمه سعیدی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با مثبت ارزیابی کردن تلاش سازمان صدا و سیما از حوادث دیماه تا 22 بهمن و تقدیر از رسانه ملی افزود: البته برخی از مردم و نمایندگان نقدهایی به عملکرد صدا و سیما دارند که به نظرم جدا از درست بودن یا نبودن این نقدها خوب است رسانه ملی برای بهبود کیفیت کاری خود به آنها توجه کند.

فریده اولاد قباد، نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ضمن تقدیر و تشکر از رسانه ملی بابت پوشش سراسری حضور پررنگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن و همچنین ایجاد همبستگی و اتحاد در بین آحاد مردم گفت: امیدوارم این وحدت و همبستگی برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران، همچنان مستدام باشد.

حبیبا... دهمرده، نماینده زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون عملکرد صداوسیما را از حوادث دیماه تا 22 بهمن قابل قبول ارزیابی کرد و نمره بالایی به آن داد و گفت: عملکرد صداوسیما از حوادث دیماه تا 22 بهمن، قابل قبول است و به آن نمره قبولی میدهم، البته معتقدم رسانه ملی برای به تصویر کشیدن این حضور تا نقطه مطلوب فاصله دارد که این طبیعی است.

زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مبارکه و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم بیان کرد: صداوسیما از زمان بروز حوادث دیماه تا 22 بهمن و ایجاد انسجام و همگرایی در بین مردم، توانست نقش خودش را بدرستی ایفا کند.

محسن کوهکنریزی، نماینده لنجان و عضو کمیسیون صنایع و معادن و تدوین آییننامه داخلی مجلس، با مثبت ارزیابی کردن عملکرد صداوسیما گفت: در بعد کلان، سیاست صداوسیما را برای افشای چهرههای پنهان و آشکار اغتشاشگران برای مردم، مثبت ارزیابی میکنم، چراکه در نتیجه سانسور کردن یا سکوت رسانه ملی در برابر این اتفاقات، شبکههای خارجی این بحرانها را با گزارشهای تصویری متنوع، منعکس میکنند و در نتیجه اعتماد مردم به صداوسیما کاهش پیدا میکند.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی، نماینده کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بهصورت کلی، صداوسیما رسانهای است که مظلوم واقع شده است و تک و تنها در برابر هجمه عظیمی از رسانههای خارج از کشور قرار دارد، گفت: کاملا مشهود است که صداوسیما باید یک تنه در برابر هجمه عظیمی از تهاجم شبکههای رادیویی و تلویزیونی و شبکههای اجتماعی، ایستادگی و مقاومت کند و این کار بسیار سختی است و فکر میکنم تا حد زیادی در این مسیر موفق بوده است و باید شرایطی فراهم شود که صداوسیما ارتقا پیدا کند.

مجتبی ذوالنوری، نماینده قم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه از فشارهایی که به صداوسیما وارد میشود خبر دارم و دولت، بودجه سازمان را ابزاری برای فشار بر رسانه ملی قرار داده و آن را ماهانه پرداخت میکند، عنوان کرد: در هر شبکهای اگر نقدی به دولت از صداوسیما پخش شود، دولت گلوی رسانه ملی را فشار میدهد. رئیسجمهور مدام شعارهای حمایتگرایانه و تحمل نقد میدهد، ولی از سوی دیگر حلقوم صداوسیما را فشار میدهد و محدودیتهای جدی هم برای رسانه ملی به وجود آورده است، اما با وجود این شجاعانه در مسیر درست حرکت کرده و میکند و این جای تقدیر دارد.

کاظم دلخوش، نماینده صومعهسرا و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حوادث دیماه، نقش صداوسیما را در ایجاد همگرایی بین مردم مثبت برشمرد و افزود: عملکرد این دستگاه هوشمندانه بود و تا حدود زیادی توانست آنچه را که دلیل این رخدادها بود به شکل واقعی به مسئولان کشور نشان دهد.

سیدفرید موسوی، نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس با تقدیر از عملکرد صداوسیما در نمایش حضور میلیونی ملت ایران از عملکرد این رسانه تقدیر کرد و آن را نشانه اتحاد، همبستگی و اقتدار ملت در دفاع از آرمانهای امام راحل، ارزشهای انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب دانست.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر و میمه عنوان کرد: تلویزیون هر زمان که مانند راهپیمایی 22 بهمن با اراده و هدف، پا به صحنه میگذارد بخوبی از عهده وظایف خود برمیآید و همچنان یکی از فراگیرترین و پرمخاطبترین رسانههای کشور قلمداد میشود و نقش ویژهای در ایجاد همدلی بین مردم دارد.

جبار کوچکینژاد، نماینده رشت و نایبرئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: حضور پررنگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن، بیانگر عمق وظیفهشناسی و احساس مسئولیت ملت و پاسخی روشن به همه اقدامات دشمنان انقلاب است و این اقدام وظیفه مسئولان را در برابر خواست مردم و رفع نگرانیهای معیشتی و اقتصادی مردم چند برابر میکند.

سیدحمایت میرزاده، نماینده گرمی و مغان و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ابراز رضایت از فعالیتهای صداوسیما، ارزیابی از نقش رسانه ملی در ایجاد همدلی بین مردم و گروههای سیاسی را بسیار سخت دانست و گفت: تلویزیون تا این لحظه بخوبی توانسته در آیینهای رسمی نقش بیبدیل خود را ایفا کند و هنوز از رسانههای پرطرفدار کشور بهحساب میآید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها