معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما، در مراسم ششمین سالگرد تاسیس شبکه هیسپان تی‌وی، باورهای اسلامی را ارزش افزوده و مزیت نسبی شبکه‌های برون‌مرزی سازمان صداوسیما برشمرد.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۳۱
باورهای اسلامی ارزش افزوده شبکه‌های برون‌مرزی

به گزارش جامجم، ششمین سالگرد تاسیس شبکه هیسپان تیوی، روز گذشته با حضور دکتر پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما، دکتر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه، علی اجارهدار مدیر این شبکه، سفرای برخی کشورهای اسپانیولی زبان و برخی از کارکنان و برنامهسازان این شبکه برگزار شد.

هیسپان تیوی یکی از شبکههای برونمرزی سازمان صداوسیماست که تقریبا 800 میلیون نفر از جمعیت اسپانیولی زبان جهان را مخاطب قرار میدهد و از شش سال پیش کارش را آغاز کرده است.

دکتر پیمان جبلی در مراسم سالگرد تاسیس این شبکه ضمن تاکید بر ضرورت به روز بودن و استفاده از بهترین امکانات و تکنیکهای روز جهان، گفت: دشمنان کمر بستهاند تجربه گرانقدر انقلاب اسلامی ایران و نظام اسلامی ما را مخدوش کنند و البته تمام امکانات لازم از رگولاتوری ماهواره و اینترنت گرفته تا اداره شبکههای اجتماعی را در دست دارند؛ اما در تمام این سالها شبکههای برونمرزی سازمان صدا و سیما، از جمله هیسپانتیوی با تکیه بر باورهای مذهبی و سرمایه اسلامی توانستهاند در کنار غولهای رسانهای جهان به حیات و تاثیرگذاری خود ادامه دهند. معاون برونمرزی سازمان صدا و سیما با اشاره به این که افکار عمومی بسیاری از کشورهای جهان، اقتدار و شجاعت ایران برای ایستادگی در مقابل جریانهای قلدر بینالمللی را تحسین میکند، شبکه هیسپان تی وی را پنجرهای به سمت جمعیتی بزرگ اسپانیولی زبان جهان دانست و گفت: ما با بخشی از مردم جهان قرابتهای تاریخی داریم و دارای باورهای سیاسی مشترک درباره ایستادگی در برابر امپریالیسم و قدرتهای ظالم هستیم. دکتر جبلی به نفود شبکههای برون مرزی سازمان صداوسیما در حوزههای استراتژیک اشاره کرد و به تاسیس شبکههای هوسا تیوی برای مردم آفریقا و آیفیلم فارسی برای فارسیزبانان خارج از کشور خبر داد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه و نادر طالبزاده بهعنوان دو مهمان مراسم سالگرد تاسیس شبکه هیسپان تیوی در سخنان کوتاهی به این شبکه و ارزشها و تاثیراتش پرداختند.

سخنگوی وزارتخارجه با اشاره به جمعیت اسپانیولی زبانهای جهان، فعالیت این شبکه را بسیار ارزشمند دانست و بر حمایت از آن تاکید کرد. نادر طالبزاده نیز با اشاره به تاثیرات استراتژیک این شبکه، تصریح کرد: هیسپان تیوی و نیز دیگر شبکههای برون مرزی سازمان صدا و سیما باید بودجهای معادل بودجه نظامی داشته باشند. در زمانه وقوع جنگنرم، شبکههای برونمرزی باید تجهیز شوند، بهترین خبرنگاران و امکانات را در اختیار داشته باشند . غافل بودن از این امر یعنی نفهمیدن معنای انقلاب اسلامی ایران.

مدیر شبکه هیسپانتی وی نیز ضمن تبریک به همکارانش در این شبکه و قدردانی از زحمات آنها، به تلاش چندین باره دولتهای مستکبر برای قطع کردن صدای عدالتخواه این شبکه اشاره کرد. علی اجارهدار با اشاره به تلاشها و همکاریهای صورت گرفته در این شبکه طی یک سال گذشته و ناموفق بودن تهدیدها، سنگاندازی و تعرضها تاکید کرد: به گواه حدود ده میلیون بازدید روزانه از سایت و شبکههای اجتماعی هیسپان تی وی، این شبکه توانست جایگاه خود را بهعنوان رسانهای متفاوت و مرجع اخبار غرب آسیا و در بسیاری موارد مرجع حوادث آمریکای لاتین در میان رسانههای اسپانیولی زبان محکمتر کند.

آذر مهاجر

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها