نشست اعضای هیأت امنا و ادوار کمیسیون طرح و برنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این معاونت برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۶۷
مردم، سرمایه اصلی انقلاب هستند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور استانها، دکتر علی دارابی، دکتر حسامالدین آشنا مشاور رئیس جمهور، دکتر محمد حسن تبرائیان، مجید رجبی معمار، نصرتا... لطفی، سردار محمدرضا موحدی، پرویز کرمی، حجتالاسلام عباس اسکندری، دکتر سیداحمد حسینی، سردار علیرضا افشار، عباس فاطمی، حاجی سفیدی و دکتر مجید ملکی تبار از اعضای حاضر در این نشست بودند.

در این جلسه، دکتر علی دارابی رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه ملی با اشاره به گذشت 39 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: در 40 سالگی انقلاب اسلامی باید اندیشههای ناب امام خمینی(ره) را به عنوان محور وحدت در جامعه مورد بازخوانی عمیق قرار داد و ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، بینالمللی و فقهی ایشان را در کنار مبارزات فراگیر علیه استبداد داخلی و استکبار خارجی برای نسل جوان تبیین کرد.

معاون امور استانهای صداوسیما با بیان اینکه انقلاب اسلامی، موجب وحدت ملت ایران شد، خاطرنشان کرد: همین مساله نظام جمهوری اسلامی را بنیان نهاد. به عبارتی مردم، نقش اصلی را در پیروزی، تداوم و تثبیت نهضت داشتند و سرمایه اصلی انقلاب هستند.

وی ادامه داد: ستاد بزرگداشت چهلمین سالروز انقلاب اسلامی وظایف سنگینی به عهده دارد. از یک سو باید به تحلیل و چرایی و زمینههای پیدایش انقلاب بپردازد و از سوی دیگر فراز و فرودها و سیر تطور و تحکیم نظام اسلامی را مورد ارزیابی قرار دهد. همچنین لازم است دستاوردها، پیشرفتها و نیز چالشها و موانع پیش رو را بدرستی مورد واکاوی قرار دهد.

دارابی با اشاره به وظایف صدا و سیما در این زمینه عنوان کرد: رسانه ملی برنامهریزی و تمهیدات گستردهای به منظور بزرگداشت 40 سالگی انقلاب داشته ولی لازم است مجلس، قوه قضاییه، دولت، بخش خصوصی و مردم، نقش محوری در این زمینه ایفا کنند.

دکتر حسامالدین آشنا، مشاور رئیسجمهور و رئیس مرکز بررسیهای استراتژیک هم در این جلسه با اشاره به تحولات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی منطقه اظهار کرد: سند چشمانداز 1404 مدتهاست طراحی شده و به مرحله اجرا درآمده که لازم است حرکتی جدی در این زمینه صورت بگیرد، چرا که اگر این سند بدرستی مورد توجه و کار قرار بگیرد، شتاب خوبی را در حوزه پیشرفت شاهد خواهیم بود و امیدواری در سطح جامعه بیشتر میشود، ضمن اینکه برای نقد و بررسی عملکردمان هم ملاک خوبی در اختیار خواهیم داشت.

وی افزود: در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، باید نگاهی جدی به گذشته داشته باشیم چرا که انقلاب، نوعی انقطاع اساسی در تاریخ ایران به وجود آورد و آن را به قبل و بعد از این رویداد تقسیم کرد، ولی بعضی ساختارها در کشور تداوم یافته و خود را حفظ کرده‌‌اند هر چند افراد تغییر کردهاند.

نصرتا... لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم در این نشست اظهار کرد: اعضای شورای راهبردی و شورای هماهنگی و اجرایی و نیز کارگروههای ستاد بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب بزودی معرفی خواهند شد و جلسات آنها برگزار میشود.

وی افزود: برنامههای بزرگداشت 40 سالگی انقلاب از بهمن امسال آغاز میشود و تا دهه فجر و 22 بهمن سال 97 ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها