با اصغر سمسارزاده، بازیگر رادیو و تئاتر

60 سال است مردم را می‌خندانم !

گفت‌وگو با عباس محبی و شوکت حجت صداپیشه های پیشکسوت رادیو

روی موج صبح جمعه / «جان علی» چگونه جان گرفت

هموطنانمان سال‌هاست با برنامه‌های صبح جمعه که ساختاری شاد و مفرح دارد، جمعه‌های خود را سپری می‌کنند. برنامه جمعه ایرانی که جمعه‌صبح‌ها از ساعت 9 تا 11 از شبکه ایران (موج 90 اف ام) پخش می‌شود، هر هفته از 27 آذر 94 روی آنتن می‌رود. تهیه‌کنندگی و سردبیری این برنامه به عهده ساجد قدوسیان است. نسیم رفیعی و علیرضا جاویدنیا گوینده‌های آن هستند. موسیقی این مجموعه را مجتبی تیموری، حسن مصطفی‌پور و محمد تیموری، همزمان با ضبط برنامه می‌نوازند و صداپیشگان مشهوری همچون اصغر سمسارزاده، عباس محبی، شوکت حجت، عباس نباتی، محمدی صباغی، داوود منفرد، مرتضی تبریزی، حسین رفیعی، فرانک رفیعی، گلچهره زند، آرش راسخ، رادمان غروی، زهره کدخدازاده، سارا جعفری، علی زکریایی، افشین مقراضی، مهرداد امیررضایی و ستاره حسینی در آن ایفای نقش می‌کنند. صدابرداری این برنامه را مجید آینه برعهده دارد.
کد خبر: ۱۱۱۴۵۶۸
روی موج صبح جمعه / «جان علی» چگونه جان گرفت

به گزارش جام جم آنلاین، کاراکتر جانعلی را سالهاست که میشناسیم و بسیاری از ما سالهای متمادی است که از او خاطره داریم. عباس محبی صداپیشه این شخصیت است که جانعلی را با خود به رادیو جمعه آورده است. او همچنین در بخشهایی از این برنامه نیز نویسندگی میکند با اوگفت و .گوی کوتاهی داشتیم

در جنگ رادیو جمعه چه فعالیتهایی دارید؟

من در زمینه نویسندگی هم نمایش و هم اشعار طنز با این برنامه همکاری دارم. همچنین تیپهای مختلفی را هم اجرا میکنم که یکی از آنها شخصیت جانعلی است.

به نظر شما اینکه نویسنده، مجری نوشتههای خودش باشد، چه تاثیری بر ارائه نقش دارد؟

طبیعتا اگر نویسنده موقع نوشتن، بازیگر را بشناسد، میتواند نقش را مناسب شخصیت کاراکتر از آب درآورد و خب وقتی مولف خودش بازیگر باشد، براحتی میتواند نقش را به اجرا درآورده و در مواقع لزوم، قسمتهایی را بهصورت بداهه به نقش اضافه یا حتی از آن کم کند که در این صورت، نمایشها برای خود ما و شنوندگان دلچسبتر خواهد بود.

از نقشهای دیگرتان در رادیو جمعه بگویید.

من در اینجا نقش آقا ماشاءالله و داییجان را داشتم. اخیرا تیپ جدیدی را هم با عنوان کدخدا ارائه دادم. جانعلی هم که از 16 سالگی همراه من است.

با شادکردن مردم سروکار داریم

شوکت حجت از دوبلورها و گویندههای قدیمی رادیو و تلویزیون است که صدای او را در نقشهای کودکانه بسیاری از جمله سکارو در میتیکومان، پنی در کارآگاه گجت، ایکیوسان، فیلیکس در قصههای جزیره و بسیاری دیگر شنیده و بهنوعی با آنها زندگی کردهایم.

شوکت حجت هم با ما درباره رادیو جمعه .صحبت کرده است

از آخرین فعالیتهایتان برایمان بگویید.

فعالیت تخصصی من دوبله است و الان نزدیک به 25 سال است که مدیردوبلاژ هستم و به صورت تخصصی انیمیشن کار میکنم و در کنار آن روزهای یکشنبه برای ضبط برنامه رادیو جمعه میآیم.

در رادیو جمعه چه کاراکترهایی دارید؟

اینجا به جای پسرشیطانی به نام سرسام صحبت میکنم. نقش خانم منقاشیان (که خانمی عصبی و همسرآقای منقاشیان است) و دو سه کاراکتر ثابت دیگر را هم دارم.

به نظر شما اساسا وجود برنامههای طنز چه ضرورتی دارد؟

کلا حسن برنامههای طنز این است که علاوه بر شاد کردن مردم به نوعی با طنازی، حرف مردم را به گوش مسئولان میرساند و به نوعی دردی را از دوش مردم برمیدارد و من از این لحاظ خوشحالم که قسمتی از زندگی من این است که با شاد کردن مردم سرو کار دارم و همانطور که همیشه گفتهام، آرزو دارم روزی به صلح جهانی برسیم.

گفت و گو با دیگر عوامل و دست اندرکاران برنامه پرمخاطب جُنگ رادیو جمعه را می توانید در ضمیمه قاب .کوچک روزنامه جام جم بخوانید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها