آیا جشنواره فارابی باعث رشد و بالندگی علوم انسانی شده است؟ سوالی است که در برنامه امشب «زاویه» به آن پاسخ داده می شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۰۰۲
جشنواره فارابی در «زاویه» شبکه چهار

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، مجله علوم انسانی «زاویه» با اجرای عبدالله صلواتی امشب (27 دی) با حضور سه کارشناس به بررسی جشنواره فارابی و تاثیر آن بر رشد علوم انسانی اختصاص یافته است.

دکتر علی اکبر علیخانی، دکتر حسین سراج زاده و دکتر حسین میرزایی سه کارشناسی هستند که دراین باره به گفتگو و مناظره می پردازند.

نهمین جشنواره فارابی در قلمروی علوم انسانی، امسال برگزار شد و از 42 نفر در رشته‌های مختلفی مانند تاریخ و جغرافیا، حقوق، زبان و ادبیات فارسی، علوم سیاسی، فقه و اصول، علوم قرآنی، هنر، انقلاب اسلامی، علوم اجتماعی، روانشناسی، و اخلاق و ادیان تقدیر شد.

اکنون پرسش این است که آیا این جشنواره طی یک دهه فعالیت، خاستگاهِ جنبش و جریانی در تقویت علوم انسانی در جامعه و حل مسائل کشور شده است؟

در زاویۀ این هفته خواهیم دید که جشنواره فارابی چه گره‌هایی را باز کرده و چه گشایش‌هایی در حیات علمی و اجتماعی ما پدید آورده است.

آیا اهالی علوم انسانی اهمیت انسان و حساسیت سرمایه اجتماعی را برای سیاست مداران ما به صورت دغدغه و دلشوره درآوردند؟ آیا جشنواره فارابی توانسته موجبات حضور فعال اهالی علوم انسانی در عرصۀ کمک‌های علمی به مدیریت‌ کشور را فراهم کند؟ آیا اهالی علوم انسانی ما دلشوره سلامت و حراست فرهنگی جامعه را دارند تا از سانچی ها و پلاسکوها و معدن یورت ها بکاهند یا راه تکرارشان را ببندند؟

«زاویه» به تهیه کنندگی حسین مروی تنها برنامه تخصصی تلویزیون در حوزه علوم انسانی است که به صورت مناظره‌ برگزار می‌شود و توانسته با ارائه مناظره های جذاب مباحث علوم انسانی و تضارب آرا، تعاملی چندسویه ایجاد کند.

«زاویه» کاری است از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما که به صورت هفتگی چهارشنبه ها ساعت 20:30از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت 14:30 بازپخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها