مدیرکل صداوسیمای استان خوزستان مطرح کرد

«زیباشهر» از خوزستان تا تمام ایران

چند شبی هست که مجموعه تلویزیونی تازه‌ای با عنوان «زیباشهر» مهمان نگاه مخاطبان شبکه یک سیما شده و به شب‌های سرد، اما بی باران مخاطبان رنگ و گرمایی تازه بخشیده است.
کد خبر: ۱۱۰۰۰۶۶
«زیباشهر» از خوزستان تا تمام ایران
اتفاق ویژه این مجموعه تلویزیونی، ساختار بومی و استانی آن است؛ مجموعه‌ای ساخته شده توسط صداوسیمای استان خوزستان که به لحاظ کیفیت و ساختار به مجموعه‌های ملی و سراسری نزدیک است و پخش آن از شبکه یک سیما، امتیازی ویژه برای این مرکز محسوب می‌شود. مجموعه تلویزیونی زیباشهر که در 18 قسمت 40 دقیقه‌ای تولید شده، هر شب ساعت 22 و 15 دقیقه روی آنتن می‌رود و روایتگر داستان دختری است که پدرش یک کارگاه خیاطی دارد، مادرش فوت کرده و خودش یک مزون لباس عروس را مدیریت می‌کند. این دختر درصدد است تا از همه موانع و مخالفت‌ها عبور کرده و برای پدرش، یک همسر انتخاب کند. مسلم رحیمی، مدیرکل صداوسیمای استان خوزستان از دلایل و چگونگی ساخت این مجموعه تلویزیونی می‌گوید.

پخش مجموعه استانی زیباشهر از شبکه سراسری یک سیما، اتفاقی تازه و ویژه برای مرکز شما محسوب می‌شود. این سریال چگونه و با چه هدفی ساخته شد و به آنتن شبکه یک رسید؟

با توجه به ظرفیت‌های خوب استان خوزستان و اهمیتی که این استان به لحاظ اقتصادی و بافت قومیتی دارد، به ساخت این سریال اقدام کردیم. زیباشهر داستانی اجتماعی دارد و اتفاقات مختلف امروز جامعه چون فضای مجازی، مزاحمت‌های اینترنتی، مهاجرت به خارج از کشور، دفاع مقدس، اشتغال و ازدواج جوانان در داستان آن گنجانده شده است.

آیا از ابتدا درپی پخش سراسری‌اش بودید؟

ما از ابتدا این سریال را با اتکا به توان استانی خودمان ساختیم، اما نگاهمان این بود که بتوانیم از شبکه‌های سراسری هم آن را روی آنتن بفرستیم و بابت این همکاری از مدیر شبکه یک و مسئول تامین و پخش آن و نیز معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما، دکتر دارابی که مشوقمان بودند، تشکر می‌کنم. امیدواریم مخاطبان با در نظر گرفتن بضاعتی که در ساخت سریال داشتیم، نظر صادقانه‌شان را ارائه کنند تا بتوانیم از این نقاط قوت و ضعف برای ساخت بهتر مجموعه‌های بعدی‌مان استفاده کنیم.

ترکیب بازیگران این مجموعه تلویزیونی به چه صورت است؟ چون آن‌طور که در سریال می‌بینیم، از بازیگران شناخته شده هم در کنار بازیگران بومی و استانی بهره جسته‌اید.

بله، در این مجموعه بازیگران ملی و استانی کنار هم چیده شده‌اند. در واقع تلاش کرده‌ایم از حضور چهره‌های شناخته شده‌ای، چون جعفر دهقان و صدرالدین حجازی استفاده کنیم. هدفمان این بود که نوعی تبادل تجربه صورت بگیرد و محمد بزرگ‌مهر، عطیه غبیشاوی، زهرا نادری‌فر، شیدا اصلانی، علی‌اصغر حیدری، سلیمه رنگزن، حامد نوری منافی، رامتین خداپناهی، کریم قربانی، علی طالب‌لو و مالک سراج از دیگر بازیگران کار هستند. ضمنا تیتراژ پایانی را هم علیرضا شهاب با شعری از طهمورث پورمحمد خوانده است.

در انتخاب موضوع سریال و نگارش فیلمنامه به نیازها و ظرفیت‌های بومی استان و معرفی‌شان برای مخاطبان سراسر کشور چقدر توجه شده است؟

قصه ما اجتماعی است و سعی کرده‌ایم خیلی وارد موضوعات بومی نشویم. البته لوکیشن‌های مختلفی را که در مجموعه می‌بینیم، به نوعی به منزله معرفی ظرفیت‌های گردشگری اهواز محسوب می‌شود. به عنوان مثال پل‌های کارون، میادین اهواز و دیگر تصاویر زیبای این شهر که در سریال دیده می‌شود.

صبا داریان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها