با شدت گرفتن حضور فیلمسازان صاحب نام سینما در تلویزیون، حالا نوبت به آگنی یژکا هولاند، هنرمند سرشناس و مولف لهستانی رسیده که بخت خود را در زمینه مجموعه‌سازی آزمایش کند.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۱۳
«آگنی‌یژکا هولاند» در تور تلویزیون

نتفلیکس که این روزها سروصدای بسیار زیادی در هر دو دنیای سینما و تلویزیون به راه انداخته، خبر از این می‌دهد که هولاند را کاملا در تور ماهیگیری خود انداخته است! مجموعه‌ای که این هنرمند 68 ساله برای نتفلیکس کارگردانی می‌کند، اولین اثر لهستانی زبان او برای قاب کوچک به حساب می‌آید. هنوز نامی برای این مجموعه انتخاب نشده است، اما تا این جای کار مشخص شده که در هشت اپیزود تولید خواهد شد و فضایی تاریخی دارد. فیلمنامه این درام تاریخی توسط خود فیلمساز و دختر جوانش کاسیا آدامیک نوشته شده است. کل صحنه‌های آن هم در لوکیشن‌های مختلف کشور لهستان فیلمبرداری خواهد شد. خط اصلی داستان مجموعه در دوران جنگ سرد اتفاق می‌افتد، زمانی که دو بلوک قدرتمند سرمایه‌داری و سوسیالیسم به رهبری آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی، دنیا را بین خود تقسیم کرده بودند.

با آن‌که هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری این درام بدون نام تعیین نشده، سال 2018 به عنوان زمان پخش جهانی آن اعلام شده است. این مساله حکایت از آن دارد که هولاند و همکارانش باید هر چه سریع‌تر کلید فیلمبرداری مجموعه را بزنند. گفته می‌شود نتفلیکس عمدا زمان پخش مجموعه را اعلام کرده تا کار تولید و فیلمبرداری آن سریعا آغاز شود. منتقدان سینمایی از هولاند به عنوان فیلمسازی یاد می‌کنند که بشدت در کارش وسواس دارد و هیچ کاری را با عجله و شتاب انجام نمی‌دهد. اما از قرار معلوم، تهیه‌کنندگان مجموعه از حرکت آهسته و لاک‌پشتی فیلمساز معتبر اروپا چندان راضی نیستند!

هولاند و دخترش فیلمنامه را براساس داستانی از جاشوا لانگ نوشته‌اند. فرانک مارشال که مدیر تولید بلاک باسترهای پرفروشی مثل «دنیای ژوراسیک» و «جیسون بورن» بوده، مدیریت تولید مجموعه هولاند را به‌عهده دارد. اهل فن می‌گویند به احتمال زیاد، این دو به‌دلیل دیدگاه‌های متفاوتی که دارند، در جریان تولید مجموعه با یکدیگر اختلافاتی پیدا خواهند کرد.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، با آن‌که جنگ سرد محور داستان مجموعه است، اما خود داستان در سال 2002 اتفاق می‌افتد! در داستان خیالی مجموعه، در این سال هنوز دیوار آهنین اردوگاه سوسیالیسم وجود دارد و دیوار برلین هم (که اواخر دهه 90 میلادی فروریخت) همچنان پابرجاست. انگار که در این تاریخ هیچ اتفاقی رخ نداده و بلوک سوسیالیسم هنوز در قید حیات است.

براین اساس، این مجموعه جوانی آرمانگرا را محور ماجراهای خود قرار می‌دهد. این جوان دانشجوی رشته حقوق، با قوانین حاکم بر کشور و پلیس کمونیست شهر ورشو درمی‌افتد. او که خواهان آزادی و عدالت است، دست یافتن به آن را در سقوط دولت چپگرای لهستان و اتحاد شوروی می‌بیند. تمام عوامل جلو و پشت دوربین تولید مجموعه، از بین هنرمندان لهستانی انتخاب شده‌اند. رسانه‌های داخلی از تولید این مجموعه در خاک لهستان، به عنوان فرصتی خوب برای صنعت سینما و تلویزیون کشور اسم می‌برند.

مهبد آستانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها