در گفت‌وگو با مدیر مرکز بسیج رسانه ملی مطرح شد:

تمرکز بر کیفی بودن ساخت آثار

مرکز بسیج سازمان صدا و سیما مدتی است پرکارتر از هر زمان دیگر شده و با دست پر، تولیدات مختلف فرهنگی، مذهبی، موسیقایی و مستندش را از شبکه‌های گوناگون تلویزیون روانه آنتن می‌کند. رونق گرفتن شیب آثار باکیفیت، از اقدامات ارزنده‌ای است که نگاه‌ها را به این مرکز معطوف کرده و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک قرار است شاهد تولیدات نمایشی و ورود این سازمان به امر سریال‌سازی هم باشیم.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۴۰
تمرکز بر کیفی بودن ساخت آثار

علی فروغی، مدیر مرکز بسیج سازمان صدا و سیما در گفت‌وگو با جام‌جم از فعالیت‌های تازه این سازمان می‌گوید.

درخصوص رویکردهای کنونی مرکز بسیج در ساخت تولیدات مستند و نمایشی بگویید. در ماه‌های گذشته شاهد پخش مستندهای باکیفیت و قابل تاملی از این مرکز بودیم. آثاری چون «قرارگاه بی‌قرار» و مستند «هویدا» که با کیفیت خوب ساختشان توانستند نگاه‌ها را به خود جلب کنند. این رویکرد چقدر در سازمانتان ادامه‌دار است؟

مرکز بسیج سازمان صدا و سیما امروز در حوزه‌های مختلف تولید، از آهنگ و نماآهنگ گرفته تا آثار کوتاه، مجموعه‌های مستند، نمایشی، انیمیشن، موشن‌گرافیک و کارهایی از این دست، دست به فعالیت زده و می‌کوشد موضوعاتی هم‌سو با موضوعات مورد نظر
مقام معظم رهبری و نیازهای روز جامعه را دستمایه ساخت آثارش قرار دهد. الحمدلله توانسته‌ایم کارهای فاخری را تولید کنیم. وجه تمایز ما همین نگاه و تمرکزمان بر هرچه کیفی‌تر بودن آثار است و تلاشمان این است سراغ ساخت آثاری برویم که تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده است. البته توجه می‌کنیم درگیر موازی‌کاری با دیگر تولیدات نشویم و در عین حال مخاطبانمان بتوانند کیفیت بالاتری را در آثار ساخته‌شده توسط ما شاهد باشند.

جایگاه امروز تولیدات مرکز بسیج چیست؟ استقبال مخاطبان و منتقدان از این آثار چگونه است و چقدر توانسته‌اند جلب رضایت کنند؟

به لطف خدا تولیدات امروز مرکز بسیج سازمان صدا و سیما، بر سر زبان‌ها افتاده‌ و مدام از آنها یاد می‌شود. از این جهت واقعا جای شکرگزاری دارد. ما داریم مسیرمان را بسرعت پیش می‌رویم و در صدد ساخت آثار بهتر هستیم.

در دوران کنونی تولید آثار داستانی و نمایشی چقدر مدنظرتان قرار دارد؟ تولید این آثار در چه مرحله‌ای است؟

از جمله کارهایی که در دست اقدام داریم، تولید آثار داستانی است که اگر به مرحله پخش برسد، مخاطبان می‌تواند سطح جدیدی از آثار نمایشی را شاهد باشد. فکر می‌کنم نمایش این آثار تراز جدیدی از تولیدات سازمان بسیج را نمایان کند.

در این خصوص با هنرمندان شاخص چقدر گفت‌وگو کردید؟ آیا قرار است این تولیدات با همکاری هنرمندان شناخته شده ساخته شود؟

بله، ولی باید اجازه بدهید این تولیدات را در فرصت ویژه خود رسانه‌ای کنیم. با این حال نوید می‌دهم که آثار شاخصی در حال تولید است.

در حوزه‌های دیگری که اشاره کردید، مانند انیمیشن وضع به چه صورت است؟

در این حوزه‌ها هم مشغول فعالیت هستیم و آثار مختلفی در دست ساخت ‌است. به‌عنوان مثال بحث‌هایی چون استاپ‌موشن و ماکت‌ویدئو را مدت‌ها بود که کمتر شاهد بودیم. الان تکنیک‌های روز دنیا در زمینه ساخت این آثار پیشرفت کرده و کارهای جدی در حال انجام است. الان داریم اقداماتی اساسی انجام می‌دهیم. این مسیر، مسیری ادامه‌دار و بدون پایان است.

در حوزه مستند و بویژه مستندهای شاخص چون هویدا که دیدیم اخیرا روی آنتن رفت، شاهد استفاده از تصاویر آرشیوی نادیده و قوی بودیم؛ تصاویری که تا پیش از این جایی به نمایش درنیامده بود. همکاری مراکز مختلف و سازمان‌های مربوط با شما به چه صورت است؟ از این همکاری‌ها راضی هستید؟

این همکاری بسیار عالی است. جا دارد از همکاری خوب آقای انبارلویی، مدیرکل مرکز آرشیو سازمان صدا و سیما تشکر کنم. استفاده از این تصاویر و آثار آرشیوی به تولیدات مستند جان می‌بخشد و بسیاری از توفیقاتی که در ساخت مستندهای تاریخی‌مان حاصل کرده‌ایم، مدیون همین کمک‌های آرشیوی بوده است.

«انتقام سخت» حاج قاسم

مرکز بسیج رسانه ملی با دستی پر به استقبال هفته بسیج آمده و برنامه‌های مختلفی را برای پخش تدارک دیده است. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به پوشش تجدید میثاق هزار نفر از بسیجیان طرح ولایت با آرمان‌های امام در مرقد امام (ره)، همایش مدرسه عشق در لانه جاسوسی و همایش انقلابیون جوان در دانشگاه تهران اشاره کرد. پوشش دیدار فرماندهان بسیج با مراجع تقلید در قم، همایش جهادگران علم و فناوری در دانشگاه امیرکبیر و همایش گفتمان مقاومت و استکبارستیزی از دیگر برنامه‌هایی است که بسیج سازمان صدا و سیما مسئولیت خبررسانی آنها را به عهده دارد.

تولید و پخش پنج قسمت جدید از برنامه تلویزیونی «57» در قالب فصل سوم این برنامه نیز از دیگر فعالیت‌های این سازمان است. 57 کاری از گروه برنامه‌های تلویزیونی مرکز بسیج رسانه ملی است که نادر طالب‌زاده اجرا و سردبیری‌اش را بر عهده دارد و با همکاری شبکه پنج سیما تولید و پخش می‌شود. در این برنامه شاهد گفت‌وگوهای صریح نادر طالب‌زاده با چهره‌های شاخص فرهنگی و اجتماعی متناسب با موضوع و مضمون برنامه هستیم.

بسیج رسانه ملی مجموعه‌ای از آیتم‌های تولیدی را هم برای پخش در اختیار برنامه‌های تلویزیونی شبکه‌های سیما قرار داده است. برنامه‌هایی همچون «فرمول یک»، «حالا خورشید»، «نگاه یک»، «با صبح»، «به خانه برمی‌گردیم»، «صبحی دیگر»، «تهران 20» و «همیشه خونه» این آیتم‌ها را پخش خواهند کرد. از دیگر آثار جدید بسیج رسانه، نماآهنگ «انتقام سخت» است که برگرفته از سخنان سردار حاج قاسم سلیمانی با موضوع حذف دائم داعش تولید شده است. موسیقی و تنظیم این اثر توسط امید رهبران و خوانندگی این نماآهنگ نیز توسط سینا دست‌خوش انجام شده است. همچنین نماآهنگ جدیدی از حامد زمانی به کارگردانی پویا بابایی تولید شده که در هفته بسیج پخش خواهد شد.

صبا داریان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها