قائم‌مقام رئیس رسانه ملی در بازدید از رادیو اربعین اعلام کرد: نزدیک به 300 رسانه بین‌المللی، راهپیمایی عظیم اربعین را پوشش می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۸۵
امام حسین (ع) با خون خودشان منشور اسلام حقیقی و ناب را امضا کردند

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم قائم‌مقام همراه با جعفری قائم‌مقام معاونت صدا و کوچک زاده مدیر رادیو اربعین،از رادیو اربعین بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین فعالیت‌های این شبکه پرمخاطب رادیویی قرار گرفت.

در این بازدید کوچک زاده مدیر رادیو اربعین گزارشی از نحوه فعالیت رادیو اربعین و پخش 24 ساعته این شبکه رادیویی برای مخاطبان داخلی و خارجی بیان کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم در بازدید که از رادیو اربعین به طور زنده پخش می شد به بیان اقدامات سازمان صداوسیما برای پوشش مراسم اربعین پرداخت و گفت: امسال رسانه ملی برای پوشش مراسم اربعین از حدود 4 ماه قبل مقدمات کار را فراهم و با ایجاد 4 قرارگاه رسانه‌ای در 4 نقطه مرزی مجموعه فعالیت‌های رسانه‌ای را ساماندهی کرد.

قائم‌مقام رئیس رسانه ملی با بیان اینکه در مراسم اربعین که بیش از دو میلیون زائر از یک کشوری به کشور دیگر می‌روند و نیازمند اطلاعات گوناگونی در همه حوزه‌ها از ثبت‌نام و گرفتن ویزا گرفته تا مسائل شخصی و رعایت قوانین و مقررات کشور عراق هستند، خاطرنشان کرد: بخش عمده مربوط به این کار با هماهنگی و همکاری ستاد مرکزی اربعین در همه شبکه‌های ملی، استانی و حتی شبکه‌های برون‌مرزی رسانه ملی انجام‌گرفته و اطلاعات بسیار خوب مورد نیاز زائرین از سوی کمیته‌های سیزده‌گانه ستاد مرکزی اربعین در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم در ادامه با اشاره به اهمیت مستندسازی درباره مراسم اربعین حسینی گفت: اربعین محتوای عمیق و پیام‌های فراوانی دارد و باید در این زمینه مستندسازی شود تا برای نسل‌های بعدی باقی بماند و رسانه ازاین‌جهت وظایف سنگینی بر عهده دارد.

قائم‌مقام رئیس رسانه ملی با بیان اینکه تمامی مراکز استان‌های رسانه ملی به همراه شبکه‌های ملی و برون‌مرزی با اعزام گروه‌های رسانه‌ای مشغول ثبت و ضبط محتوای مراسم اربعین هستند تصریح کرد: همچنین چند گروه برجسته تولیدکننده مستند هم به عراق اعزام‌شده‌اند تا مستندهای فاخری درباره اربعین تولید کنند تا زوایای محتوایی و معنوی و پیام‌های نهفته در این مراسم باشکوه و این کنگره عظیم ثبت و ضبط بشود و به‌تدریج در اختیار مردم قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم بابیان اینکه اگر همه دوربین‌ها و همه صداها بکار گرفته شود نمی‌توانند گوشه‌ای از مراسم اربعین را پوشش دهند گفت: در حال حاضر رسانه ملی در کنار نزدیک به 300 رسانه بین‌المللی، راهپیمایی عظیم اربعین را پوشش می‌دهد و دراین‌بین تلاش می‌کند آنچه واقعیت دارد را به مردم نشان دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم، با اشاره به بخش‌هایی از وصیت امام حسین(ع) مبنی بر اینکه «من به سمت کربلا نمی‌روم مگر برای اصلاح دین جدم» گفت: بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) تا سال 60 هجری و در جریان اتفاقاتی که رخ داد، از اسلام نامی جز در حدی که بیان شود باقی نمانده و محتوای اسلام توسط بنی‌امیه از بین رفته بود و سنت‌های حضرت رسول که بنیان و اساس اسلام محسوب می‌شد از بین رفته بود.

وی افزود: در این مقطع زمانی، نظام اسلامی به یک نظام سلطنتی موروثی تبدیل و اسلام از مسیر اصلی خود منحرف شده بود.

قائم‌مقام رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه اگر عاشورا نبود معلوم نبود که دین به چه مسیری کشیده می‌شد، تصریح کرد: امام حسین(ع) با خون خودشان منشور اسلام حقیقی و ناب را امضا کردند و با عاشورا بسیاری از حقایق اسلام رونمایی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم در ادامه به رسالت و وظایف سنگین حضرت زینب(س) بعدازظهر عاشورا اشاره کرد و گفت: از عصر عاشورا پیام‌رسانی حضرت زینب(س) آغاز شد و ایشان فلسفه این قیام تاریخی را تبین و ترویج کردند.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) در هر نقطه‌ای که فرصتی به وجود می‌آمد با سخنرانی‌های قراء و امام سجاد(ع) نیز با خطبه‌های کوبنده چه در مسجد اموی شام و چه در نقاط دیگر، چهره پلید دستگاه بنی‌امیه را آشکار و برای مردم مشخص کردند و واقعیت عاشورا برای مردم تبیین شد.

قائم‌مقام رئیس رسانه ملی بابیان اینکه به‌واسطه حرکت کاروان کربلا، عاشورا جهانی شد و استمرار پیدا کرد گفت: مردم نیز در طول تاریخ با پیروی از اهل‌بیت(ع) و علمای دین، به دلیل عشق و ارادت به امام حسین(ع) حرکت اربعین را ادامه دادند و این سنت حسنه را حفظ کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر در مراسم اربعین ارادتمندانی از 90 کشور دنیا حضور پیداکرده و این مراسم بزرگ را احیا می‌کنند تصریح کرد: راهپیمایی اربعین و حضور 25 میلیونی زائران، در دنیا بی‌نظیر است.

قائم‌مقام رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنانش که به‌صورت زنده از رادیو اربعین پخش می‌شد به شیطنت رسانه‌های غربی برای پوشش ندادن مراسم اربعین اشاره کرد و افزود: امروزه رسانه‌های غربی با سیاست گذاری‌های خاص، به‌راحتی از پوشش مراسم اربعین عبور می‌کنند و برخی از رسانه‌ها نیز به دنبال تحریف این واقعیت عینی و تاریخی که در معرض دید عموم قرار دارد اقدام می‌کنند و مایه تأسف رسانه‌های قرن بیستم است که از کنار این اجتماع عظیم مردمی به‌راحتی می گذرند و این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی بر اندام باطل لباس حق می‌پوشانند و با نشر اکاذیب، برای مردم و افکار عمومی برنامه تولید و از کنار این واقعیت مهم عبور می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها