همزمان با 13 آبان ـ سالروز تسخیر لانه جاسوسی ـ شبکه‌های سیما مستندهایی را در مورد این روز تاریخی روی آنتن بردند.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۷۴
صدای مرگ بر آمریکا در سیمای انقلاب

به گزارش روابط عمومی سیما، روز گذشته دوربین‌های شبکه یک سیما، از ساعت 10 صبح، مراسم 13 آبان را به صورت زنده از مقابل لانه جاسوسی پخش کردند. شبکه یک سیما علاوه بر پرداختن به این روز در برنامه‌های روتین خود، پخش مستندهایی متناسب در مورد دلایل تسخیر لانه جاسوسی را در دستور کار قرار داد.

در شبکه دو سیما، برنامه‌های «با ما بیا»، «نگی که نگفتی»، «عصر خانواده» و «با صبح» از گرامیداشت این روز با مخاطبان خود صحبت کردند. در این برنامه‌ها موضوع وحدت کلمه به عنوان رمز عبور از چالش‌ها و خصومت‌های استکبار جهانی طرح و در مورد آن با حضور کارشناسان مطالبی مطرح شد.

ویژه برنامه «اقیانوس آرام» برنامه دیگری بود که به مناسبت روز دانش‌آموز به بحث‌های مرتبط با این روز می‌پرداخت. نمایش راهپیمایی‌های 13 آبان در سراسر کشور اقدامی بود که برنامه «نمادو» به آن پرداخت.

در شبکه سه سیما، محوریت مباحث مورد طرح در دو برنامه «حالا خورشید» و «دو طرفه» به یوم‌الله 13 آبان اختصاص یافت. تامین برنامه شبکه چهار نیز با پخش سه مستند «تسخیر لانه جاسوسی»، «لانه عنکبوت» و «فریاد ماندگار» از واقعیات این حادثه تاریخی سخن گفت.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان، تحلیل سیاست‌های آمریکا در ایران و واکنش به تسخیر سفارتخانه از موضوعات مورد بحث در برنامه «تسخیر لانه جاسوسی» و نگاه مختصر به پیدایش انقلاب اسلامی، حوادث مختلف در 13 آبان، قیام امام حسین و تاثیر آن بر انقلاب ایران، تسخیر لانه جاسوسی و شهادت دانش‌آموزان در 13 آبان، نمونه‌ای از محتوای برنامه «فریاد ماندگار» بود که در شبکه چهار تولید و پخش شد. «لانه عنکبوت» به تهیه‌کنندگی سهراب فاضلیان در قالب مستند ترکیبی تولید و در آن با دکتر حسن شیخ الاسلام درباره رخدادهای 13 آبان 1358 گفت‌وگو شده بود. پرداختن به فیلم ضد ایرانی «آرگو» ساخته بن افلک، که در آن به شرح وقایع خروج شش نفر از کارمندان سابق سفارت آمریکا از ایران می‌پردازد از جمله بخش‌های جذاب این مستند تلویزیونی بود.

همزمان با سالگرد یوم‌الله 13 آبان، شبکه پنج سیما نیز با پخش مستند «57» به تاریخچه این حادثه پرداخت.

پخش برنامه‌های «رصد»، «روزنه»، «طلیعه»، «نوگلان قرآنی» و «فردوس» نیز در جدول پخش شبکه قرآن و معارف سیما گنجانده و در این برنامه‌ها موضوعات مربوط به این روز و تسخیر لانه جاسوسی و شهادت دانش‌آموزان مطرح شد.

شبکه افق با پخش مستند
«444 روز» به واکاوی جریان تسخیر لانه جاسوسی و حوادث پس از آن پرداخت. شبکه آموزش نیز با پخش برنامه‌های «صبحی دیگر» و «همیشه خونه» و با حضور مهمان‌هایی یاد این روز را گرامی داشت.

راهپیمایان 13 آبان در قاب شبکه‌های استانی و شما

همزمان با یوم‌الله 13 آبان و روز استکبارستیزی، شبکه‌های استانی صدا و سیما و شبکه سراسری شما نیز برنامه‌های مختلفی را در قالب گزارشی، تحلیلی و تفسیر و همچنین پوشش رسانه‌ای راهپیمایی روی آنتن بردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌ها، با وجود شرایط نامساعد جوی در برخی استان‌ها با استقرار واحدهای سیار تلویزیونی در مسیرهای اعلام شده، ویژه‌برنامه راهپیمایی و سخنرانی این روز را شبکه‌های استانی در سراسر کشور از ساعت 9 صبح تا پایان راهپیمایی به‌صورت زنده پخش کردند.

شبکه‌های استانی صدا و سیما با طراحی ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «انقلاب دوم» از ساعت 9 صبح علاوه بر پوشش کامل راهپیمایی بخش‌هایی نظیر گزارش، سرود‌های حماسی، ارتباط با خبرنگاران در شهرستان‌های مختلف، استفاده از کارشناسان صاحب‌نظر و... مخاطبانشان را در این روز حماسی همراهی کردند. شبکه‌های استانی صدا و سیما علاوه بر پخش این برنامه به تناوب تصاویر راهپیمایان 13 آبان را از طریق شبکه‌های شما، یک و خبر منعکس نمودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها