دکتر شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما به همراه دکتر سعید سرابی، دکتر محمدحسین ساعی از استادان دانشگاه و جمعی از دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته روزنامه‌نگاری این دانشگاه از روزنامه جام‌جم بازدید کردند.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۲۸
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صداوسیما و جام‌جم

در جریان این بازدید، تفاهم‌نامه همکاری روزنامه‌جام‌جم و دانشگاه صداوسیما به امضای دکتر مراد عنادی، مدیر مسئول روزنامه جام‌جم و دکتر شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما رسید.

به گزارش جام‌جم، دکتر عنادی طی بازدید استادان و دانشجویان در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره چگونگی چاپ همزمان روزنامه با تاکید بر این مساله که جام‌جم تنها روزنامه‌ای است که در شش استان چاپخانه دارد، توضیح داد: ما در تهران، همدان، اهواز، تبریز، اصفهان و ساری چاپخانه داریم، ضمن این‌که فروش جام‌جم در صدر دیگر روزنامه‌ها در استان‌هاست. وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان، رویکرد روزنامه را اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای ذکر کرد و گفت: رویکرد ما در این روزنامه به هیچ وجه یکطرفه نیست و تلاش می‌کنیم از همه ابعاد به اتفاقات نگاه همه‌جانبه داشته باشیم. به همین دلیل نگاه ما کارشناسی است و حتما در گزارش‌ها با نقد کارشناسی، نظرات موافق و مخالف در کنار هم قرار می‌گیرند. ضمن این‌که نگاه تخریبی و تند به هیچ رویدادی در کشور نداریم و این مساله حتی در تیترها هم رعایت می‌شود.

مدیر مسئول روزنامه جام‌جم درباره انتشار دیدگاه استادان دانشگاه در این روزنامه عنوان کرد: خوشبختانه ما هر روز دیدگاه استادان دانشگاه ازجمله اساتید دانشگاه صداوسیما را در روزنامه انعکاس می‌دهیم که مورد توجه مخاطبان هم قرار گرفته است. برای هر یک از استادان، ستون‌های ثابت تعریف کرده‌ایم و دیدگاه‌های آنها منتشر می‌شود.

دکتر عنادی صفحات یک، سه و آخر را جزو صفحات طلایی روزنامه برشمرد و گفت: مطالب متنوع در هر یک از صفحات روزنامه چاپ می‌شود که خوراک مناسبی برای خوانندگان خواهد بود. البته کار دشواری است که در صفحاتی مثل اجتماعی و حوادث بدون سیاه‌نمایی، گزارش‌های تاثیرگذار را چاپ کنیم و همین موضوع، کار را سخت می‌کند. همچنین با اعزام عکاسان و خبرنگاران به نقاط محروم، گزارش‌های خبری و تصویری متنوع ارائه می‌کنیم.

وی با اشاره به سایت جام‌جم آنلاین خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدکنندگان این این سایت کم نیست و مطالب هم صرفا تامینی نیست، بلکه محتوای تولیدی هم داریم. سایت جام‌جم آنلاین شامل بخش‌های متنوع همچون سرا، نوا، سیما، نما، جام24 و ... است که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته. همچنین در شبکه‌های مجازی همچون تلگرام، توییتر، اینستاگرام و ... هم حضور فعال داریم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه هم توضیح داد: ان‌شاءالله ارتباط ما با دانشگاه صداوسیما هم‌افزایی بیشتری خواهد داشت و بیشتر با استادان دانشگاه و دانشجویان این دانشگاه تعامل داشته باشیم.

دکتر شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما هم گفت: خوشحالم که تعامل ما با روزنامه جام‌جم با بستن این تفاهم‌نامه تقویت می‌شود و پل‌های پیوندی برقرار شده است. نتیجه این تعامل در سال‌های آینده برای دانشجویان خواهد بود که با گذراندن دوره‌های کارآموزی و عملی در روزنامه به عنوان نیروهای متخصص تزریق جامعه شوند.

وی با تاکید بر این‌که روزنامه جام‌جم یکی از رسانه‌های مهم در حوزه خبر مکتوب محسوب می‌شود، تصریح کرد: به همین دلیل باید از این ظرفیت در راستای هم‌افزایی استفاده ببریم. همچنین می‌توانیم در حوزه کارورزی و کارآموزی چه در تهران و چه در شهرستان‌ها همکاری تنگاتنگ داشته باشیم.

دکتر اسفندیاری، درباره فرآیند جذب نیرو از دانشگاه صداوسیما گفت: درگذشته ملاک اصلی معدل بالا بود درحالی که ممکن است یک فرد با وجود عدم برخورداری از معدل بالا دارای خلاقیت و ایده‌های جذاب در برنامه‌سازی باشد یا توانایی‌های خود را در جشنواره‌های مختلف به منصه ظهور رسانده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها