معاونت صدا در نشست خبری جشنواره رزمواره مدافعان حرم:

استراتژی نظام امروز به پشتوانه مدافعان حرم است

معاونت صدای رسانه ملی با اشاره به وظیفه رسانه برای الگو سازی مناسب، مدافعان حرم را بهترین گزینه برای این امر دانست.
کد خبر: ۱۰۸۵۷۶۲
استراتژی نظام امروز به پشتوانه مدافعان حرم است

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری نخستین رزمواره مدافعان حرم، نشست نخستین رزمواره مدافعان حرم در ساختمان شهدای رادیو سازمان صدا وسیما برگزار شد.

حمید شاه آبادی معاونت صدا در این نشست با ابراز خرسندی از برگزاری اولین رزمواره مدافعان حرم که با همت سه نهاد صدا و سیما، بنیاد حفظ آثار محقق شده به بیان اهمیت این رخداد پرداخت.


معاونت صدای رسانه ملی اول از همه یاد کردن و زنده نگه داشتن مدافعان حرم را یک رسالت برای رسانه دانست.

وی همچنین یکی از نقش های این رزمواره را تبیین استراتژی نظام در رابطه با استکبار جهانی که ایران سردمدار آن است، معرفی کرد.

معاونت صدا در این باره گفت: امروز در جهان اسلام هیچ رخدادی بدون در نظر گرفتن نقش ایران میسر نیست. مدافعان حرم کسانی هستند که استراتژی امروز نظام به پشتوانه آنها صورت می گیرد.

شاه آبادی با تاکید بر اینکه ابعاد مختلف نقش مدافعان حرم بر کسی پوشیده نیست، گفت: رزمواره باید جلوی کم رنگ شدن این ابعاد را بگیرد. وظیفه رسانه معرفی الگو است و چه الگویی بهتر از این عزیزان مدافع حرم.

وی با تصریح اینکه امکان ندارد یک رسانه بخواهد در حوزه خودش مدعی و موفق باشد ولی با مخاطبانش تعامل نکند گفت: غنای رسانه ها به این تعامل مداوم با مخاطبان است.

شاه آبادی خلق یک اثر هنری را در گرو دریافت لحظات حساس دانست و گفت: امروز زمان آن گذشته است که یک سری هنرمند یا نویسنده محدود در یک اتاق دربسته بنشینند و در مورد ارزشهای انقلاب بنویسند. امروز همه این فرصت را دارند که در تبیین این ارزشها نقش ایفا کنند. ما نیز در رسنه خود به این مشارکت احتیاج داریم. امیدوارم رزمواره بتواند از این فرصت استفاده کند.

علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و رئیس سازمان هنری وامور سینمایی دفاع مقدس دیگر سخنران این نشست خبری بود وی در آغاز ضمن تقدیر از برگزار کننده‌ها و فعالان این رزم واره اظهار کرد: مدافعان حرم بخشی از ظرفیت‌های انقلاب اسلامی را شکل می‌دهند چون تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده هر گاه نیازی احساس شود مردم پشت انقلاب و رهبر فرزانه‌اشان ایستاده‌اند برای همین وظیفه رسانه است تا این ظرفیت‌ها را در قالب بخش‌های مختلف هنری و رسانه‌ای تصویر کند. با این هدف این رزم واره شکل گرفت و به امید خدا نخستین دوره آن را به بهترین نحو برگزار خواهد کرد.



وی ادامه داد: داعش با حمله به سرزمین‌های همچون عراق و سوریه بزرگترین اشتباه کرد چون به جاهای دست درازی کرد که برای شیعه بسیار عزیز است مردم ایران تمام هستی خود را می‌د‌هند تا خدشه به حرم مطهر ابا عبدالله و خاندانش وارد نشود به همین دلیل شیعیان ایران با رشادت باعث شدند که داعش روزهای آخر حیات خود را در عراق و سوریه سپری کند.

جعفری بخش مختلف این رزم واره را این‌گونه تشریح کرد: قسمت‌های مختلف این رزم واره به این شکل دسته بندی می‌شود؛

۱- دیداری (مستند، فیلم سینمای، داستانی و کوتاه، پویانمایی، فیلمنامه، تیزر و کلیپ و برنامه‌ های ترکیبی).

۲- شنیداری (مستند رادیوی، برنامه ترکیبی، انونس، نمایش رادیوی و متن رادیوی).

۳- موسیقی، سرود و نغمه‌های آئینی (قطعه موسیقی با کلام، قطعه موسیقی بی‌کلام، نغمات، نماهنگ، مدیحه سرایی، سرود و ترانه سرایی).

۴- مطبوعات، خبرگزاری‌ ها و پایگاه‌ های خبری (عکس، مصاحبه، مقاله، گزارش، تیتر، و چند رسانه‌ای).

۵- فضای مجازی (شبکه‌های اجتماعی، سایت و وبلاگ، نرم‌افزارهای کاربردی، طرح و تصویر گرافیکی و پادکست).

۶- مردمی (دل‌نوشته، شعر، داستان کوتاه، عکس، کلیپ، فیلم کوتاه مردمی و طرح و ایده).

بعد از معرفی بخش‌های مختلف رزم واره جعفری اعلام کرد: متقاضیان تا ۳۰ آذر ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. آیین پایانی رزم واره و تقدیر از برگزیدگان نخست رزم واره مدافعان حرم نیز ۱۸ دیماه برگزار خواهد شد.

بهنام احمدپور مبارکه مدیر شبکه رادیویی ایران نیز که دبیری این جشنواره را بر عهده دارد ضمن بیان بخشهای مختلف این جشنواره از به راه افتادن رادیو تصویری رادیو ایران در هفته جاری خبر داد.

رئیس بسیج سازمان صدا و سیما هم در این نشست نقش مدافعان حرم را یک نقش بشر دوستانه و فراتر از مذهب دانست و گفت: دفاع از حرم یک حرکت انقلابی در دفاع از انسانیت است.

علی فروغی در انتها از همه رسانه‌ها خواست با حمایت و شرکت خود در این رزم واره کمک کنند تا آرمان‌های شهدای مدافع حرم بیشتر در جامعه اشاعه داده شود.

در این جلسه از پوستر جشنواره رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها