از سال 1389 که با برنامه‌ریزی نظـام سلطه و سرویـس‌هـای اطلاعاتی و امنیتی وابسته به آنها، از بین بردن عقبه راهبردی جبهه مقاومت و ایجاد فرصت برای ناامنی در کشورهای ایران، عراق، سوریه و لبنان و تامین امنیت اسرائیل هدفگذاری شد و گروهک تروریستی داعش‌وهابی متولد شد، نزدیک به 8 سال می‌گذرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۷۲
افق پیش‌روی رسانه‌های مقاومت

در این فاصله به حول و قوه الهی و با تدابیر، هدایت‌ها و مدیریت عالمانه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و فعالیت‌های مجاهد فی سبیل‌الله سیدحسن نصرالله(زیده‌عزه)، سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و همین‌طور مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان مقاومت از سراسر سرزمین‌های اسلامی، پیروزی‌های بزرگی نصیب جبهه مقاومت شده است. پیروزی‌هایی که به اذعان بسیاری از کارشناسان حداکثر تا سه ماه آینده، به لطف خداوند متعال کار تروریست‌ها را یکسره خواهد کرد.

شیرینی پیروزی‌های پی در پی جبهه مقاومت برای دوستداران صلح و عدالت در جهان تحت زعامت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، در حالی است که از نقش کلیدی رسانه‌های مقاومت و تقدیم شهدای عزیز و گرانقدر آنها در این دستاوردهای الهی نبایستی غافل شد. سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین و قوی‌ترین عضو خانواده رسانه‌های جبهه مقاومت نقش به‌سزایی در این موفقیت‌ها داشته است، اما سوال اصلی اینجاست که آیا ما به‌عنوان محوری‌ترین رسانه جبهه مقاومت نمی‌توانیم بهتر از این و قدرتمندتر از شرایطی که هستیم، باشیم و بهتر از حال حاضر از ظرفیت‌های پیدا و پنهان دیگر رسانه‌های مقاومت استفاده کنیم؟

در راستای تقویت رسانه‌ای جبهه مقاومت و استفاده از دانش، تجربه، مهارت و ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رسانه‌های ذیل این جبهه، به دستور رئیس سازمان صدا و سیما ستادی به عنوان ستاد سوریه برای سیاستگذاری، هم‌افزایی و هماهنگی بین معاونت‌ها و واحدهای مختلف سازمان در ستاد و صف تشکیل شده است تا همه ظرفیت‌های رسانه ملی را به صورت همه‌جانبه در اختیار تقویت و ارتقای جبهه مقاومت قرار دهد.

حضور دکتر علی‌عسکری رئیس محترم سازمان در سوریه و امضای تفاهم‌نامه رسانه‌ای با وزارت اطلاع‌رسانی سوریه و دیدار تاثیرگذار رئیس رسانه ملی با نخست‌وزیر، وزیر فرهنگ و وزیر گردشگری این کشور راه‌های مهم و تاثیرگذاری را در تقویت رسانه‌های محور مقاومت گشود که نتایج آن در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

ساخت سریال مشترک با طرف سوری با موضوع مقاومت و راه اندازی قریب‌الوقوع شبکه العالم سوریه که رویکردی اجتماعی و فرهنگی خواهد داشت، بخشی از افق بلند این تفاهم‌نامه تاثیرگذار است.

رئیس سازمان صداوسیما در سفر به سوریه به نقطه راهبردی درگیری نیروهای مقاومت با تروریست‌ها رفت که با وجود آزادسازی، درگیری در بسیاری از نقاط آن مناطق همچنان ادامه دارد.

حلب در روز سوم سفر رئیس رسانه‌ملی میزبان وی و هیات همراه بود. دکتر علی‌عسکری ضمن بازدید از مناطق جنگ‌زده هم در جریان چگونگی مدیریت جنگ قرار گرفت و هم با نگاهی راهبردی خشت اول برنامه‌ریزی رسانه‌ای را در این نقطه پایه‌گذاری کرد تا بسترهای لازم برای نقش‌آفرینی ایران اسلامی در بازسازی سوریه و اقتصاد آینده این کشور به کمک بازوی رسانه‌‌ای فراهم شود.

علاوه بر این، دیدار با جمعی از سربازان گمنام مدافعان حرم هم عطر و بوی معنوی خاصی به این سفر بخشید. به عبارتی بهتر دیدار رئیس رسانه ملی با مدافعان امنیت ملی و این جمله پر از معنی دکتر علی عسکری خطاب به آنها مبنی بر این‌که« به وجودتان افتخار می‌کنم و دست تک‌تک شما را می‌بوسم، بزرگی کارتان وصف‌شدنی نیست»، پیام مهمی داشت. این حرکت، رسانه ملی را ده‌ها گام در مسیر راهبردی‌اش جلو می‌اندازد و این قطعا در آینده ملموس خواهد شد، چرا که رئیس رسانه‌ای بزرگ و تاثیرگذار همچون صداوسیما شخصا در میدانی بزرگ و حساس منطقه‌ای ورود کرده و بی‌واسطه مسائل و ظرفیت‌ها را شناسایی و ارزیابی نمود.

مرحله دوم سفر به لبنان هم مکمل این سفر مهم و تاثیرگذار بود و به نوعی ریل‌گذاری برای حرکت روانتر و قوی‌تر رسانه‌های مقاومت را کامل کرد. تفاهم‌نامه راهبردی رسانه‌ای با حزب‌الله لبنان به واقع گامی بلند در تحرک رسانه‌های مقاومت در اقصی نقاط دنیاست چیزی که شاید ابعادش سال‌ها بعد نمایان شود. دیدار با رئیس جمهور لبنان و کمیسیون اطلاع‌رسانی مجلس این کشور فرصتی بود برای این‌که هم روابط سیاسی بررسی و تقویت شود و هم از ظرفیت‌های این دو جایگاه مهم برای تقویت جبهه رسانه‌ای مقاومت استفاده گردد. دیدار با سید مقاومت، سید حسن نصرالله هم که نزدیک به سه ساعت طول کشید دیداری مهم همراه با دستاوردهایی راهبردی بود که شاید بسیاری از آن قابل گفتن نباشد اما همین قدر می‌توان گفت که جبهه مقاومت به مرحله‌ای رسیده است که نگاهی ویژه‌تر به رسانه‌های خود خواهد داشت و در این میان مثل همیشه مسئولیت صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران کلیدی و حساس خواهد بود.

حمید رهبری‌فر

نماینده ویژه رئیس سازمان و مسئول ستاد سوریه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها