مدیر شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد

آغاز بکار سیمای اربعین از 8 آبان

سفیر کشور عراق در جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاحیه رادیو اربعین همایش راهپیمایی اربعین را دارای ابعادی راهبردی و موجب هراس دشمنان دانست.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۲۳
پیام اربعین روی امواج رادیو جاری شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم که همزمان با آغاز ماه سفر در استودیو 8 ساختمان شهدای رادیو برگزار شد سید راجح الموسوی سفیر کشور عراق در جمهوری اسلامی ایران با ذکر منویات مقام معظم رهبری در خصوص راهپیمایی اربعین و تأکید ایشان بر جهانی سازی این واقعه مهم گفت: همایش اربعین ابعاد راهبردی دارد و حامل پیام بزرگی است که ما می توانیم تقدیم جهانیان کنیم و آن پیام ایستادگی در برابر ظلم است.

وی با بیان هراس دشمنان اسلام از مناسبت عاشورا و همایش اربعین گفت: سال به سال بر تعداد زائران اربعین افزوده می شود و میلیونها عاشق در کربلا گرد هم می‌آیند، دشمن از این گردهمایی می هراسد هراسی که شاید از یک سلاح هسته ای نداشته باشد.

سفیر کشور عراق در ایران با تأکید بر اینکه سال به سال آمادگی برای برگزاری این همایش بزرگ بیشتر می‌شود گفت: کارها هر سال نظم و ترتیب بهتری می‌یابند و من و کارکنان سفارتخانه، کنسولگری‌ها، برادران‌مان در ستاد مرکزی اربعین، وزارت امور خارجه و و همه دست اندرکاران افتخار می کنیم که بتوانیم خدمتگذار زائران باشیم.

راجح‌الموسوی از امضای یادداشت تفاهمی میان کشورمان و کشور عراق خبرداد که برای تسریع در کار زائران و هماهنگی‌های این همایش امضا شده است و گفت: دشمنان فکر می‌کردند که با ورود به منطقه می‌توانند مانع از وحدت دو ملت ایران و عراق شوند ولی چنین نشد. ما از تاریخ آموخته ایم که ما تحت نظر الهی هستیم و ایمان داریم که خداوند یاور ما است.

وی از تلاش شبانه روزی همکارانش سخن گفت که برای ارائه خدمات بهتر به زائران به انچام می رسانند و همچنین از استقبال مردم عراق و تدارک آنان برای پذیرایی از زائران اربعین یاد کرد و گفت: در خانه‌های مردم عراق به روی زائران باز است و همین امر برای دشمنان ما نگران کننده است.

سفیر کشور عراق در ایران با اشاره به نقش رادیو اربعین در اطلاع رسانی و هماهنگی برای برگزاری هر چه باشکوه تر همایش اربعین گفت: این رادیو هم در اطلاع رسانی از فعالیت های کمیته های 13 گانه ستاد مرکزی اربعین و هم آگاهی بخشی به زائران نقش مهمی داشته است و من از مردم شریف ایران درخواست می کنم به راهنمایی های این رادیو بیش از پیش توجه کنند.

وظیفه رادیو اربعین رساندن فریاد بلند عاشورا به جهانیان و تبیین فلسفه آن است

حجت‌الاسلام موسوی مقدم نیز در این مراسم مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها در زمان کنونی را بیان چیستی و فلسفه پدیده‌ها دانست و گفت: اگر این رسالت رسانه ها به خوبی در قرن 21 تحقق یابد هدایت ابنای بشر به سوی حقیقت سرعتی چند برابر می یابد.

وی با تأکید بر اینکه اربعین امتداد حادثه عاشورا است گفت: اگر چیستی و فلسفه عاشورا به خوبی تبیین شود نیاز امروز جامعه بشری به خوبی روشن می شود جامعه ای که تحت تأثیر ظلم مستکبران فرصت نفس کشیدن را از دست داده است. رئیس ستاد اطلاع رسانی و مستند سازی اربعین همچنین با ابراز تأسف از ظلم و ستمی که امروز به انسانها روا می شود اظهارداشت: شاید ظلمی که امروز به برخی ملت ها می شود را نتوان با عصر دیگری مقایسه کرد. امروز مدعیان طرفداری از آزادی، آزادی را به مسلخ می برند و کسانی که دم از حقوق بشر می زنند حقوق بشر را قربانی منافعشان می‌کنند. وی افزود: در قرن 21 ، اگر بگوییم تمام ظلمی که تا کنون به بشر رفته با ظلمی که امروز به مردم روا می شود هم وزن است سخنی به گزافه نگفته‌ایم.

قائم مقام رئیس رسانه ملی با ذکر شعار واقعه عاشورا "هیهات من الذله" تأکید کرد: این شعار باید استمرار داشته باشدو فقط مختص یک مقطع تاریخی نیست اما بیشتر رسانه های جهان به علت وابستگیشان به استکبار نه تنها به رسالتشان در این زمینه و رساندن فریاد تظلم انسانها به گوش جهانیان عمل نمی کنند بلکه با این رسانه ها همگام شده اند و به بلندگویی برای آنان بدل شده اند.

وی افزود: وظیفه رسانه ملی با توجه به این اوضاع و برای به انجام رساندن رسالت واقعی خود که تبیین حقایق است رساندن فریاد بلند عاشورا به جهانیان و تبیین فلسفه قیام عاشورا است. حجت الاسلام موسوی مقدم این مهم را یکی از رسالت‌های رادیو اربعین برشمرد و یادآور شد: چیستی و چرایی رخدادهای تاریخی و بازنمایی آن از نیازهای جامعه امروز ما است و واقعه عاشورا پدیده ایست که با عواطف، انگیزه ها، آرمان‌ها و ایمان مردم رابطه مستقیم دارد و از دل جان و ایمان مردم سرچشمه می‌گیرد، لذا پیامی که در قیام عاشورا مستتر است مورد نیاز امروز جامعه ما و تمام عصر ها است . وی افزود: عاشورا نقطه اتصال تاریخی برای گذشته و آینده بشریت است و همیشه ادامه دارد. قائم مقام رئیس رسانه ملی با بیان اینکه با درس گرفتن از حادثه تاریخی عاشورا می توان راه مبارزه با ظلم را آموخت و استمرار داد گفت: تبلور قیام عاشورا در اربعین است و راهپیمایی اربعین رسانه ای برای رساندن فریاد مظلومان عالم چه مسلمان و چه غیر مسلمان به جهانیان است. وی تأکید کرد: گرچه راهپیمایی اربعین به ظاهر پیمودن یک مسیر است اما فریاد بلندی است که بر کاخهای ظلم و ستم فرود می آید و رسالت رادیو اربعین هم همین امر است.

رئیس اطلاع رسانی و مستند سازی ستاد مرکزی اربعین پرداختن به چیستی و فلسفه عاشورا و اربعین را مأموریت اصلی رادیو اربعین دانست و گفت: با وجود بازه زمانی کوتاه راهپیمایی اربعین ظرفیت این همایش بزرگ به حدی است که چندین رسانه می توانند به آن بپردازند.

گزارش نمایش اقتدار اسلام از رادیو اربعین

دکتر حمید شاه آبادی معاون صدا نیز در این همایش با بیان اینکه اربعین یادآور رفتار زینبی بازماندگان واقعه کربلا است گفت: اگر قیام اباعبدلله (ع) در عاشورا درس استکبار ستیزی و ولایت‌مداری برای امت مسلمان به یادگار گذاشته است حرکت زینبی بازماندگان حادثه عاشورا بیانگر این است که حادثه کربلا تمام نشده بلکه آغاز راه است و این درسی برای کسانی است که می‌خواهند این قیام را زنده نگه دارند.

شاه آبادی با بیان اینکه رادیو اربعین برای سومین سال متوالی نمایش اقتدار بزرگ شیعه را به جهانیان گزارش می‌کند گفت: اگر کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا درس ما است معنای این است که ما باید در تمام اعصار یزید و شمرهای زمان را بشناسیم و با آن مبارزه کنیم.

وی نماد یزید را آمریکا و نماد شمر را داعش خواند و گفت: مردم منطقه ما سکوت نخواهند کرد و با راهپیمایی اربعین بزرگترین اقتدار اسلام را به تصویر می کشند و صدای رسانه ملی هم وظیفه اش را در گزارش این حرکت عظیم به انجام می رساند.

معاون صدا ابراز امیدواری کرد همکارانش در رسانه ملی خصوصا رادیو با همدلی مردم تصویری زیبا از این همایش بی نظیر به نمایش بگذارند .

شاه آبادی با بیان اینکه رادیو اربعین در هفته حدود ده هزار دقیقه برنامه در بخشهای مختلف و با موضوعات متنوع روی آنتن خواهد برد گفت: این رادیو به صورت 24 ساعته فعالیت می کند و علاوه بر ارائه برنامه‌هایی در خصوص فلسفه اربعین و عاشورا ، برنامه‌های نمایشی ، گزارش هایی از مهمان‌نوازی‌ها و همدلی‌های مردم و زائران در این هماش، فعالیت‌های ستاد مرکزی اربعین را پوشش می‌دهد و در خصوص مباحث ترافیکی تردد زائران مسائل انتظامی و اطلاعات بهداشتی از مسئولان امر گزارش ارائه می کند.

قدردانی ستاد مرکزی اربعین از رسانه ملی

حیدری سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در این مراسم بر نقش رسانه ملی برای اجرای مناسب برنامه های همایش اربعین و اطلاع رسانی به مردم تأکید و ابراز امیدواری کرد ستاد مرکزی بتواند از ظرفیت رسانه ملی برای برگزاری هر چه بهتر این همایش بهره بیشتر ببرد.

دریافت رادیواربعین با اپلیکیشن رادیو

در حاشیه این مراسم مهندس قدیمی معاون رسانه مجازی صداوسیما در خصوص اپلیکیشن رادیو و فراهم شدن امکان دریافت رادیو اربعین از طریق این اپلیکیشن به خبرنگار روابط عمومی رسانه ملی گفت: رادیو اربعین با کمک اپلیکیشن رادیو برای همه کسانی که به اینترنت دسترسی دارند قابل دریافت است. وی افزود: اپلیکیشن رادیو اپلیکیشنی مقرون به صرفه برای کاربران است و علاقمندان می‌توانند این اپلیکیشن را به صورت رایگان از شبکه مجازی ایران صدا دریافت و بر روی گوشی های همراهشان نصب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها