رادیو اربعین از صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان رسما کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۳۲
رادیو اربعین آغاز به کار کرد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، رادیو اربعین از دقایقی پیش با حضور سفیر عراق در ایران ، روسای کمیته های سیزده گانه ستاد اربعین و جمعی از مدیران صدا و سیما،افتتاح شد.

این رادیو از امروز روی موج اف ام، ردیف «نود و پنج و نیم» مگاهرتز در تهران قابل دریافت است.

رادیو اربعین که جایگزین رادیو محرم شده،روی موج اف ام ردیف 91.9 مگاهرتز در نجف اشرف و روی موج اف ام ردیف 90.9 مگاهرتز نیز در کربلای معلی قابل دریافت است.

رادیو اربعین که برای سومین سال پیاپی و در آستانه برپایی راهپیمایی بزرگ اربعین فعال خواهد شد، پوشش اخبار و اطلاعات مربوط به حضور گسترده زائران اربعین را بر عهده دارد.

اعلام آخرین اقدامات دستگاه ها و نهادهای خدمات رسان به زائران، اطلاع رسانی لحظه به لحظه از اخبار مربوط به این تجمع میلیونی، اخبار مربوط به ویزای و مجوزهای لازم برای عبور از مرز ایران و عراق برای حضور در راهپیمایی اربعین، اطلاع رسانی درباره وضع مرزهای قابل تردد زائران، اعلام وضع هوا و راه های کشور به ویژه راه های منتهی به پایانه های مرزی مجاز برای تردد زائران و اطلاعاتی که زائران در طول سفر خود به آن نیازمندند، از جمله اقدامات و برنامه های رادیو اربعین خواهد بود.

پخش رادیو اربعین 24 ساعته است و نکات لازم را به صورت خبر، گزارش و گفت وگو های زنده و تولیدی با زائران و مسئولان برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین، اطلاع رسانی می کند.

این رادیو 24 ساعته ، علاوه بر اطلاع رسانی از اجتماع عظیم اربعین، گزارش هایی از شهر تهران و مراکز استان ها و شهرستان ها تهیه و پخش خواهد کرد تا علاوه بر انعکاس حال و هوای روزهای منتهی به اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهر های مختلف کشور، پیام مخاطبانی را که موفق به همراهی زائران اربعین نشده اند به گوش آنان برساند.

امسال رادیو اربعین بر حوزه فرهنگ‌سازی اربعین نیز به طور ویژه متمرکز شده است و تلاش ما بر این است که با عمق بخشی به موضوعات، فلسفه اربعین و زیارت اربعین را در برنامه ها با کمک کارشناسان مسائل مذهبی به نحو شایسته‌ تبیین کنیم و در این خصوص نیز همکاری بسیار خوبی با کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین داریم. مدیر رادیو اربعین با اشاره به جزئیات برنامه ها تصریح کرد: پخش روزانه دعای عهد بعد از اذان صبح و دعای ندبه بعد از اذان صبح روزهای جمعه، پخش سخنرانی هایی فاخر و ارزشمند از وعاظ معروف در باکس های کوتاه 5 دقیقه تا 30 دقیقه در بخش های مختلف، پخش مستندهای رادیویی ویژه اربعین بویژه مستند پیر غلامان حسینی در دو بخش 30 دقیقه ای، پخش نمایش های رادیویی ویژه این ایام در دو بخش 30 دقیقه ای، مباحث کارشناسی متعدد در زمینه تبیین فلسفه اربعین و پیاده روی آن، مباحثی درباره دلایل اهمیت زیارت اربعین و تفسیر فرازهایی از زیارت اربعین،پخش مداحی و مرثیه سرایی ، آداب سفر و فضیلت و احکام زیارت، احکام سفر و عزاداری، نکات بهداشتی مورد نیاز و سلامت سفر، فضایل قرائت قرآن کریم در سفر اربعین، تفسیر فرازهایی از زیارت وارث و بخش هایی از زیارت جامعه کبیره، آموزش مکالمه، کلمات و اصطلاحات پرکاربرد عربی که در سفر لازم خواهند بود و پخش ترتیل روزانه یک صفحه از قرآن کریم در 4 بخش، باید ها و نبایدها در پیاده‌روی اربعین نحوه سفر و وسایل مورد نیاز، برنامه ریزی سفر، آشنایی با موکب های ایرانی مستقر در مسیر از برنامه های روزانه رادیو اربعین خواهد بود.

مخاطبان در سراسر کشور می توانند از طریق دستگاه های ستاپ باکس، گیرنده های دیجیتال و اپلیکیشن تلفن همراه نیز این شبکه را دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها