امروز 26 مهر، روز تربیت بدنی و ورزش است. معمولا دستگاه‌های ورزشی مثل خیلی از جاهای دیگر از این فرصت استفاده می‌کنند و این روز را در قالب یک هفته تعریف می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۸۷
نگاه فرهنگی به ورزش

در واقع با طولانی کردن مناسبت، تلاش می‌کنند ظرفیت‌های ورزشی بیشتر شناخته شود، اما در شورای فرهنگ عمومی و تقویم کشور، تربیت بدنی به عنوان یک روز تعریف شده که مفهوم عام و خاص دارد. مفهوم خاص بر رویکرد تربیتی و آموزشی تاکید دارد، ولی مفهوم عمومی معنای گسترده‌تری دارد و تمام مقولات همچون بازی، ورزش آمادگی جسمانی و... را شامل می‌شود.

همه دستگاه‌ها در رویکرد عام و گسترده، فرصتی پیدا می‌کنند که بیش از پیش به ورزش توجه کنند. رادیو ورزش هم از این قاعده مستثنا نیست. البته ما معتقدیم 365 روز سال باید ورزش کرد و از ظرفیت‌های آن بهره‌مند شد. ما امروز در قالب برنامه‌های متنوع، نگاه فرهنگی و توجه ویژه‌ای به اقدامات دستگاه‌ها در زمینه ورزش خواهیم داشت و سعی می‌کنیم از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

خوشبختانه استقبال مخاطبان همیشه از رادیو ورزش خوب بوده و نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات صداو سیما، روند صعودی افزایش مخاطب را نشان می‌دهد. همچنین طبق آخرین تحقیقات به لحاظ محتوایی، 85 درصد محتوا در مطبوعات ورزشی به ورزش فوتبال اختصاص دارد. در تلویزیون این نسبت کمتر است و به نزدیک 55 درصد رسیده که منطقی است و 50 درصد برنامه های رادیو ورزش به فوتبال اختصاص دارد.

ما تلاش می‌کنیم در رادیو به دیگر ورزش‌ها به غیر از فوتبال هم بپردازیم. همچنین همراه با دانشگاه پیام نور شهریار قرار است همایش ملی ارتباطات ورزشی را برگزار کنیم. این کار جدیدی است که بر نظام دانشگاهی مبتنی است. ضمن این‌که تلاش می‌کنیم رویدادهای ورزشی را انعکاس بدهیم. انتخاب‌‌های ما مثل هر رسانه دیگر مبتنی بر شش ارزش خبری (تازگی، شهرت، فراگیری، تضاد، مجاورت و شگفتی) است. ما توجه زیادی به اولویت‌ مخاطب داریم و جذابیت‌‌ها را با تجربیات هیجانی توام می‌کنیم تا شنوندگان از شنیدن برنامه‌‌های رادیو ورزش لذت ببرند. با حضور کارشناسان مجرب سعی می‌کنیم تجربه‌های هیجانی را با منطق توسعه بدهیم. ما به‌عنوان رسانه مکلف هستیم مردم را از هیجانی بودن به سمتی گرایش بدهیم که هیجاناتشان را با منطق پاسخ بدهند. بنابراین در کنار پخش مسابقات، مباحث علمی هم داریم تا نگاه مخاطبان منطقی شود.

حمید قاسمی

مدیر رادیو ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها